שניאור דייטש | יום י"ב חשוון ה׳תשפ״ג 06.11.2022

בן 16 פתח דוכן לתפילין בבית הספר, המנהלת סילקה אותו

ישי בן ה-16, תלמיד בית הספר במקיף ח' בראשון לציון, הקים דוכן להנחת תפילין בפרוזדור בית הספר, בעת ההפסקות לדברי הנער, המנהלת הוזעקה למקום, והגיבה בכעס: "מה זה פה בית כנסת? שהילדים יניחו בבית שלהם, לא פה", והורתה לקפל מיד את הדוכן • "ביישו אותי מול כל בית הספר, הייתי בהלם" • עיריית ראשון לציון מגיבה: "כשהתבקש לקפל את הדוכן, התלמיד פנה אל המנהלת באלימות מילולית"
בן 16 פתח דוכן לתפילין בבית הספר, המנהלת סילקה אותו

ישי בן ה-16, תלמיד בית הספר במקיף ח' בראשון לציון, החליט לזכות את חבריו במצוות הנחת תפילין והקים דוכן קטן בפרוזדור בית הספר, בזמן ההפסקות. אלא שהרצון הטוב של הנער הסתיים בטונים צורמים.

בשיחה עם "עכשיו 14" בדיגיטל סיפר ישי: "הקמתי דוכן תפילין בהפסקה, כמה חבר'ה צעירים הגיעו והניחו. הם מאד הודו לי על כך והייתה ממש אווירה של אחדות". לדבריו, "במהלך ההנחה הגיעה אחת המורות והתריעה בפני שהיא תזמין את המנהלת, שאכן הגיעה כעבור דקות ספורות וכעסה, "מה זה פה בית כנסת? שהילדים יניחו בבית שלהם, לא פה".

ישי בן ה-16 התאכזב מאד. "אמרתי לה – אין בעיה המנהלת, תני לחבר'ה לסיים ואני מקפל את הדוכן ומגיע לדבר איתך. היא לא התייחסה והמשיכה לצעוק עלי בעוד אני מדבר איתה בנועם. הנערים שחששו הסירו את התפילין מפחד ופשוט התרחקו משם. עוד ילד שזו הפעם השנייה בחייו שהניח תפילין, היא פשוט הורידה לו את התפילין מהראש והלחיצה אותו מאד".

"הייתי נורא עצוב, הייתי על סף דמעות. פשוט ביישו אותי מול כל בית הספר, הייתי בהלם. לא זוכר כזה דבר".

בעקבות התקרית הושעה ישי מהלימודים למשך שלושה ימים.

מדוברות עיריית ראשון לציון נמסר: "מדובר בתלמיד שהחליט להקים דוכן להנחת תפילין בתוך בית ספר, לאחר שלקח שולחנות ללא אישור מחדר אב הבית, בזמן שהוא מוציא את חבריו מהכיתה לבוא לדוכן, ללא תיאום עם אף אחד מגורמי בית ספר.

"ברגע שהמנהלת הגיע לברר במה מדובר וביקשה ממנו לקפל את הדוכן, התלמיד פנה אליה באלימות מילולית קשה. לאחר שיחה עם הורי התלמיד הוחלט להשעות אותו מבית הספר בשל התנהגותו למנהלת ורכזת השכבה. אנו מכבדים כל פעילות יזומה של תלמידי בית הספר ובוודאי הנחת תפילין, כל עוד הם מתנהלים באופן מכבד ובתיאום עם הנהלת ביה"ס".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.