חיים גולדשטיין | יום י"ב חשוון ה׳תשפ״ג 06.11.2022

בשישי: קהילת רמת שלמה יצאה למבצע "תפילין בכל המרצ"

ביום שישי הוכרז בקהילת חב"ד שבשכונת רמת שלמה שבירושלים, כיום שבו לראשונה כל האברכים תושבי השכונה ללא יוצא מן הכלל ישתתפו במבצע תפילין • ההחלטה הגיעה בעקבות האירוע בעיצומו של יום הבחירות, כאשר פעיל המזוהה עם מפלגת מרצ ביזה וחילל את קדושת התפילין באופן מחפיר
בשישי: קהילת רמת שלמה יצאה למבצע
ארכיון COL

מפיצים אור – ובכל המרצ: יום שישי ערב שבת קודש פרשת לך לך, הוכרז בקהילת חב"ד ליובאוויטש שבשכונת רמת שלמה שבירושלים, כיום שבו לראשונה כל האברכים תושבי השכונה ללא יוצא מן הכלל ישתתפו במבצע תפילין סוער ורחב היקף בכל השטורעם, בשכונות ירושלים.

המבצע המיוחד קיבל את השם "תפילין – בכל המרץ", זאת בעקבות אירוע השבוע בהם במסגרת מבצע תפילין שנערך על ידי חסידי חב"ד בנתניה בעיצומו של יום הבחירות, פעיל המזוהה עם מפלגת מרצ ביזה וחילל את קדושת התפילין באופן מחפיר, רח"ל.

המאורע הקשה התפרסם תוך זמן קצר בכל הארץ, והביא כבר ביום הבחירות להתעוררות יהודית רבה ולמבצע תפילין רחב היקף, כאשר יהודים רבים ובהם גם כאלו הנראים כרחוקים מאוד משמירת מצוות, באו מיוזמתם על עמדות הנחות התפילין, ואמרו לפעילים כי הם באים להניח כתגובה על ביזוי התפילין, ובכך הם מביעים את שאט נפשם ממאורע זה.

בקהילת חב"ד רמת ברמת שלמה לקחו את ההתעוררות הנרחבת למבצע תפילין כמה צעדים קדימה. בקרית ליובאוויטש פועל מטה "מבצע תפילין" מסודר, בראשו עומד תושב השכונה ר' דורון מורי, ובמסגרתו מידי ערב שבת יוצאים כמה עשרות פעילים תושבי השכונה לעריכת מבצע תפילין בכמה איזורים בירושלים.

ביוזמת ובעידוד רב הקהילה הרב יוסף יצחק הבלין, הוכרז בקהילת חב"ד כי בעש"ק זה יצאו כל האברכים, כמאה וחמישים במספר, ללא יוצא מן הכלל, למבצע תפילין רחב היקף, בו יזכו בע"ה אלפי יהודים בהנחת תפילין.

מטה מיוחד הוקם לצורך העניין, בהובלת ר' דורון מורי ור' יוסף יצחק אייזנבך, הרכז הארצי של מבצע תפילין ומבצע תפילין מטעם צא"ח, ואברכי הקהילה כולה נרתמו ליטול חלק ביוזמה קהילתית מבורכת ומקורית זו.

ראשי המטה מדווחים כי ההתעוררות בקהילת רמת שלמה הביאה אתה גל של התעניינות בריכוזי חב"ד נוספים ברחבי הארץ, שאף בהם מתארגנים לצאת ביוזמות מקבילות, של יציאה משותפת ומתואמת של כלל האברכים למבצע תפילין.

"אין ספק", אומרים הפעילים, "כי עם ישראל בכל הארץ עומד ומחכה שנבוא אליו ונזכה אותו בקיום מצווה חשובה זו, המהווה את אחד הסמלים החשובים ביותר לחיבור שבין היהודי עם הקדוש ברוך הוא".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.