COL | יום י' חשוון ה׳תשפ״ג 04.11.2022

מה באמת השפיע על הבחירות? • זווית אישית

שלש מפלגות זכו להצלחה כבירה בבחירות. הן פשוט קיימו את ׳לך-לך׳ • הרב זלמן וישצקי, שליח הרבי בבאזל שווייץ, בטור השבועי, מיוחד ל-COL
מה באמת השפיע על הבחירות? • זווית אישית
צילום אילוסטרציה: מאיר דהן, COL

החלק שהכי מעניין אותי ביום שאחרי בחירות בעולם בכלל ובישראל בפרט הוא נסיון הניתוח של הקמפיינים השונים. יש המון משתנים ומבחר מרכיבים שיוצרים תוצאה של בחירות וזה מרתק. זה מרתק אותי כי זה מלמד על תהליכים היסטוריים ועל תכונות הנפש שלנו בני האדם, מה מניע אותנו לפעולה ומה מרדים. העיקר, אפשר ללמוד מזה הרבה מאוד על איך לפעול ומה לעשות כשרוצים להצליח.

שלש מפלגות זכו להצלחה כבירה בבחירות שהיו השבוע בארץ הקודש, וכבר שמעתי אנשי מקצוע שאומרים שאפשר גם לומר שרק שלש מפלגות עשו למעשה קמפיין בחירות מסודר ומאורגן, יוזם ויעיל. 

הרבה דברים  משיקים אפשר למצוא ביניהם, אינני איש מקצוע אבל דומני שדי ברור שש״ס, הציונות הדתית והליכוד פשוט קיימו את ׳לך-לך׳.

כן, זה נכון שהם גם זיהו נקודות כואבות לקהל היעד שלהם כמו בטחון אישי ויוקר המחיה ועליהם הם לחצו חזק, אבל לעניות דעתי מה שבעיקר עבד זה שלאורך זמן של כארבעה חודשים הם פשוט הלכו בכל הארץ, לארכה ולרחבה, פגשו את האנשים, דיברו איתם עד שלפעמים היה נראה שהם ממש מוציאים אנשים מהבית.

והיה עוד משהו מאוד משמעותי, אולי הכי משמעותי, בנימין נתניהו לא השאיר קצוות פתוחים, האיש סגר את כל קצוות המחנה שלו וכמו שאומרים, לא השאיר דבר ליד המקרה.

מה אני לומד מזה?

לפעמים נדמה לנו שדי בהפרחת סיסמאות, שפוסט בפייסבוק יעשה את העבודה, שהודעה בסטטוס או בסטורי תספיק, שדרשה או אמירה אחת יש בה כדי להשפיע. זה כנראה נכון שיש לזה השפעה ודווקא כאחד שכותב מידי פעם ודורש לפעמים אני בהחלט מסכים שיש לזה השפעה, אבל, וזה הלקח המרכזי, זה לא מספיק אם רוצים באמת לשנות, לשנע, לגעת ולהשפיע על עולם המעשה. כאן צריך לכתת רגליים, לפגוש את האנשים, לדבר בטלפון, להגיע באופן בלתי אמצעי, לנתח סיטואציה, לפתוח קשרים ישנים ולסגור חדשים, לתאם ולסגור קצוות, ולנוע, פשוט לנוע.

 •

אולי זו הסיבה שזה הציווי הראשון של אבינו הראשון בפרשת ׳לך לך׳ ולמעשה, כל הפרשה שנקרא מחר מלאה בקמפיין מסיבי של אברהם אבינו שכל כולו הליכה ממקום למקום, האיש חרש את הארץ והגיע פיזית לפגוש את האנשים, הנה מקבץ של פסוקים: וילך אברם, ויעבור אברם, ויסע אברם הלוך ונסוע, וירד אברם מצרימה, וילך למסעיו מנגב ועד בית-אל. ועוד ועוד. סגר הסכמי עודפים עם לוט ואף התערב במלחמות בעת הצורך.

מה אתם אומרים, זה עושה שכל?

ורגע לפני ה׳שבת שלום׳, זהו איננו פוסט פוליטי, אין צורך להגיב פוליטית.

שבת שלום,
הרב זלמן וישצקי

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
ע נ ק!
י"ג חשוון ה׳תשפ״ג
מרגיש ממש ממש נכון!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.