COL | יום י' חשוון ה׳תשפ״ג 04.11.2022

לפזר עננים | טור לפרשת שבוע וצמיחה אישית

טור חדש מידי שבוע ב-COL: הגב' חנה גופין, שליחה בקייב, כותבת מידי שבוע טור לנשים, לפרשת שבוע וצמיחה אישית • והשבוע, לפרשת לך-לך: לפזר עננים
לפזר עננים | טור לפרשת שבוע וצמיחה אישית

מַרְאָה שעל הקיר. מסתכלת. מכירה. מבט מישירה. מזהה את הסגנון, מנגנון. הַגָּוֶן, הטון. חוזקות וחולשות, מחשבות, רגשות. מה מדליק אותי, מה מכבה. מה מקטין, מה מְעַבֶּה. לא מבטלת את עצמי, לא מעצימה. זה מה יש. פשוט שְׁלֵמָה. משלימה, מסכימה. עם מודעות עצמית, שליטה. לא בורחת או נוטה. לא מתנצלת, לא נגררת, לעצמי מחוברת. שורדת ביקורת, מיודדת. מחדש נולדת.

ולפעמים רָפָה, עייפה. את הַמַּרְאָה מְצַפָּה. שִׁכְבָה כזו. עבה. לא רואה פנים, גוונים. נקודות חן, כתמים. לא חשה, לא מרגישה. לא מסתכנת בחולשה. הודפת, מתפתה. עצמאית, כאילו. חזקה. חיה על אוטומט, מה שנחשב, שמצופה ממני ועכשיו. אצה בבחירה, כמו אין ברירה. לא מאיטה, לא מביטה. עלטה. גם עננה. סכנה. המודעות נרדמה…

בפרשת לך לך מנסה ה' את אברהם אבינו, אבי האומה: "וַיֹּאמֶר ה' אֶל אַבְרָם, לֶךְ-לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ…". המלבי"ם: "לך לך - שילך אל עצמו". את המירוץ לעצור. לחקור. לכוון זרקור. לְהִתְכַּוְנֵן, להתבונן. רעשים לסנן. להיות אמיץ, להקיץ. האני הפנימי לא להחמיץ.

להיות קשוב, לא להתעלם. לא להיעלם. לגייס כוחות, להתגייס. עם עצמי להתפייס. להסכים למסע, גם לתבוסה, בלי מנוסה. לשים על מיוט מחשבות, הסחות. שיהיו פחות. לקבל כל תחושה, הרגשה, בלי הכחשה. לפזר עננים, להסכים לשהות שם בפנים. לעודד פידבק מקרובים. גם מְשׁוֹבִים. מודעות לפתח בשלבים.

כי לראות את עצמי די במַרְאָה, אך לדעת זו כבר יגיעה…


זמני הדלקת נרות:

לוגנסק - 16:45

קייב - 16:11

באר שבע - 16:30

חיפה - 16:17

ירושלים - 16:07

תל אביב - 16:27

 

שבת שלום!

חנה גופין

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.