מערכת COL | יום ט' חשוון ה׳תשפ״ג 03.11.2022

ביזוי התפילין המחריד: השליח שהותקף בנתניה על התגובות

הרב ראובן בלאיש, שליח הרבי לדוברי צרפתית בנתניה, שהפעיל את הדוכן שבו בוזו התפילין בריש גלי בנתניה במהלך יום הבחירות, בראיון על התקרית הקשה, על התגובה המהירה של המשטרה ועל שהתרחש אחריה
ביזוי התפילין המחריד: השליח שהותקף בנתניה על התגובות
ברקע: השליח הרב בלאיש

יומיים חלפו מאז התקרית המזעזעת בדרום נתניה ביום הבחירות, במהלכה ביזה פעיל מפלגת השמאל 'מרצ', שבהמשך התברר כי אינה עוברת את אחוז החסימה - את התפילין בדוכן חב"ד.

הערב (חמישי) התראיין בתכנית ליל שישי ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסאשוילי, שליח הרבי שהפעיל את הדוכן, הרב ראובן בלאיש, וסיפר על מה שהתרחש במקום בשעת מעשה ועל התגובות שקיבל בימים האחרונים.


האזינו לראיון המלא >


תחילה ציין השליח כי נתקל למרבה הצער, אחת לתקופה, בהתגרות לפעילות. "ברוב המקרים זו עיר מיוחדת שבאמת מקבלת ואוהבת את המסורת, אבל פה ושם יש אנשים שהנשמה שלהם זועקת ורוצה מאוד להתקרב וזה יוצא להם בצורה מוזרה".

בהמשך תיאר את מה שהתרחש ביום הבחירות. "לקראת כל מערכת בחירות, כך נהגנו בפעמים האחרונות, אנחנו יושבים בהתוועדות כל החברים בקהילה ועושים רשימה מסודרת של מתנדבים שיאיישו את דוכני התפילין באזורי הקלפיות.

"ביום הבחירות השבוע הגעתי בסביבות השעה תשע וחצי או עשר בבוקר לדוכן והחברים של הקהילה שהיו שם לפניי אמרו לי שיש שם אחד שמפריע ועדיף להתרחק ממנו. הם סיפרו ששאלו אותו אם הוא רוצה להניח וענה להם בצורה לא נעימה. אמרתי בסדר והמשכנו את המבצעים.

"אחרי כמה דקות הפקח הגיע והתחיל לדבר איתי בצורה ממש טובה אבל אמר שאנחנו לא יכולים לעמוד במקום הזה בגלל החוק. בעקבות כך התקדמו עוד אנשים ממפלגות אחרות והתערבו וניסו להתערב ולומר 'הם לא פוליטיקה ורק רוצים להניח ולמה לא'. התחיל מעין ויכוח כזה.

"בשלב הזה הגיע אותו אדם והתחיל למצוא בעיות אצלנו שאנחנו עומדים שם והתחיל לצעוק. אנשים אמרו לו אתה יהודי ויכול להניח גם ואז עשה את שעשה. ברוך השם הגיעה משטרה וזה נגמר במהירות".

בלאיש ציין כי אותו אדם "לא בא להתנצל, הלך משם. המשטרה הגיעה במהירות ועשתה את העבודה שלה. מזל שהגיעה משטרה כי אנשים רצו להגיב בצורה ממש חמורה".

הרב בלאיש חתם וציין כי "זה עשה רעש גדול שהמון אנשים הגיעו להניח. הסיפור הזה נגע בנקודת הנפש של היהדות של רבים, ובפועל הוא הוביל להתעוררות גדולה. הגיעו אנשים ואמרו לא הנחתי תפילין חודש וכשראיתי את מה שקרה החלטתי להניח".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.