שניאור דייטש | יום ח' חשוון ה׳תשפ״ג 02.11.2022

ערב הבחירות: הרב ירוסלבסקי חתם פסק-דין לניצחון הימין

שלשום יום שני, ערב הבחירות הגורליות, חתם מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי פסק דין מיוחד, ש"יהיה נצחון גדול לצד הימין שארץ ישראל תשכון לבטח ושלא יהיו שום מנגדים" | את פסק הדין ביקש הרב ירוסלבסקי לשלוח ולהקריא בציון הרבי  
ערב הבחירות: הרב ירוסלבסקי חתם פסק-דין לניצחון הימין

שלשום, בערב הבחירות הגורליות, חתם מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי פסק דין מיוחד, ש"יהיה נצחון גדול לצד הימין שארץ ישראל תשכון לבטח שלא יהיו שום מנגדים".

כך הכל קרה: מקורביו של הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, מספרים כי ביום שני בערב אור לז' במרחשון, הרב ירוסלבסקי היה מודאג מאד מהמצב והסכנה הצפויה לארץ ישראל, לשלומו ובטחונו של עם ישראל בארץ הקודש.

הרב ירוסלבסקי הזכיר לבני ביתו את הסיפור שהיה לפני ל"ב שנים, ומאז יש לו 'נתינת כוח' מיוחדת מהרבי לפסוק דין שפועל את פעולתו:

בשעתו, כאשר עבר הגה"ח הרב מענדל מנדלזון זצ"ל רבה של קוממיות, וסיפר לרבי על החובות הכבדים של הישיבה בקרית גת, הרבי אמר לו בעת חלוקת הדולרים שיעשו בית דין על סמך דברי הרמב"ם שהישיבה צריכה לצאת מהחובות. ואכן כשהגיע לאה"ק הלך הרב מנדלזון למרא דאתרא הרב ירוסלבסקי והמשפיע הרב מענדל וכטער שעשו פסק דין, והישיבה מקריית גת אכן יצאה מהחובות, וזאת על סמך דברי הרמב"ם (הלכות תשובה פרק ט הלכה א').

בני ביתו של הרב מוסיפים לספר כי במשך השנים, על סמך דברי הרבי עשה המרא דאתרא הרב ירוסלבסקי  כמה וכמה פסקי דין יחד עם הרב ישראל יצחק מנדלזון שיחי', אחיו של הרב מקוממיות, על פי דברי הרבי, והדברים פעלו את פעולתם.

הרב ירוסלבסקי זימן את מקורבו, אחד מחסידי חב"ד בנחלת הר חב"ד ר' שבתי וינטרוב, וביקש ממנו שעל סמך דברי הרבי הוא רוצה לכתוב פסק דין בנוגע להפלת הממשלה וברצונו שישלחו זאת תיכף לאהל הק' להקריא את פסק הדין.

בשל בריאותו של הרב שליט"א קשה עליו הכתיבה, הוא ביקש להקריא את הפסק דין והוא יחתום על כך ולשלוח זאת להקריא על האהל הק' של הרבי.

ר' שבתי עשה כמצוותו של המרא דאתרא וביקש ממנו לכתוב זאת על נייר מכתבים רשמי שלו.

וכך נכתב בפסק הדין:

אור לז' במר חשוון ה'תשפ"ג,

פסק דין

היות ונמצאים אנו עכשיו ערב בחירות גורליות מאד בעניינים של קדושת ארץ ישראל שלימות הארץ וכו' וכו'.

לכן אני קובע ע"פ תורתנו הקדושה שיהיה דידן נצח, ושכל העניינים שרוצים לעשות נגד עם ישראל ותורת ישראל יתבטלו מיד, ויהיה ניצחון גדול לצד הימין באה"ק, שארץ ישראל תשכון לבטח שלא יהיו שום מנגדים, ועם ישראל ישכון לבטח בארץ הקודש, ומיד ממש נזכה בנחמת ציון ירושלים.

ופסק דין זה חייב להתקיים בפשטות למטה מעשרה טפחים ובפרט שיום הבחירות בז' מרחשון "ביום מסוגל דארץ ישראל".

וע"ז באתי עה"ח יצחק יהודה ירוסלבסקי."

ר' שבתי: "עשיית כמצוותו של המרא דאתרא מיד לאחר שהמרא דאתרא חתם, שלחתי את זה מיד לר' אבא רעפסון מנהל הבית שעל יד האוהל הק', וכתבתי לו שהרב ירוסלבסקי ביקש להקריא את פסק הדין באהל הק' של הרבי. ואכן אישר לאחר מספר דקות שפסק הדין יקרא על האהל כבקשת המרא דאתרא שליט"א."

הרב ירוסלבסקי ביקש בביתו להכניס את פסק הדין באגרות קודש, ובעמוד מצד ימין למעלה היה כתוב "פוסק בנגלה דתורה", ומכתב לאחר מכן אודות המצב הקשה בארץ הקודש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.