שניאור דייטש | יום ז' חשוון ה׳תשפ״ג 01.11.2022

מהומת ביזוי התפילין בנתניה: קשת גינויים רחבה

אדם שלבש חולצה של רשימת מר"צ ניגש לדוכן תפילין של חב"ד בנתניה וביזה את התפילין • סיעת מר"צ מיהרה להתנער ולהגיש תלונה לוועדת הבחירות: "מדובר במתחזה שמנסה לפגוע במפלגה" • חסידי חב"ד מדווחים על עלייה משמעותית בשעה האחרונה בכמות מניחי התפילין: "מרבים באהבת ישראל, תגובת נגד לשנאה"
מהומת ביזוי התפילין בנתניה: קשת גינויים רחבה
אחד מדוכני חב"ד בנתניה. מימין: החשוד שביזה תפילין בדוכן חב"ד

אדם שלבש חולצה של רשימת מר"צ ניגש לדוכן תפילין של חב"ד בנתניה וביזה את התפילין בגסות, למרות מחאות של עוברים ושבים.
הפעיל נמלט מהמקום.

מטעם מר"צ נמסר בתגובה לאירוע המזעזע בו נראה פעיל מר"צ מתנהג בצורה מחפירה בתפילין: "אנו מתחקרים את האירוע בינתיים אין איש במערך השטח של מרצ שמזהה את האיש, ואף עלה חשד שמדובר במתחזה, עם סיום התחקיר נגיש תלונה כנגדו במשטרה".

ח״כ מיכל רוזין ממר"צ:

״שיהיה ברור מעל לכל ספק, אני מגנה את ההתנהגות הנלוזה הזו, המנוגדת לתפישת עולמנו. אנו מתחקרים את האירוע בינתיים אין איש במערך השטח של מרצ שמזהה את האיש, ואף עלה חשד שמדובר במתחזה, עם סיום התחקיר נגיש תלונה כנגדו״.

חברי הכנסת החרדים מיהרו לגנות את המקרה המביש:

יו״ר ש״ס אריה דרעי בתגובה חריפה לביזוי התפילין ע״י פעיל מרצ בנתניה: ״נבלה נעשתה בישראל! יהודי מבזה את התפילין בארץ הקודש! התשובה שלנו תהיה מחאה אדירה בקלפי. מדינה יהודית!"

ח״כ יעקב טסלר מיהדות התורה: "מזועזע עד עמקי נשמתי מההתנהגות המחפירה של איש מרצ בנתניה שנהג בביזוי וחרפה כלפי התפילין הקדושות בפרהסיה. בושה וחרפה תכסה פנינו, לאן הגענו ועד היכן מגיעה ההסתה הקשה נגד הדת ומסורת ישראל. 
היום הזה, התשובה להתנכלות המזוויעה הזו היא בקלפי ובכל הכוח."

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "מזועזע וכואב בעקבות מה שאירע בנתניה, כשאיש מרץ ביזה בפומבי תפילין בדוכן חב"ד. כשר הבט"פ נטפל גם בתופעות כאלה.
מחזק את ידידי חסידי חב"ד שכולנו אוהבים, מוסרים נפשם להפצת יהדות; חזקו ואמצו. תנו לנו כוח והצביעו ט', כדי שתופעות כאלה ייפסקו".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מאיר פרוש: "השנאה והקיטוב של ממשלת לפיד-עבאס מחלחלת לשטח כשפעיל מפלגת מרצ ניגש לדוכן של חב"ד בנתניה וביזה את התפילין הקדושות בצורה מחרידה. רק יהדות התורה שבראש דאגותיה נושאי הדת, תדאג להחזיר את הכבוד לדת ולמסורת ישראל".

יו"ר יהדות התורה הרב יצחק גולדקנופף: "מזועזע עד עמקי נשמתי מביזוי התפילין הקדושות, ע"י פעיל מרץ בדוכן התפילין של חב"ד בנתניה, זו תוצאה ישירה של ההסתה הפרועה שיוצאת מגוש השמאל בהובלת איווט ליברמן כנגד הציבור החרדי, בכוחנו היום לשנות את המצב לטובה, ולתת תשובה למסיתים בקלפי."

עדכון: המשטרה עיכבה לחקירה בנתניה תושב העיר בחשד לפגיעה ברגשות דת לאחר שביצע שימוש לא ראוי בתפילין: חוקרי תחנת המשטרה בנתניה פתחו בחקירה עם קבלת דיווח בדבר חשד לעבירת פגיעה ברגשי דת, כאשר גבר כבן 61 תושב נתניה הגיע לדוכן הנחת תפילין בעיר הממוקם סמוך לבית ספר בה קיימת קלפי.

תגובת השליח הרב ראובן בלאיש, מנהל בית חב"ד לדוברי צרפתית ב'עיר ימים' נתניה. צפו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.