חיים זלצמן | יום ו' חשוון ה׳תשפ״ג 31.10.2022

מוישי הולצברג נאם בפני ועדת הטרור של מועצת הביטחון באו"ם

התמים מוישי הולצברג שאיבד את הוריו בפיגוע הטרור לפני 14 שנה במומבאי שבהודו, השלוחים הרב גבריאל ורבקי הולצברג הי"ד, הוזמן לשאת דברים בפני ועדת הטרור של מועצת הביטחון באו"ם • "סנדרה הצילה אותי מהתופת במסירות נפש. נשארתי יתום בלי אבא ואמא" • מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר: "טרור הוא רוע מוחלט ואין לו מקום בעולם של היום"
מוישי הולצברג נאם בפני ועדת הטרור של מועצת הביטחון באו
צילום: חיים טויטו, UN

התמים מוישי הולצברג שאיבד את הוריו בפיגוע הטרור לפני 14 שנה במומבאי שבהודו, השלוחים הרב גבריאל ורבקי הולצברג הי"ד, הוזמן לשאת דברים בפני ועדת הטרור של מועצת הביטחון באו"ם. מוישי, סבו וסבתו - הרב שמעון ויהודית רוזנברג הוזמנו אישית על ידי מועצת הביטחון להגיע לוועדה.

"זה מאוד חשוב שאתם מתכנסים כאן היום כדי למצוא דרכים להילחם בטרור כדי שאף אדם לא יעבור את מה שאני עברתי", אמר מוישי בנאום בפני חברי הוועדה מכל העולם שהתכנסו במלון טאג' מאהל במומבאי, שם סדרה של פיגועים מתואמים הותירה 207 הרוגים ופצועים רבים. כעת היא דנה לראשונה בשימוש שעושים ארגוני טרור ברחפנים, קריפטו ומשחקי רשת. 

הולצברג שיתף את חברי הוועדה וסיפר: "הייתי תינוק בן שנתיים לפני 14 שנה. גרתי עם ההורים היקרים גבי וריבקי כאן במומבאי בבית חב"ד. ההורים שלי בנו כאן בית חב"ד בשליחות הרב מלובביץ', בית חם ופתוח לכל אדם, יהודים ושאינם יהודים. האומנת שלי סנדרה השכיבה אותי לישון כשלפתע נשמעו צרור יריות".

"מחבלים התפרצו לבניין שלנו וירו לכל עבר. הם רצחו את ההורים האהובים שלי ועוד ארבעה אורחים שהיו בבית חב"ד. סנדרה הצילה אותי מהתופת במסירות נפש. נשארתי יתום בלי אבא ואמא. סבא וסבתא שלי היקרים הרב שמעון ויהודית רוזנברג לקחו אותי לביתם בעפולה בישראל ומגדלים אותי עד עצם היום הזה".

אתר YNET ציין, כי "מדובר בישיבה היסטורית של ועדת הטרור של מועצת הביטחון שבה משתתפים שרים ושגרירים של כל חברות מועצת הביטחון שדנים באתגר והחשש מפני שימוש בטכנולוגיות חדשות על ידי ארגוני טרור. עצם הנכונות של כל החברות להתכנס ולדון באתגר הזה היא דבר חסר תקדים. בדיון השתתף גם שגריר ישראל בהודו נאור גילאון וכן משלחת בכירה שהגיעה מהארץ".

לאחר דבריו של הולצברג, אמר בוועדה מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, כי "טרור הוא רוע מוחלט ואין לו מקום בעולם של היום. המאבק בטרור חייב להיות בראש סדר העדיפויות העולמי וזו עדיפות מרכזית לפעולת האו"ם", כך דווח ב-YNET. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.