שניאור דייטש | יום ד' חשוון ה׳תשפ״ג 29.10.2022

יהודי נרצח בפיגוע ירי בקריית ארבע חברון; יהודי נוסף נפצע קשה

יהודי כבן 60 נרצח במוצאי שבת מאש שנפתחה לעבר שכונת גבעת האבות בעיר קריית ארבע • בן 50 מורדם ומונשם במצב קשה • עוד שני יהודים וערבי נפצעו באורח קל • המחבל נוטרל 
יהודי נרצח בפיגוע ירי בקריית ארבע חברון; יהודי נוסף נפצע קשה
צילום: מד"א

 

יהודי כבן 60 נרצח במוצאי שבת מאש שנפתחה לעבר שכונת גבעת האבות בעיר קריית ארבע.

פצוע נוסף, יהוי בן 50 מורדם ומונשם במצב קשה. 

פצועים נוספים באורח בינוני וקל בפיגוע ירי בשכונת גבעת האבות בקריית ארבע.

המחבל שירה לעברם נוטרל.

כוחות ההצלה שהוזעקו לזירה פינו פצוע קשה, כבן 50, כשהוא מחוסר הכרה. שני גברים נוספים, כבני 50 ו-30, פונו לבית החולים כשהם בהכרה מלאה.

בנוסף, ערבי בן 37 נפצע קל ופונה לשטחי הרשות.

פראמדיקים של מד”א, חגי וינגוש ובני טנא, וחובש על אופנוע מד”א מתן גידא, סיפרו: “חברנו לפצועים שחלקם חולצו מהזירה בתוך רכב וחלקם עדיין היו בזירה. גבר כבן 50 היה מחוסר הכרה וסבל מפציעה בפלג גופו העליון. גבר נוסף כבן 50 היה בהכרה מלאה וסבל מפצעי ירי והפצוע השלישי, גבר כבן 30 נפצע ביד והיה בהכרה מלאה.

“הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם תוך כדי טיפול לבתי החולים כשמצבו של אחד קשה, אחד בינוני והשלישי קל. בזירה עצמה נפצע באורח קל גם פלשתיני תושב חברון, לאחר שטיפלנו בו בשטח הוא פונה על ידי הסהר האדום”.

פרטים נוספים על האירוע: שני יהודים, ככל הנראה אב ובנו יצאו משטח קרית ארבע, וביציאה המערבית של הקריה, הלכו לקנות במכולת של ערבים, כ-400 מטרים מצפון לשער הישוב.

מחבלים פתחו לעברם באש ופצעו באורח אנוש את אחד מהם. למקום הוזעקו אנשי הביטחון של קרית ארבע מכיתת הכוננות. קב"ט הקריה הגיע עם רכב ממוגן ירי וספג מספר קליעים, שמשת הרכב הממוגן הגנה עליו. חייל נוסף הסתער וחיסל את המחבל. שניים מחברי כיתת הכוננות נפצעו באורח קשה ובינוני.

בעקבות הפיגוע, שהתרחש לא הרחק מביתו של איתמר בן גביר, חבר הכנסת אמר: “משפחתי נמצאת כרגע מאובטחת תחת מתקפת יריות על ביתנו בגבעת האבות. נשמעים לכוחות הביטחון”.

מסתבר כי הירי לא בוצע לעבר ביתו של איתמר בן גביר, אלא לעבר מחסום צבאי בעלייה לכיוון שכונת גבעת האבות.

מדובר צה”ל נמסר:  "מחבל פתח בירי במרחב חסם ציון. המחבל נוטרל במקום על ידי איש ביטחון אזרחי. מספר אזרחים נפצעו כתוצאה מהירי. הפצועים מפונים לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. כוחות צה”ל פתחו בסריקות במרחב אחר חשודים נוספים."

בנימין נתניהו התייחס לפיגוע: “מתפלל לשלום הפצועים בפיגוע בקריית ארבע ומחזק את כוחות הביטחון שפועלים בשטח. רק יד קשה מנצחת את הטרור”.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.