מנחם קרביצקי | יום ג' חשוון ה׳תשפ״ג 28.10.2022

הבחירות קרובות – השו"ת לחב"דניק המתלבט

4 ימים לבחירות, השאלות הבוערות שעשויות להציק למצביע המתלבט - וכל התשובות. כל שאלה זוכה לתשובה מלאה שעושה סדר בדברים, מציבה את העיקר מול הטפל ומבהירה לאן פנינו במערכת הבחירות הגורלית יותר מאי פעם. מערכה שבה יוכרע האם תוקם "ממשלת ימין צרה" כרצון קודשו של הרבי או ח"ו ממשלת שמאל.
הבחירות קרובות – השו

להלן כל השאלות וכל התשובות:

ש. כל חב"דניק יודע שהרבי ביקש להצביע למפלגה "היותר חרדית". איך יודעים מהי המפלגה החרדית ביותר?

ת. המפלגה החרדית ביותר לדבר ה' – כשמה כן היא – זו צריכה להיות המפלגה שנאמנה בצורה המלאה ביותר לערכי התורה והמצוות. כמובן, הכוונה לכל ערכי התורה והמצוות. בתורה אין ח"ו חלקים "חשובים יותר" ו"חשובים פחות". ובאמת ידוע שהרבי בכה בהתוועדויות בשנות המ"מים, על כך ש"מוכרים" חלקים מהתורה בתורה לטובת חיזוק היבטים אחרים שקשורים לתורה... (למשל כשמכרו את ערכי שלימות העם בוסגיית מיהו יהודי תמורת תקציב לישיבות וכדו'). "היתכן?!" תהה הרבי

אם כן, כשאומרים "שלימות התורה", הכוונה היא שנלחמים למען כל תג בתורה. הסוגיה של המאבק למען שלימות הארץ היא, כפי שהסביר הרבי כל כך הרבה פעמים, לא רק סוגיה ביטחונית ולאומית ראשונה במעלה – אלא בראש ובראשונה עניין הלכתי תורני בעל חשיבות עליונה. ההלכה היא זו שקובעת כי העמידה על איו וויתור על "אף שעל" הוא פיקוח נפש שיש להילחם עליו, וכפי שסימן שכ"ט בהלכות שבת מורה הלכה למעשה.

ולכן, בדיוק כמו שאצל חרדי לא יכולה להיות שום פשרה בעניין הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, כך לא חרדי לא יכול לתת יד לשום פשרה בעניין שלימות ארצנו הקדושה.

אולם עובדה היא שרק "עוצמה יהודית" עומדת ותעמוד לנצח בעוצמה זהה גם על זה וגם על זה. רק "עוצמה יהודית" לא תתפשר בשום אופן לא על שבת במרחב הציבורי, לא על הזכות הקדושה של תלמידי ישיבות ללמוד תורה וכו' וכו' – וביחד עם זה גם לא על אף שעל מארצנו הקדושה. ח"כ בן גביר הוא לא חרדי רק ביחס לחלקים מסוימים בתורה ואילו ביחס לחלקים אחרים הוא מוכן לפשרות, אלא הוא חרדי ביחס לכל חלק וחלק בתורה!

ש. גם המפלגות החרדיות מפרסמות התחייבויות גדולות בנוגע לכל שלושת השלמויות, אז אולי כן כדאי להצביע למפלגה שהשם שלה יותר חרדי ושהכיפה שעל ראש נציגיה יותר מבטאים את המראה החרדי?

ת. כולנו יודעים שבליובאוויטש תמיד שמים דגש מרכזי על הפנימיות ולא על החיצוניות. על המהות. לדוגמא, בכפר חב"ד יכולת לראות משפיע נעלה, כמו החסיד הנודע רֶבּ שלום פלדמן ע"ה, שהולך עם חולצה כחולה – בבני ברק היו מסתכלים עליו בעין עקומה – אבל מי שהכיר אותו יודע שמדובר באחד מעובדי השם ומהמשכילים בחסידות הכי מיוחדים שהיו בכפר חב"ד. לכן צריך להסתכל על המהות. במהות, איך שלא נהפוך את זה, בן גביר הוא החרדי ביותר ביחס לכל השלמויות.

בן גביר לעולם לא יהיה בתוך ממשלה שתכרות הסכם שלום כמו אוסלו, שתבצע התנתקות, ולעולם לא ישב בממשלה שחברים בה גורמים שמאליים ופרוגרסיביים שונאי דת ומהרסיה. בן גביר הוא חרדי כפשוטו ממש, ביחס לכל הלכות התורה – הן אלו שקשורים להלכות תלמוד תורה וישיבות, והן לשלימות העם והארץ. אצלו לא תמצאו הפתעות והקלות ביחס לחלקים "פחות חשובים" חס וחלילה.

לכן, מי שמחפש מילולית את ה"רשימה היותר חרדית", צריך בעיקר להסתכל על ההיסטוריה, על המעשים ועל האידיאולוגיה, פחות על המגבעת והקפוטה. ברשימות אחרות, הן ש"ס והן יהדות התורה, יש במפורש אנשים שנוטים מבחינה אידיאולוגית מדינית לכיוון השמאל. הם אומרים זאת בפה מלא. אז נכון, הם עם כיפה שחורה, אבל איך אפשר לפי שיטת הרבי לקרוא להם החרדים ביותר לדבר ה', בשעה שהם מוכנים לפשרות טריטורליות שמסכנות את ארץ ישראל?!

ש. חוץ מהמלחמה למען שלמות הארץ, יש עוד הרבה דברים אחרים שהיו חשובים לרבי...

ת. זה נכון שבן גביר באמת נלחם כמו אריה בשביל ביטחון כל יהודי ובשביל שלימות הארץ הקדושה בכל מקום שהוא, ואין שני לו בזה בכנסת. אבל האמת היא שהוא נלחם לא פחות בעוצמה על קדושת התורה ועל קדושת ושלימות העם. הוא חבר הכנסת שמיד כשנעשה חבר כנסת הציע את הצעת החוק לתיקון חוק "מיהו יהודי", והוא נלחם ויילחם – כמו שרק הוא יודע ובלי שום פשרות - על כל פגיעה בהלכה, בשבת, בבני הישיבות ובקדושת העם. אין בזה שום ספק - כל דבר שחשוב לרבי, חשוב לבן גביר בציפור הנפש! והוא זה שיפעל, אם תקום ממשלת ימין על מלא – וממשלה כזאת תקום רק אם תהיה עוצמה יהודית גדולה – לתיקון חוק מיהו יהודי, כמו שהרבי תבע וכמו שהיום רואים את רוח קודשו כמה זה קריטי.

ש. אבל בפועל ברור שהמפלגות החרדיות האחרות נמצאים בעקביות בגוש נתניהו!

ת. חייבים להבין, שבקונסטלציה הנוכחית, היחיד שימנע חבירה של הגוש הזה לאנשים כמו גנץ, סער ואיזנקוט – הוא בן גביר. ביבי באופן מסורתי אוהב לשלב בממשלות שלו גורמים מאזנים משמאל. זו ההשקפה שלו. יש לנו כבוד גדול לעמידה של ביבי על עקרונות מסוימים של הימין, אבל ברור שהוא לא איש ימין מובהק כמו שאנו חשובים שימין צריך להיות, ובטח ובטח שהוא לא "היותר חרדי". זו גם הסיבה שזו טעות אדירה להצביע ליכוד. אתה בקולך עלול להכניס אנשים שבסוף יצביעו ויקדמו מהלכים גם בענייני יהדות וגם בענייני שלימות הארץ נגד העמדה שלנו באופן מובהק. די להסתכל על אנשים כמו כחלון, סער, לימור ליבנת וכו' וכו' – שהיום הם בשר מבשר השמאל – שישבו שם שנים. אבל גם אם מסתכלים על נתניהו, הרי שכאמור הוא ימין "מתון" ו"רך" ו"מאוזן". ולכן, אם עוצמה יהודית תהיה קטנה, יש סיכוי לא קטן שהוא יעשה את כל המאמץ להקים ממשלה כזאת, "מתונה" ו"רכה" עם מרכיבים שמאליים, למשל ממשלה של הליכוד עם יהדות התורה, ש"ס וגנץ. אלו לא אמירות באוויר. אז נכון שבאווירת קמפיין הם ממהרים להכחיש, אבל בררו שבלי עוצמה יהודית גדולה – זה תרחיש מאוד סביר. הקול שלך בהחלט יכול למנוע זאת, אם בקולך תגדיל את העוצמה היהודית!

 

 

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.