שלום לאופר | יום ב' חשוון ה׳תשפ״ג 27.10.2022

השלוחים ארגנו: איחוד מוזיקאלי של יונתן רזאל וליפא שמלצר

מופע בלתי אפשרי לכאורה שריגש עד דמעות את קרוב לאלף הילדים המיוחדים ובני משפחותיהם שהתכנסו לאירוע הצדעה למתמודדים ● האירוע שהפך למסורת אורגן על ידי "מעגל הידידות" בראשות השלוחים בטלביה, ממילא – הרב אליהו והגב' חני קנטרמן ● "באותו לילה המוגבלות של הילדים לא הייתה קיימת"
השלוחים ארגנו: איחוד מוזיקאלי של יונתן רזאל וליפא שמלצר
צילום: חיים טויטו

שרים בידידות

במוצאי שבת, ליל הושענא רבה תשפ"ג התכנסו כאלף ילדים מיוחדים עם בני משפחותיהם לאירוע הצדעה בתיאטרון ירושלים. הילדים באו מלמעלה מ-13 בתי ספר המיוחדים ברחבי ירושלים.

האירוע נקרא בשם - 'שרים בידידות', והתקיים במסגרת פעילות מעגל הידידות שמנוהל על ידי השלוחים בטלביה ממילא - הרב אליהו וחני קנטרמן, עם המוטו המרכזי - ״מחליפים בדידות לידידות״.

הקהל, בפעם החמישית, נהנה מאירוע מושקע ומרגש, שבו הילדים המיוחדים החזיקו תפקידים ראשיים בהנחיה, נתינת ברכות ועוד.

דמעות בעיניים

"זה היה לילה של אהבה, שמחה, רגישות וקבלת האחר. אירוע 'הקהל' מיוחד במינו." מספרים לנו כאלה שנכחו באירוע.

בערב הוקרן קליפ מרגש של הורים לילדה מיוחדת שהתלבטו אם לשלוח את ביתם לקעמפ של 'מעגל הידידות' בקיץ, אך כשהיא חזרה משם היא הייתה עם "אור בעיניים" ומאז הם לא הפסיקו לשלוח מכתבי תודה למנהלי הארגון. כמה שבועות לפני תחילת שנת הלימודים בילדה הובהלה לבית רפואה עם קריסת מערכות ושם היא נפטרה. הראו בקליפ קטעים של הילדה נהנית ושמחה בקעמפ. אף עין לא נותרה יבישה.

הזמרים שידועים בסגנונותיהם השונים ואף המנוגדים: יונתן רזאל ("קטונתי") וליפא שמלצר ("מזרח-מזרח") שרו האחד את שיריו של השני. פירגנו זה לזה ואף לילדים המיוחדים. כאשר זמר נותן לילד לשיר במקומו סולו והילד בקושי יודע לשיר...

ללא מוגבלות

"בלילה הזה לא הייתה 'מוגבלות'", מספרים לנו המארגנים, "ילדים המחוברים  למכונות חמצן ישבו ונהנו  שעות באירוע. כולם קמו על רגליהם ורקדו. שמחה עוצמתית ובלתי רגילה. משהו לא רגיל קרה באותו לילה. אנשים יצאו מהאירוע ואמרו לנו שהם בהלם".

באירוע השתתפו ילדים ובני משפחותיהם מארגונים רבים וביניהם - אלין, עלה, כנפיים של קרמבו, פוירשטיין, שמחה לילד ועוד.

אחד מרגעי שיא בערב היה כשחברת מעגל הידידות - תותי ששון, קמה וברכה את הקהל במגוון ברכות בבריאות, ילדים, פרנסה וכו'. ואחריה כל הקהל כולו ענה אמן בקול רם.

מעגל הידידות הוא ארגון ללא מטרות רווח, שמחבר בני נוער מתנדב עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, לחברות בבית ותוכניות חברתיות שמעודדות שילוב בקהילה, סביב השנה. הארגון מתקיים ברובו מתרומות.

את האירוע הפיקה חברת צבעים הפקות.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.