מערכת COL | יום ב' חשוון ה׳תשפ״ג 27.10.2022

מאות רבנים לח"כים: "תתחייבו על אי מתן יד למו"מ על שטחים"

בימים הקרובים יפרסמו 400 רבני 'פיקוח נפש' הודעה מיוחדת ובה רשימת המפלגות המתחייבות שלא ייתנו ידם למו"מ על וויתורים משטחי ארץ ישראל
מאות רבנים לח
הכנסת. צילום: ברלה שיינר, COL

ארבע מאות רבנים המאוגדים בקונגרס הרבנים 'פיקוח נפש' פנו בימים אלו לראשי המפלגות השונות וביקשו מהם לחתום על התחייבות ברורה שיתנגדו לכל מו"מ על ויתורים על שטחי ישראל.

"בימים אלו", כתבו הרבנים, "פונים אלינו רבני ישראל, רבים מתושבי ארץ הקודש המתלבטים בשאלה למי להצביע בבחירות לכנסת, בבקשת עצה והדרכה בנושא זה. בעוד שבנושאים רבים העומדים על הפרק לעיתים ניתן להימנע מהבעת עמדה; הרי שבנושא אחד מחייבת תורת ישראל את הרבנים להביע בקול רם ובפרהסיא את דעת התורה – בנושאי 'פיקוח-נפש' – שלומם וביטחונם של מיליוני תושבי ארץ הקודש. על נושאים אלו נאמר בהלכה (שולחן-ערוך אורח חיים סימן שכ"ח) ש'הנשאל הרי זה מגונה' – מכיוון שעל הרב לצאת בהכרזה ברורה בנושא כזה עוד קודם שישאלוהו".

הרבנים מדגישים במכתבים כי "כידוע, על-פי ההלכה, מו"מ על נסיגה משטחי ישראל אסורים מפני סכנה ופיקוח-נפש של כל יושבי הארץ. על פסק-דין עדכני לימינו בנושא זה, חתמו בשנים האחרונות למעלה מ-400 גדולי רבני ישראל בארץ-הקודש. על כן חובה עלינו להביע את דעתנו ולפרסם פסק-דין הלכתי, הקובע שמותר להצביע רק לרשימות שעל פי מצעם והצהרותיהם, אין חשש שיגרמו לתושבי ארץ-הקודש לסכנת 'פיקוח'-נפש', על-ידי שותפות כלשהי (גם על ידי הימנעות מהצבעה) בהחלטות הממשלה והכנסת, על מסירת שטחי ישראל לנכרים, חלילה".

בימים הקרובים, יפרסמו הרבנים בעיתונות פסק דין, עם חתימותיהם של מאות רבני ישראל, ובו ייכתב כי "על-פי תורת ישראל מותרת הצבעה אך ורק לרשימות שחתמו על התחייבות, שלא ייתנו ידם לכל מו"מ וויתורים על שלימות ארץ ישראל".

הרבנים מבהירים כי "כמובן שאין אנו מזדהים פוליטית עם אף רשימה, אלא רק מביעים את דעת ההלכה בנושא בטחון ושלום עם ישראל, שהיא הלכה של 'פיקוח נפש' הדוחה כל התורה כולה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.