הרצל קוסאשוילי | יום ב' חשוון ה׳תשפ״ג 27.10.2022

מתחרים על קולות חב"ד: דרעי, פרוש ובן גביר בראיונות ל-COL

פחות משבוע לפני ההליכה לקלפי כהוראתו הברורה של הרבי שאף קול לא יילך לאיבוד מתייצבים שלושת ראשי הסיעות הדתיות הפונות לקהל חסידי חב"ד לראיונות נרחבים בתכנית "ליל שישי" של מרכז התקשורת החב"די COL
מתחרים על קולות חב
פרוש, דרעי ובן גביר (צילומים: ארכיון COL ובאדיבות המצלם)

ראשי שלוש הסיעות הדתיות, הפונות אל קהל חסידי חב"ד, העניקו הערב (חמישי) רצף של ראיונות להרצל קוסאשוילי בתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL.

אריה דרעי יו"ר ש"ס, איתמר בן גביר מספר 2 ברשימת 'הציונות הדתית' ויו"ר 'עוצמה יהודית', ומאיר פרוש ממפלגת יהדות התורה, התייחסו לנושאים הבוערים עבור חסידי חב"ד וניסו לשכנע מדוע המפלגות שבהן הם נמצאים הן "החרדיות ביותר".

יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס לשאננות שישנה בקרב חלק מהציבור לקראת הבחירות: "אני מנסה בכל הכיוונים להפיל את הממשלה הרעה הזו שהייתה, להגדיל את הגוף ככל שניתן ולהעיר ישנים שלא בוחרים. מי שלא בוחר היום זה לא שב ואל תעשה, אלא ב'קם ועשה' מצביע לשמאל. כי מי שלא מצביע מוריד את אחוז ההצבעה, ובזה שנמנעים מהצבעה גורמים למעשה לכך שממשלת השמאל תמשיך להיות כאן.

"ולכן אני פוגש לכל הקהלים ובכללם לאחי ורעי חבידי חב"ד. הרבי אמר להצביע למפלגה החרדית ביותר ואני חושב שמפלגת ש"ס היא החרדית ביותר".

דרעי הבהיר כי לא ישב יחד עם בני גנץ בממשלה וגם לא עם לפיד. "נקודה", אמר דרעי. "אנחנו החרדים נפגענו מהממשלה הרעה הזאת. לא הציבור הדתי לאומי".

יו"ר ש"ס התייחס גם לביקורו היום בשכונת נחלת הר חב"ד, שם מלווה במרא דאתרא הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי סייר במבנה הגברים החדש העתיד להיפתח ליד בית הכנסת. "בנו שם את המקווה המפואר ביותר בארץ ישראל", אמר דרעי.

האזינו לראיון המלא עם אריה דרעי >>

בהמשך התראיין מאיר פרוש מאגודת ישראל והתייחס להצבעה של חסידי חב"ד עבור יהדות התורה: "חסידי חב״ד יודעים שיש להם על מי לסמוך בג׳", אמר פרוש. "מבלי להתגאות, אני בקשר יומיומי עם שלוחים של הרבי.

"בגדול בחב"ד אני מקבל תמיכה ואני מקווה שגם הפעם יהיה. בפעם הקודמת היה אולי קצת פחות כי היו כאלה שרצו להעביר את בן גביר את אחוז החסימה".

פרוש התייחס גם לכאלו הטוענים בחב"ד כי פרוש הוא קול יחיד במפלגתו. "יש שינוי בוודאי מהמקום שבו יכולנו להיות ומהמקום שבו אנחנו נמצאים. אין היום את מה שהיה בעבר ואני חושב שכאשר אני מקבל קולות בחב"ד גם החברים שלי בסיעה שלא מקושרים לחב"ד מבינים שאני מייצג גם ציבור גדול של חב"ד וזה חשוב".

הוא הוסיף: "אני לא מפחד מצהרות חבר הכנסת משה גפני, שלאחרונה דווקא התפרסם ראיון איתו בו הוא מצהיר שהם יתמכו רק בממשלת ימין".

האזינו לראיון המלא עם מאיר פרוש >>

את רצף הראיונות חתם חבר הכנסת איתמר בן גביר. "אני לא מזגזג", הוא הבהיר. "אנחנו המפלגה היחידה שלא הייתה שותפה במשא ומתן על ארץ ישראל ובמסירת שטחים. אני חושב שמי שנותן את הטון בנושאים של ארץ ישראל ושל יהדות תמיד אנחנ היינו שם ראשונים. אני תמיד הייתי ימין ותמיד אשאר ימין. גם בממשלה".

הוא התייחס לתקרית בהקפות השניות בכפר חב"ד. "אני סולח לבנימין נתניהו", הבהיר, "אבל אני מודאג ומוטרד מכך שיש מפלגות כולל גורמים בליכוד שיעדיפו ממשלה עם גנץ".

בן גביר התייחס לדבריו של דרעי, לפיהם המפלגות החרדיות הן שבעיקר נפגעו ממעללי הממשלה האחרונה, ואמר: "אני אפילו נעלב מזה. זה קצת לא הגון להפריד בין הציונות הדתית לחרדים, אנחנו השותפים הכי טובים שיש בכל ימי השנה ופתאום בבחירות תוקפים. אני משתדל להיות מהנעלבים ואינם עולבים אבל צריכים לדעת שאנחנו יחד עם הציבור החרדי".

האזינו לראיון המלא עם איתמר בן גביר >>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.