שניאור דייטש | יום ב' חשוון ה׳תשפ״ג 27.10.2022

לילות לבנים בכפר חב"ד: צרורות ירי, זיקוקים, מוזיקה רועשת

בסביבות השעה 21:00 בליל אמש: מטחי צרורות ירי חי שנמשכו כשעה, ומוזיקה רועשת הפריעו וטרדו מנוחתם של תושבי כפר חב"ד • חמולה בדואית השתלטה על שטח ענק בצמוד לבסיס הצבאי צריפין והפכה אותו ל'אולם חתונות' וירי באוויר כמיטב המסורת, רק כק"מ אחד בקו אוויר מכפר חב"ד וגורמי שמירת החוק לא עושים סוף לתופעה המסוכנת
לילות לבנים בכפר חב
איצטדיון כדורגל? לא מה שנראה. אולם שמחות בשטח השתלטות של חמולה בדואית, בצמוד לבסיס הצה"לי בצריפין, ק"מ אחד בקו אווירי מכפר חב"ד (צילום: 'מתנדבים בכפר')

חמולה בדואית השתלטה על שטח הגובל בכפר מצד אחד ובקיבוץ ניר צבי מהעבר השני ובצמוד – בסיס צבאי צריפין "מחנה גדעונים".

ללא כל היתר וסמכות חוקית או קניינית, החליטו בחמולה להקים לאחרונה גם גן אירועים ענק, שווה בגודלו למגרש כדורגל, תוך השתלטות על שטח יקר.

ב'מגרש' נערכים כמעט מידי ערב חגיגות קולניות הכוללות זיקוקים, גם ירי באוויר, כחלק מ'המסורת'.

תושבי כפר חב"ד קיבלו תזכורת רועשת במיוחד בתחילת השבוע, ב'מופע' שכלל ירי זיקוקים בלתי פוסק ואף מטחי ירי חי באוויר.

אמש (רביעי), ה'חגיגה' החלה שוב, בסביבות השעה 21:00 בלילה. על פי עדויות תושבים בכפר עמהם שוחחנו, זה נמשך כמעט שעה ברציפות.

"בסביבות 21:00 בלילה שמענו ירי זיקוקים ואחר כך גם צרורות ירי באוויר במשך שעה ארוכה. בשיכונים החדשים, שקרובים יותר לכיוון צריפין, נשמעה גם מוזיקה רועשת בווליום גבוה במיוחד. כמה תושבים התקשרו למשטרה שענתה ש"זה בטיפול" אבל לא נראה שמשהו חריג קרה והחגיגה נמשכה אל תוך הלילה."

בעבר סבלו תושבי הכפר ממכת שריפות בפרדס הסמוך, והיו ניסיונות להרגיע את המצב. כעת מתמודדים תושבי הכפר עם בעיה חדשה, שמדירה שינה מעיניהם תרתי משמע.

לא רק תושבי כפר חב"ד סובלים מהמכה החדשה, אלא גם תושבי ניר צבי הסמוך לצריפין, מהעבר השני.

סמוך לכביש כפר חב"ד-צריפין וצמוד לבסיס: 'מגרש החתונות' (צילום: 'מתנדבים בכפר')

 

"הילדים שלנו שומעים את קולות הירי והמוזיקה ונבהלים. איכות החיים שלנו נפגמה ואיש לא עושה דבר בעניין. היום הנשקים משמשים אותם לחגיגות, אבל מחר זה עלול להיגמר באסון ובסיכון חיי אדם", אמר לערוץ 14 תושב ניר צבי הסמוך.

מתמונות שעלו בקבוצת 'מתנדבים בכפר', עולה חשש מדאיג לא פחות: השטח עליו השתלט השבט גובל בבסיס הצבאי 'גדעונים' בצריפין. כפי שנראה בתמונות, צה"ל הקים גדר מיוחדת כדי למנוע גניבות נשקים מהבסיס.

וידאו ('מתנדבים בכפר'):

מעבר לבעיית הרעש והסיכון מירי קליע טועה, מדובר בהשתלטות לא חוקית בעליל על שטח מאוד יקר ומבוקש.

"מה היה קורה אילו תושב אחר היה משתלט על שטח כזה בצורה בלתי חוקית? לאנשי החמולה לא עושים כלום, יש תחושה שכאילו ידי רשויות החוק כבולות והם לא עושים דבר", אומר תושב נוסף. "מחכים שיקרה אסון ואז יעשו משהו?", הוא תוהה בקול.

ממשטרת ישראל נמסר ל-COL: "בעקבות קולות ירי שנשמעו אמש ממתחם אירועים סמוך לכפר חב״ד, הגיעו שוטרים למקום לשם איסוף ממצאים בזירה לצד חיפוש הבוקר, אחר אמצעי לחימה בבית המשפחה וזימון בעל השמחה לתשאול בתחנה. אשר לחוקיות המבנה במקום, הנושא מטופל ע"י הרשות המקומית בהתאם לסמכותה, ככל שיכנס לתוקף צו שיפוטי להריסה, משטרת ישראל תסייע באכיפה בהתאם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.