מערכת COL | יום ב' חשוון ה׳תשפ״ג 27.10.2022

כולנו רוצים שתהיה לנו משפחה שמחה, אבל צריך להיות 'נח'

מסופר על אדם ששפך את לבו בפני רבו: "בכל פעם שאני בא הביתה, כולם במתח. צעקות, מריבות, האישה, הילדים. מה אעשה? איך אגרום להם להיות נינוחים ושלווים?" • מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה
כולנו רוצים שתהיה לנו משפחה שמחה, אבל צריך להיות 'נח'

מסופר על אדם ששפך את לבו בפני רבו: "בכל פעם שאני בא הביתה, כולם במתח. צעקות, מריבות, האישה, הילדים. מה אעשה? איך אגרום להם להיות נינוחים ושלווים?".

השיב לו הרב החכם: "כתוב בתורה: 'אלה תולדות נח, נח איש צדיק תמים היה'. מדוע התורה אומרת לנו פעמיים את המילה נח, לא היה מספיק 'אלה תולדות נח… איש צדיק תמים היה'? אלא באה התורה ללמד אותנו מסר חשוב: אם אתה רוצה שבני הבית יהיו במצב נח, תהיה אתה נח! אם אתה תגיע הביתה עם אנרגיה טובה רגועה ונעימה, תגיד מילים טובות, תחמיא, לאט לאט כולם ידבקו ממך, האור שלך ישפיע על כולם וישרה על כולם רוגע ומנוחה".

כולנו רוצים שתהיה לנו משפחה שמחה. מסתבר שבמילה 'משפחה' טמונה גם כן המילה 'שמחה'. רק מה יש באמצע? את האות 'פה' - הכל תלוי בפה! אם אנחנו נבוא הביתה והפה שלנו יהיה מלא באמירות חיוביות, במחמאות ובאנרגיה טובה, כל המשפחה תהיה שמחה. יהי רצון מה' יתברך שנרווה רוב נחת מכל המשפחה, ושנזכה לגאולה פרטית ולגאולה כללית תיכף ומיד ממש.

צפו: 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.