מערכת COL | יום א' חשוון ה׳תשפ״ג 26.10.2022

שליח הרבי בקייב מספר על יואל דוד ז"ל: "כולנו המומים וכואבים"

הרב מרדכי לבנהרץ, שליח הרבי בקייב, מספר על השליחות של משפחת לנאו, שאיבדה היום את בנה יואל דוד בן 10, ועל התלמיד ז"ל שכולם אהבו והיום התבקש לישיבה של מעלה • המבצעים בסוכות והריצה למקלט באזעקות
שליח הרבי בקייב מספר על יואל דוד ז
בעיגול: הרב לבנהרץ

הלווייתו של החייל בצבאות השם יואל דוד לנאו ז"ל, בן 10, שנהרג בתאונת דרכים מחרידה בירושלים מפגיעת משאית, מתקיימת הערב (רביעי) בבית ההלוויות 'שמגר'. הוא יטמן בהר המנוחות.

הנהג שפגע בו הובא היום לחקירה במשטרה. הוא חשוד בגרימת מוות ברשלנות. בתום חקירתו שוחרר למעצר בית.

משפחתו של יואל דוד התגוררה בקייב בעשר השנים האחרונות, שם פעלו בשליחות הרבי במגוון תפקידים. יואל דוד היה הבן השני במשפחה. אחיו המבוגר יותר יחגוג בחודשים הקרובים בר מצווה.

משפחת לנאו הגיעה לישראל בעקבות המלחמה והתגוררה בירושלים. האב, הרב דניאל, המשמש מורה צדק בקהילה ומוסר בה שיעורים רבים, חזר לקייב אחת לתקופה. בחג הסוכות האחרון שהה בבירת אוקראינה עם שני ילדיו הגדולים, בהם יואל דוד ע"ה.

תמונות של הילד, יחד עם אביו יבדל לחיים, עורך מבצעים בימי חג הסוכות, הפכו היום לוויראליות. בסרטון נוסף המתפרסם הערב ב-COL נראה הילד יואל דוד רוקד בשמחת בית השואבה השנה, בקהילת 'אבלון' בקייב.


הילד יואל דוד ז"ל רוקד בשמחת בית השואבה השנה בקייב


"יואל דוד נולד לתוך עולם השליחות", מתאר הרב מרדכי לבנהרץ, שליח הרבי בקייב, בשיחה עם COL הערב, הקרוב למשפחה.

"הוא היה ילד מיוחד במינו. הפתגם בפי העם הוא ש'הקדוש ברוך הוא לוקח את הטובים'. זה נכון במקרה של יואל דוד. מי ששומע את זה יכול להיות בטוח שזו קלישאה, אבל לא במקרה הזה. 

"הוא היה ילד מדהים, מהטובים שהכרתי. דיברתי היום עם המורים שלו ועם מי שהכיר אותו וכולם מדברים עליו נצורות. היה ילד צדיק וחכם. כל סוכות הסתובב פה בקייב וזיכה יהודים בברכה על ארבעת המינים".


מימין, בחולצה הכתומה: יואל דוד ז"ל בבית הספר


הרב לבנהרץ מספר כי בימי החג, כאשר שהה יחד עם משפחת לנאו בבית הספר, היה הילד יואל דוד רץ למקלט בעת שמיעת האזעקה. "אנחנו כבר הפסקנו להתרגש מאזעקות", אומר הרב לבנהרץ, "אבל הוא היה רץ. אני זוכר את זה". אזעקות נשמעות בקייב פעמים רבות, ובעקבות מערכות ההתראה במדינה האזעקות אינו מדויקות ונשמעות לרוב גם כאשר השטח העתיד להיפגע רחוק מאוד.

היום בשעות אחר הצהרים היה זה הרב לבנהרץ שנאלץ לבשר לאב, הרב דניאל, על הטרגדיה הקשה. הוא נחשף למידע בעקבות פרמדיק רפואי שמצא מסמכים באוקראינית על גופו של הילד.

"האבא באותה שעה היה בקפריסין. הוא נסע לשם, לאירוע הכנסת ספר תורה שמכניס גביר מלבוב, מקורב שלו שחזר בזכותו בתשובה, לבית כנסת. לא ידעתי מה להגיד לו. התחלתי להגיד לו בהתחלה שהייתה תאונת דרכים ושבנו נפצע קשה וכדאי שיגיע לארץ. במקביל יצרתי קשר עם ר' אלכס פרודשנסקי, ששהה לצדו, על מנת שילווה אותו מקרוב. אחרי עשר דקות הודיעו לי שהעניין בטיפול".

הרב לבנהרץ חותם: "כל משפחת חב"ד באוקראינה המומה, אבלה וכואבת בעקבות הטרגדיה. כולנו מאוחדים בשעה זו עם המשפחה היקרה".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
עד מתי?????????????????????????????????.
ב' חשוון ה׳תשפ״ג
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.