מנדי ברגר | יום א' חשוון ה׳תשפ״ג 26.10.2022

ההוראות של הרבי על הרחקת כפר חב"ד ממעורבות בבחירות

בעוד שבוע ימים יתקיימו הבחירות לכנסת וכתמיד, עיני המפלגות הדתיות והחרדיות נשואות אל חסידי חב"ד, ומבקשים את קולותיהם • בספר החדש "כפר חב"ד" שהופיע לקראת חג הסוכות על ידי ועד האגודה בכפר חב"ד, מתפרסמים לראשונה הוראות הרבי הנחרצות בדבר שלילת והרחקת מעורבות כפר חב"ד במערכות הבחירות
ההוראות של הרבי על הרחקת כפר חב

בעוד שבוע ימים יתקיימו הבחירות לכנסת וכתמיד, עיני המפלגות הדתיות והחרדיות נשואות אל חסידי חב"ד, ומבקשים את קולותיהם.

מטבע הדברים העיניים נשואות אל בירת חסידי חב"ד בארץ, כפר חב"ד, היישוב החב"די הגדול ביותר, אשר ההצבעה בו משקפת במידה רבה את הצבעתם של חסידי חב"ד.

בספר החדש "כפר חב"ד" שהופיע לקראת חג הסוכות על ידי ועד האגודה בכפר חב"ד, מתפרסמים לראשונה הוראות הרבי הנחרצות בדבר שלילת והרחקת מעורבות כפר חב"ד במערכות הבחירות.

וכך מופיע בספר, בפרק "חשיבות וייחודיות כפר חב"ד", בפרק המשנה "כפר בלתי מפלגתי":

מספר הרה"ח ר' מנחם מענדל לרר, אשר שימש כיו"ר ועד כפר חב"ד במשך עשרים שנה, בין השנים תשמ"ג – תשס"ג:

"באחת השנים בשנות המ"ם, היה על סדר היום של ועד הכפר לארח בכפר חב"ד את מר עוזי ברעם, שהיה אז חבר כנסת והמזכיר הכללי של מפלגת העבודה. דיווחתי על כך לרבי, והגיע מענה בתוכן זה: באם הדבר אינו קשור לבחירות.

באותה שעה לא היו בחירות לכנסת על סדר היום, והודענו זאת לרבי, ובעקבות כך אירחנו בפועל את מר ברעם. אולם, בעקבות הוראת הרבי שביקורי פוליטיקאים בכפר חב"ד לא ייערכו בהקשר של בחירות, מאז ואילך הקפדנו בועד הכפר שלא לארח פוליטיקאים בכפר חב"ד בתקופות מערכות הבחירות".

עוד מספר הרב לרר:

בחודש תמוז תשד"מ נערכו בארץ הבחירות לכנסת האחת-עשרה. זמן מה לפני הבחירות קיבלנו בועד הכפר הוראה ממזכירות הרבי, אשר הרבי מבקש שנפעל אצל גורמי השלטון, שבכפר חב"ד לא יוצב קלפי בחירות, ושתושבי הכפר יצביעו בקלפי מחוץ לכפר חב"ד.

הרבי הורה שננמק בקשה זו בכך שכיוון שכל מהות הבחירות הנה הצבעה חשאית, וכיוון שכפר חב"ד הנו בעל צביון אחיד של חסידי חב"ד, הרי שתוצאות הקלפי בכפר חב"ד יוכיחו במי חסידי חב"ד בוחרים, והרי זה היפך עיקרון חשאיות ההצבעה.

תיכף עם קבלת הוראה זו קבעתי פגישה עם השופט מר גבריאל בך, ששימש אז כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, וכן עם המשפטן מר דן מרידור ששימש אז כמזכיר הממשלה, ושעמו עמדנו בקשרי ידידות.

הצגנו בפניהם דרישה זו לבטל את הצבת הקלפי בכפר חב"ד, אולם לאחר מחשבה שניהם השיבו לנו בשלילה. מר מרידור אמר לנו שלכל קלפי בכל ישוב יש מעמד חוקי בפני עצמו, ולבטל קלפי משמעו לשנות את חוקי הבחירות, ודבר זה בלתי אפשרי בתקופת בחירות. מר בך לעומתו טען בפני שעיקרון חשאיות הבחירות חל על הפרט ולא על ציבור, וישנם ציבורים נוספים שביקשו להימנע מהצבת קלפי ביישוביהם, ולא נענו להם.

לפועל, באותה שעה לא הצלחנו לממש את רצונו הק' של הרבי בנושא זה, אך מתוך הוראה זו ראינו עד כמה ביקש הרבי להרחיק את כפר חב"ד מכל מעורבות וזיקה פוליטית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.