צבי סופר | יום א' חשוון ה׳תשפ״ג 26.10.2022

'הקהל' מושקע למאות בני מצווה יתומים חרדים ומשפחותיהם

למעלה מאלפיים משתתפים השתתפו בפעילות "מצווה לנד" השנתי – יום מושקע גדוש פעילות מגוונת ומהנה, את שמחת הגעתם למצוות של ילדיהם שהתייתמו מאב או אם • השנה עמד ה"מצווה-לנד", ביוזמת הביטוח הלאומי ובהפקה הייחודית של 'כולל חב"ד', בסימן "הקהל" 
'הקהל' מושקע למאות בני מצווה יתומים חרדים ומשפחותיהם
צילום: חיים טויטו

למעלה מאלפיים משתתפים חרדים נטלו חלק בחגיגה הגדולה והמרגשת של "מצווה לנד הביטוח הלאומי" שחתם את אירועי המצוולנד השנתיים, במסגרתו זכו מאות משפחות חרדיות, מכל רחבי הארץ, לחגוג בצוותא את הגעתם למצוות של הילדים שהתייתמו רח"ל מאב או אם, ועתה באו ליהנות עם בני משפחותיהם מיום פעילות ענק ומושקע.

הפעילות כללה שרשרת אירועים שנחתמו עם מעמד 'הקהל' מאחד ועוצמתי - כפי שהפליא לומר בפתח נאום ההנחיה הסוחף, הרב יצחק מרטון, המנהל בתושייה רבה את הפעילות הרגישה במסגרת 'חסד מנחם מענדל'. 

תכניה עמוסה קידמה את פני הבאים, עם מיטב סדנאות היצירה וטובי ההצגות המשובחות; עם בילוי חוויתי במתקני מג'יק קאס מישור אדומים, וקייטרינג עשיר שהציע ארוחה יוקרתית לאורך כל שעות הפעילות – לצד דוכני מתוקים ופינוקים שחולקו בשפע ובלבביות לכל המשתתפים.

נשברו שיאים חדשים 

על המלאכה ניצח צוות מיומן של 'חסד מנחם מנדל', הזרוע החינוכית של ארגון החסד כולל חב"ד, שגייסה לצורך הצדדים הטכניים המורכבים את צבעים הפקות וחברת סדנאות לחגי ישראל. כל זאת, בניהול ופיקוח של צוותי אגף השיקום של הביטוח הלאומי מכל הארץ, שנטלו חלק אישי בכל שלבי העשייה, אירחו בלבביות ותשומת לב את המשפחות והילדים והעניקו באהבה מתנה יקרת ערך לכל או"א מילדי המצוות. עד כמה חשובה הפעילות עבור הביטוח הלאומי, תעיד העובדה שהמנכ"ל הנמרץ מאיר שפיגלר טרח ובא באופן אישי, סבב בין החוגגים, שוחח עם המשתתפים, העניק מתשומת לבו ווידא את הצלחת הפעילויות לכל היבטיהם.

המעמד החגיגי והמסורתי רשם הפעם שיאים חדשים, עם למעלה מאלפיים חוגגים שהגיעו מכל קצות הארץ – על משפחותיהם, סבים וסבתות, הורים אחים ואחיות, יחד יצרו משפחה מלוכדת ענקית, משפחת המצווה לנד. 

הפעילות התארחה השנה בפארק "מג'יק קאס" השוכנת בלב פארק התעשייה "מישור אדומים". על פני לא פחות מ-13 דונמים, משתרעים מתקני שעשועים חדשניים, יחידים מסוגם בישראל; והפעם, הותאמה הפעילות בכל המתחם הענק למהדרין מן המהדרין עבור ציבור שומרי תורה ומצוות, עם תכניה מפורטת עבור כל חלקי המשפחה לאורך יום שלם של כיף והנאה.

המשתתפים זרמו למקום בהסעות מסודרות, ונסחפו מיד באווירה הנעימה, בהפרדה מלאה על טהרת הקודש. צוותי השיקום של הביטוח הלאומי קידמו את הבאים, אירחו בלבביות את כולם כאשר כאמור לכל חתן מצוות ולכל כלת מצווה הוענק שי אישי – ולהורים ולבני המשפחה ניתנת האפשרות לשמוע על פעילות אגפי השיקום המסייעים לאורך כל השנה למשפחות שחוו אבדן ושכול, במגוון תחומים המאפשרים להביט קדימה בתקווה ולמצוא מזור לכאב הנורא.

צוות "חסד מנחם מענדל" של כולל חב"ד, הממוקדת לאורך כל השנה בפעילות ענפה המאפשרת קידום חינוכי לימודי וחברתי ליתומים ויתומות, התגייס מכל הלב ובאופן אינטנסיבי, לתכנון וניהול היום המורכב תוך חשיבה מדוקדקת על כל פרט. מתחם המצווה-לנד לבש חג. 

השיא של יום הפעילות היה ערב "קומזיץ" אדיר, בחצר הענקית של מתחם די-סיטי במישור אדומים, שהוכנה ברוב פאר והדר עבור המעמד הגדול – שהפך ל"הקהל" אדיר עם תפילה משותפת של המשתתפים ושירה וזמרה בשבח לבורא יתברך על כל שפע הטוב והחסד התמידי. על הבמה הנעימו ר' זאנוויל ויינברגר וילד הפלא בנצי קלצקין, עם מקהלת "מלכות" ותזמורתו המורחבת של הרב שייע ברים. השירה השתלבה ברגשות הומים של כל הנוכחים כשבשיא המעמד נראו זיקוקי די נור ססגוניים ניחתים מלמעלה, כמו מביעים את רגשי האושר ותחושת ההודי'ה להשי"ת שהציפו את הלבבות.

בדבריו, ציין מנכ"ל הביטוח הלאומי מר מאיר שפיגלר את מחוייבות הביטוח הלאומי להמשיך ולהשקיע בכל דרך בכל המגזרים והקהילות, בכדי להבטיח את השירות הטוב ביותר לכל משפחה ולכל נפש בישראל. האירוע עמד בסימן פרידה של המנכ"ל שמסיים בתקופה זו את כהונתו בה זכה לחולל מפנה חיובי אדיר בביטוח הלאומי, ובמקביל, קידם בברכה את המנהלת החדשה של אגף השיקום בביטוח הלאומי הגב' סנדרוביץ שנכחה אף היא לכל אורך הפעילות והדגישה את חשיבות העשייה הרגישה והאחראית.

"אי אפשר לתאר את האווירה ואת התחושות במעמד מרגש שכזה", סיכם מנהל 'כולל חב"ד' הרב שלום דוכמן, "מאחורי כל יתום או יתומה, סיפור כאוב ועולם ומלואו. האושר הגדול על כל אחד ואחד מהם, לאורך כל היום המדהים הזה, המחיש את ההצלחה האדירה של חגיגת המצווה הענקית".

האירוע המושקע הופק בידי חברת 'צבעים הפקות'.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.