שלום לאופר | יום א' חשוון ה׳תשפ״ג 26.10.2022

בכיר רוסי: "חב"ד כת שמחשיבה עצמה נעלית על אחרים"

לצד הפריחה והשגשוג  של חב"ד ברוסיה תחת הנהגתו של הנשיא פוטין נראה כי בשוליים קיימים גילויי אנטישמיות • עוזר מזכיר מועצת הביטחון של רוסיה קבע במאמר עיתונאי כי "חב"ד היא כת המחשיבה עצמה נעלה על פני לאומים ועמים אחרים" • כן הזכיר יהודים עשירים שונים שתורמים לחב"ד באוקראינה והסיק מכך כי "כתות פגאניות שולטות באוקראינה"
בכיר רוסי:
צילום הכתבה שהופיעה בעיתון. משמאל: הבכיר הרוסי

חסידות חב"ד פורחת ברוסיה תחת שלטונו של הנשיא פוטין, והיהודים נהנים מחופש דת ומשגשוג רוחני וגשמי. המהפיכה החלה עם בואו של הגר"ב לאזאר לרוסיה ומתן גיבוי מלא מצד הנשיא פוטין לשלוחי הרבי.

לצד זאת, נראה כי גם קיימת אנטישמיות סמויה בקרב חלק מנושאי התפקידים ברוסיה.
אחד מהגילויים הללו הוא אמירתו בימים האחרונים של עוזר מזכיר מועצת הביטחון הרוסית כי "חב"ד באוקראינה היא כת המחשיבה עצמה לנעלה על פני כל הלאומים והעמים".

בריאיון לעיתון הרוסי החשוב "ארגומנטי אי פאקטי" סקר אלכסיי פאבלוב, עוזר מזכיר מועצת הביטחון הרוסית, את המצב הדתי באוקראינה. במאמרו הוא טוען כי כתות דתיות השתלטו על אוקראינה ואחראיות למעשי זוועה באזרחים רוסים. וכך נכתב במאמר שתורגם לעברית:

"עם המשך המבצע המיוחד באוקראינה, יש יותר ויותר עדויות לכך שהזוועות הגדולות ביותר בשטח דונבאס ובאזורים דוברי רוסית אחרים באוקראינה בוצעו במשך שנים רבות על ידי קנאים מסונוורים מרעיונות שהם רחוקים מלהיות נפוצים. חוש, מוסר ותורות דתיות מסורתיות.

אלכסיי פבלוב, עוזר מזכיר מועצת הביטחון של רוסיה, סיפר על כך ל-AiF. הנה כמה ציטוטים אנטישמיים מתוך הכתבה:

"- מאז שנות ה-90. באוקראינה גדל מספר חסידי הכתות הדתיות. דחף רב עוצמה לכך היה ההפיכה בקייב בשנת 2014. המוציאים לפועל, שהוצבו בעמדות כוח על ידי וושינגטון, ביצעו את המשימות שזרמו מעבר לאוקיינוס.

"אחד מהם הוא לעצב מחדש את דעתם של אזרחים אוקראינים, לאלץ אותם לנטוש מסורות בנות מאות שנים, לאסור את הערכים האמיתיים שנושאים האמונה האורתודוקסית, האיסלאם והיהדות. באמצעות מניפולציות רשת ופסיכוטכנולוגיות, השלטונות החדשים הפכו את אוקראינה ממדינה להיפר-סקט טוטליטרי. יתרה מכך, בעלי השלטון בקייב היו הראשונים שהפכו לקנאים מיליטנטיים, שדעותיהם מנוגדות לחלוטין לאלו של אנשים רגילים...

"איגור קולומויסקי הוא חסיד ליובאוויטש, חב"ד, חסיד של התנועה הדתית החרדית. עיקרון החיים העיקרי של חסידי ליובאוויטש הוא עליונותם של תומכי הכת על כל העמים והלאומים. מספר אוליגרכים אוקראינים אחרים משתייכים אף הם לתנועה זו, בפרט ויקטור פינצ'וק, חתנו של הנשיא השני של אוקראינה קוצ'מה, מחבר הספר "אוקראינה היא לא רוסיה".

גורמים בחב"ד רוסיה הגדירו את דבריו כ"עלילת דם" והביעו חשש מהסתה והתגברות האנטישמיות.

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
תוצאת ההתערבות
ב' חשוון ה׳תשפ״ג
אנחנו צריכים עכשיו לשמור על פרופיל נמוך , לא לפרסם כמה אנחנו עוזרים באוקריינה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.