שלום לאופר | יום כ"ט תשרי ה׳תשפ״ג 24.10.2022

"ארץ ישראל נשדדת כל יום": גולדקנופף בריאיון מיוחד ל-COL

הרב יצחק יששכר גולקנופף הוא נציג הסיעה המרכזית ביהדות התורה והשבת. בריאיון מיוחד ל-COL ערב הבחירות הוא מספר על הקשר המיוחד של הרבי עם האדמו"ר שליט"א מגור, מצהיר כי הם המפלגה החרדית ביותר, מספר על המחויבות לשמירה על שטחי ארץ ישראל ומנסה להעריך אם גוש הימין בהובלת נתניהו ירכיב ממשלה
ח"כ גולדקנופף

"הוציאו כל איש מעלי"

ידוע שלרבי זי"ע היה קשר מיוחד עם אדמו"רי גור. האם הקשר הזה והמחויבות בין החסידויות קיימים גם היום?

בהחלט כן. כי הרבי מליובאוויטש מלבד שהיה לו קשר עם אדמו"רי גור הקודמים, היה לו קשר אישי - יבדלחט"א - עם האדמו"ר הנוכחי. האדמו"ר הנוכחי הסתגר אתו חצי שעה או שלושת רבעי שעה בחדר סגור, לפי הוראתו: "הוציאו כל איש מעלי", ועד היום אנחנו לא יודעים מה הייתה השיחה הסודית הזו, היא לא נמסרה לאיש.

זה היה עוד לפני שהוא נהיה אדמו"ר. מה גם שהוא היה אז אברך צעיר.  זה היה בביקורו הראשון בשנת תשל"ז.

 בהמשך היה ביקור נוסף.

נכון. בביקורו השני בשנת תשמ"ט האדמו"ר – הרבי מליובאוויטש - ליווה אותו עד שהוא נכנס לרכב וגם אחרי שהוא נכנס לרכב הוא לא עזב את המקום כל עוד הוא ראה את הרכב הזה נוסע. ואני חושב שהדברים האלה מוסרטים, ככה שאני לא מדמיין לעצמי או מספר דמיונות.

מה שסיפרתי אלו שני מפגשים פנים מול פנים. במפגש השני זה היה משהו היסטורי: נודע לרבי שהוא נמצא באמריקה והוא רצה להיכנס, ואמרו לו שאי-אפשר לבוא... ואז אחד סיפר לאדמו"ר שנמצא פה הבן של האדמו"ר מגור, אז הרבי שאל: "הוא לא בא אלי?..." ומיד אמר: "לכו תודיעו לו שמיד יבוא" ואז זו הייתה הפגישה ההיסטורית.


"קשר מיוחד". הרב גולדקנופף עם האדמו"ר מגור שליט"א


חסידי חב"ד מתלבטים איזו מפלגה הכי תשמור על שלוש השלימויות. מה אתה יכול להגיד בעניין הזה?

המפלגה החרדית ביותר. ככה דיבר הרבי. אני חושב שאין  מפלגה יותר חרדית מאשר יהדות התורה והשבת. איזו מפלגה יותר חרדית ממנה? מי אתה חושב שהיא מפלגה יותר חרדית שיכולה לדמיין את עצמה להיות כמו יהדות התורה והשבת? הלא אנחנו אלה שעומדים מאז ומתמיד בראש החזית בכל מהלכי היהדות הנאמנה לשמירת ערכי הדת ועיקריה.

"דונמים על דונמים על דונמים"

האם יהדות התורה מחויבת לשמירה על שטחי ארץ ישראל ולא תתן ידה למסירת שטחים?

אם אתה שואל שאלה כזאת כנראה שלא שמעת את החדשות המרעישות של 48 השעות האחרונות... אני הוזמנתי לאפרת לאזור השומרון. שם כרגע המלחמה על ארץ ישראל. תנועת רגבים אירחה אותי שם. ואני התוודעתי לגזילת קרקעות של ארץ ישראל בצורה מדהימה שעוד לא הייתה כמוה. שנבנים שם כל שנה 5,500 בתים! על שטחי C . בהסכם אוסלו נחתם שזה נטו ישראלי. הערבים לא בונים את הבתים שלהם באזור A שזה היה מיועד להם, אלא בונים בכוונה באזור C.

כשאני עומד שם עם אנשי תנועת רגבים וראשי הקהל שם, הם עומדים עם דמעות בעיניים ואומרים: "תראה מה הולך כאן... מול הבית שלנו, בהתחלה בנו אחד, בית שני, בית שלישי ורביעי... תאר לך שכל יום נבנים 9 בתים חדשים. כל יום! אם היו נותנים לנו לבנות כל יום 9 בתים חדשים לא הייתה בעיית דיור בישראל. שם הכל נבנה ללא רישיון. הממשלה הנוכחית מעלימה עין בדברים הללו.

אני הודעתי להם: "רבותיי, אני באתי להיות השליח שלכם! כי אחרת בשביל מה קראתם לי?". הם אומרים לי: "עד היום לא קיבלנו עזרה מאף אחד". הם לא קיבלו עזרה מאף אחד! ארץ ישראל נשדדת כל יום דונמים על דונמים על דונמים. ואנחנו כרתנו ברית עם "הר המור". זהו. דרך חדשה נפתחה בינינו.

היום בבוקר ישבתי למעלה משעתיים עם ראש מועצת יש"ע יוסי דגן, הוא הגיע עם מאבטחים כי הערבים מאיימים עליו. אנחנו עושים תכנית להצלת שטחי ארץ ישראל מידי הערבים. לפחות על מקומות שסיכמנו עליהם שאף אחד לא נוגע בהם, שלא יוכלו לגזול את זה מאיתנו. אז איזו עוד מפלגה אתה מוצא שדואגת לשטחי ארץ ישראל כמו  יהדות התורה והשבת!?


"ישבתי עם יוסי דגן למעלה משעתיים". הרב גולדקנופף בפגישה עם ראש מועצת יש"ע


האם יהדות התורה תפעל לתיקון חוק מיהו יהודי?

בשעתו האדמו"ר ה"לב שמחה" קיים כינוס גדול עם חסידי  חב"ד והיה לזה הד עצום, ובוודאי אגודת ישראל – כמו כבר בשנות הלמ"ד – תובעת את תיקון החוק.

אנחנו אמרנו שאנחנו פועלים במשותף ש"ס ואנחנו. הסתערות על "חוק החינוך", אנחנו דורשים שוויון ב"חוק החינוך" בכל הנושאים שהם פיזיים וגם בנושא השכר – עובדי ההוראה של החינוך החרדי היו מקופחים עד היום. אנחנו באים ואומרים: "לא. עד כאן. אם לא תתנו לנו את מה שכולם מקבלים. אנחנו נרים קול צעקה, נפגין, נוציא אנשים לרחובה של עיר". עוד לא התחילו שתי מדינות לשני עמים אנחנו כבר שתי מדינות לשני עמים, אתה מבין מה שאני אומר?...

"נקבל את משרד האוצר"

איזה תיקים תדרשו במו"מ להקמת ממשלה?

אני יכול להגיד לך מה מגיע לנו: מגיע  לנו משרד האוצר. כי משרד האוצר – אם אני עושה 'העתק-הדבק' מהממשלה הקודמת - מי שהיה לו חמישה או שישה מנדטים קיבל את משרד האוצר. וחמישה מנדטים הוא נהיה ראש הממשלה... לנו יהיו שבעה או שמונה מנדטים אז בהחלט אנחנו צופים ומגיע לנו את משרד האוצר וגם נקבל אותו.


שר האוצר הבא? הרב גולדקנופף במשכן הכנסת


האם יאיר לפיד, אביגדור ליברמן ובני גנץ הם שותפים אפשריים בממשלה?

ממש לא.

גם לא בני גנץ?

תראה אנחנו לא מזגזגים. אנחנו הולכים עם קו ישר. עם סרגל. אנחנו הולכים עם הימין ואנחנו רוצים שהימין יצליח. אם אנחנו נזגזג במילה אחת אנחנו מפסידים קולות מימין ומשמאל, לא מהשמאל, מימין ומשמאל שלנו... לכן אנחנו הולכים עם הקו שאנחנו מאמינים בו – רק עם הימין, ובנימין  נתניהו הוא ראש הממשלה.

לסיום: כמה מנדטים להערכתך אתם צפויים לקבל והאם להערכתך הגוש האמוני ישיג 61?

בין שבעה לשמונה מנדטים, אם יהיו לנו תשעה מנדטים זה יהיה הישג אבל לאמיתו של דבר זה לא משהו שהוא רחוק מהמציאות.

ולכן אנחנו כנראה נגיע לשישים ושניים או שישים ושלושה מנדטים, זה לפי רוח הסוקרים שהם לא עוינים. אלה שעוינים הם נותנים שישים, שישים וחצי... אבל הסקרים שהם לא עוינים נותנים שישים ושתיים.

הרב גולדקנופף תודה רבה ובהצלחה!

הבהרה: אין בריאיון זה כדי הבעת תמיכה במפלגה זו או אחרת. חב"ד על פי הוראתו של הרבי אינה מפלגתית וכל אחד יצביע כפי הוראת רבו.



 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.