חרדים10 | יום כ"ט תשרי ה׳תשפ״ג 24.10.2022

שס מתחזקת, יהדות התורה שומרת על כוחה • סקר חדש

גנץ וש"ס מתחזקים, סמוטריץ' ובן גביר נחלשים במנדט אחד • למרות השקעה בקמפיין: איילת שקד בראשות הבית היהודי נחלשות ל-1.6 אחוז בלבד - הרבה מתחת לאחוז החסימה • ש”ס מתחזקת ומקבלת בסקר 9 מנדטים, יהדות התורה שומרת על 7 מנדטים • אם לא תושג הכרעה במערכת הבחירות הנוכחית - איזו חלופה הציבור מעדיף?
שס מתחזקת, יהדות התורה שומרת על כוחה • סקר חדש
צילום אילוסטרציה: ניתאי אבל, COL

8 ימים ליום הבחירות לכנסת ה-25: מסקר של מכון קנטאר בראשות דודי חסיד שפורסם הבוקר  (שני) ברשת ב’ עולה, כי יאיר לפיד נחלש, ומנגד נתניהו שומר על כוחו וסמוטריץ’ ובן גביר, שהתחזקו בסקרים האחרונים והגיעו לנתון שיא, רושמים ירידה.

אבל האם כל זה משפיע על מפת הגושים ועל הסיכוי של נתניהו להגיע ל-61 מנדטים?

על פי נתוני הסקר, נתניהו שומר על 31 מנדטים ויש עתיד של יאיר לפיד יורדת במנדט ל-24. המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ מתחזקת ל-12 מנדטים, הציונות הדתית של סמוטריץ’ ובן גביר יורדת במנדט ל-13.

מי שמתחזקת בתוך גוש נתניהו היא ש”ס, שמקבלת בסקר 9 מנדטים, יהדות התורה שומרת על 7 מנדטים, ישראל ביתנו של ליברמן נחלשת במנדט ל-6 והעבודה בראשות מיכאלי עם 5 מנדטים.

סוגרות את הרשימה – מרצ של זהבה גלאון עם 5 מנדטים.

המפלגות הערביות – רע”ם וחד”ש-תע”ל, מקבלות כל אחת 4 מנדטים.

על פי התוצאות האלו, תמונת הגושים לא משתנה: גוש נתניהו מקבל 60 מנדטים ואילו גוש לפיד מגיעה ל-56 מנדטים.

ומה קורה מתחת לאחוז החסימה?

בל”ד של סמי אבו שחאדה נותרת הרחק מתחת לאחוז החסימה עם 1.8%, איילת שקד והבית היהודי לא מצליחות להתרומם ונחלשות ל-1.6%. ירון זליכה עם 1.5% וצעירים בוערים של הדר מוכתר עם 1.2%.

ממשלה של גנץ ונתניהו?

למרות ההתבטאויות האחרונות של נתניהו נגד צירופו של גנץ לממשלה, נשאלו משתתפי הסקר לגבי שיתוף פעולה שכזה בין הליכוד למחנה הממלכתי, אם גוש נתניהו ישיג 61 מנדטים.

על פי התוצאות, 26% ענו כי הם מעדיפים שגנץ יצטרף לממשלה במקום סמוטריץ’ ובן גביר, 18% ענו כי הם מעדיפים שגנץ יצטרף לממשלה יחד עם סמוטריץ’ ובן גביר, 31% ענו כי הם מעדיפים שתוקם ממשלת ימין ללא בני גנץ.

עוד נשאלו המשתתפים – אם לא תושג הכרעה במערכת הבחירות הנוכחית, איזו מהחלופות הבאות הם מעדיפים?

35% ענו כי מעדיפים ממשלת אחדות עם רוטציה של נתניהו-לפיד או של נתניהו-גנץ, 19% ציינו כי הם מעדיפים ממשלה בתמיכה של אחת מהמפלגות הערביות, 21% ענו כי הם מעדיפים בחירות שישיות.

הסקר של מכון קנטאר ודודי חסיד. מדגם : 752 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, דגימה אינטרנטית וטלפונית, כולל מגזר ערבי. מועד עבודת השדה: 23 באוקטובר 2022. מס’ האנשים שהתבקשו לענות על הסקר: 4,362. טעות הדגימה: 3.6+

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.