שלום לאופר | יום כ"ח תשרי ה׳תשפ״ג 23.10.2022

"לא אתן שיצרפו את גנץ לקואליציה" | בן-גביר בריאיון נוקב

הוא ישן שלוש שעות בלילה ועובד קשה למען המטרה; לא שוכח את חסידי חב"ד שעשו איתו כברת דרך; מבטיח למנות יועץ חב"די, לתקצב את מוסדות חב"ד ולהחשיב שליחות כשירות לאומי ● כיצד חזר בתשובה בזכות שליח חב"ד; איזה תיק הוא מתכוון לדרוש אחרי הבחירות; החשש שלו מכך שנתניהו יזרוק אותם ויקח את גנץ. וגם: למה השמאל שונא אותו? ● ריאיון עם חבר הכנסת איתמר בן גביר
"השמאל לא סתם נאבק בי". איתמר בן גביר מדבר לתקשורת.

איתמר בן גביר, עשה דרך ארוכה מנער צעיר בשוליים של הימין הקיצוני הבלתי לגיטימי עד ללב המיינסטרים הישראלי. המפלגה שעומד בראשה מביאה, בזכותו, מספר דו-ספרתי של מנדטים על פי הסקרים.

חסידי חב"ד רבים שוקלים להצביע למפלגתו בבחירות הקרובות, לכן פנינו אליו וגם קיבלנו ריאיון מקיף ומרתק על הנושאים החשובים לחסידי חב"ד ולהולכים בדרכו של הרבי.

איתמר מה שלומך? זו התקופה הכי אינטנסיבית בחיים שלך עד כה?

ברוך-השם, השבח לבורא עולם.

אין ספק שאנחנו כאן בקרב על עתידה של מדינת ישראל, של עם ישראל. בהחלט אני עובד נורא קשה. ישן עכשיו שעתיים וחצי-שלוש שעות בלילה.

יש לי שני חלומות ליום רביעי בבוקר: החלום השני זה פשוט ללכת לישון. והחלום הראשון זה לנצח.

חסידי חב"ד רבים תומכים בך עוד לפני שזה הפך פופולרי. אני זוכר אותך באחת ממערכות הבחירות האחרונות צועד לבדך בקרבת בית שז"ר בכפר חב"ד. היום בכל מקום בו אתה נמצא מקיפים אותך המונים. איך זה קרה?

אמרת נכון - "לכתך אחרי במדבר בארץ לא זרועה"; היום בכל מקום אליו אני מגיע – זה המונים, המונים שמצטלמים וסלפי ותמיכה מאד גדולה. אבל פעם זה לא היה נחלת רבים. וזכורים לטובה חסידי חב"ד שתמיד הלכו עם האמת הזאת.

בדרך כלל כשאני נכנס לגורמים שונים הם מבקשים על העניין הזה ועל הדבר הזה, אבל רבני חב"ד – זה תמיד קודם כל אידאולוגיה: "עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל". וזה מלווה אותי שנים רבות וארוכות. התפיסה הזאת הולכת שנים רבות. וברוך השם רואים גם את הצמיחה של התפיסה הזאת, שפעם לא הרבה יהודים הבינו את הסכנות. לא מדבר איתך רק על יהודה ושומרון וירושלים, אני מדבר על הפריפריה כמו באר שבע ואשקלון ואשדוד. אני מסתובב בצפון תל-אביב ושומע מאנשים על הסכנות, על הדיבורים בנושא ארץ ישראל ועל פיקוח-נפש.

אני חושב שבבחירות הללו יש לנו הזדמנות מאד גדולה להקים כאן ממשלת ימין מלא-מלא שתפעל למען שלוש השלמויות הללו.


"ציבור גדול תומך בנו". איתמר בן גביר בכינוס בחירות.


חסידי חב"ד רבים יתמכו בך בבחירות הקרובות. מהי הבטחת הבחירות שלך לחסידי חב"ד?

ראשית חסידי חב"ד הרבים שבוחרים בנו יודעים שהם בוחרים במפלגה היחידה שלא רק שלא הסכימה לויתורים על שטחי ארץ ישראל, אלא לא הסכימה אפילו לדיבורים כאלו. כמו שהרבי לימד אותנו – דיבורים = ויתורים.

מי שבוחר בנו יודע שהוא הולך לקבל ממשלת ימין מלא-מלא.

כמובן אני מרגיש שותף לחברים שלי בליכוד, ביהדות התורה ובש"ס. לכולם ברור שאם נהיה גדולים אין אופציה מלבד ממשלת ימין מלא-מלא ואצל כל המפלגות האחרות יש מה שנקרא "אפשרויות נוספות".

תראה, זו יכולה להיות ממשלת ימין מלא-מלא ואני מקווה שלא יקרה מצב כמו ב-2009 (תשס"ט) שהשאירו אותנו בחוץ ולקחו במקומנו את אהוד ברק. אני מקווה שהסיטואציה הזאת לא תחזור על עצמה.

יש רק אפשרות אחת: להצביע לנו ושאנחנו נהיה גדולים.

● האם תפעל לתקצוב מוסדות חב"ד ולהחשבת שליחות הרבי כשירות לאומי?

חד וחלק. אני אפעל ואני חייב להגיד שאני כבר פעלתי ועשיתי כמה מהלכים. הייתי אצל רבני חב"ד הרב יורקוביץ' והרב גלוכובסקי, ואני משתדל לשמוע חסידי חב"ד ואת המצוקות שלהם עוד בקדנציה הזאת. היינו באופוזיציה, לכן עזרנו אבל העזרה הייתה מוגבלת. אני מקווה שהפעם בקואליציה נעזור לכל הנושאים שמטרידים את אנשי חב"ד מלבד כמובן שלושת השלמויות שאנחנו עליהם 24/6 וכל הזמן פועלים ועושים, האמת היא שזה 24/7 גם בשבתות כי אני גר בחברון שזה לגור בנחלת אבות.

בעזרת השם יהיה לנו גם יועץ חב"דניק שיהיה איש הקשר בינינו לבין חב"ד בתוך הקואליציה.

מי זה יהיה?

מי שנמצא איתנו על הקו קיבל הצעה אבל טרם השיב...

אני חייב להגיד שאני מרגיש את עצמי בבית כשאני מגיע לקהילות חב"ד ולרבני חב"ד. זה לא סוד שלמדתי חסידות בשנה האחרונה כמה פעמים עם רב מוכר בחב"ד.

אני מקווה שנוכל לעזור מהקואליציה גם לבעיות הספציפיות – למשל שכונת חב"ד בלוד.


"בשונה מהאחרים אני לא מדבר מן השפה ולחוץ". בן גביר בסיור שווקים.


● גדלת בבית שאינו שומר מצוות. איך חזרת בתשובה ומתי פגשת לראשונה את חב"ד ואת הרבי?

קודם כל אין דבר כזה בית שאינו שומר מצוות. גדלתי בבית מסורתי: אבא שלי למד ב'חדר', אמא שלי באה ממשפחה דתית. בעיניי אין כזאת הגדרה. יש יהודי רחוק יותר וקרוב יותר, אלה ההגדות המקובלות עלי. כמו שאני לא אוהב להגיד את המילה 'חילוני' כי זה כביכול מלשון 'חול', ואנחנו למדנו ויודעים שכל היהודים הם קודש.

אז כן: גדלתי בבית מסורתי, חזרתי בתשובה בגיל 14, הוריי קיבלו את זה בברכה. אני חייב לומר שתחילת החזרה שלי בתשובה קרתה בזכות 'בית חב"ד' בבית הכנסת של הרב רבינוביץ' במבשרת ציון, היינו בקשר מאד קרוב ומאד טוב וזכיתי להתפלל שם במשך שנים רבות מדי שבת.

ההורים שלי דחפו אותי לזה כי כאמור הם באו מבתים דתיים. הבית היה כשר והיה קידוש תמיד בשבת אבל הפכנו אותו לכשר למהדרין. הורים שלי התקרבו יותר ויותר עד שבשנים האחרונות שלהם עברו לגור לידינו בקרית ארבע בחברון.

● מהי העמדה שישראל צריכה לנקוט בנושא מלחמת רוסיה-אוקראינה?

צריך לעזור לכל יהודי. צריך לתת כמה שיותר תמיכה ליהודים שם ולספק להם את המטרייה ההומנית שהם צריכים.

● לפי הסקרים אתה מקבלים באזור ה-14-15 מנדטים, מדוע אתה מסתפק בדרישת התיק לביטחון פנים, למה לא שר הביטחון?

קודם כל לא דיברתי על שום תיק. אני חושב שצריך לבוא בצניעות לדבר הזה. יש לי דרישות, אעמוד עליהם ודי ברור לי מה אני רוצה לעשות. בעניין הזה צריך לזכור כמה דברים: דבר ראשון - לא קיבלנו את מספר המנדטים. וכמו שאתה אומר 14-15 בסקרים זה כיוון מצויין וזו גם פחות או יותר התחושה שאני מקבל כשאני מסתובב ברחוב.

דבר שני – אסור לנו להסתובב בתחושה שזה כבר בידיים שלנו. אנחנו צריכים לעבוד מאד קשה. אנחנו יכולים לעשות את זה ולנצח בעז"ה.

אחרי שנקבל את מספר המנדטים ותקום ממשלת ימין אני לא אהסס לבוא בדרישות. אני שם בצד רגע את התיקים, יש דברים שלא אתן להם להימשך: סיכון חיים של יהודים, בנייה בשטחי ארץ ישראל, ההפקרות שיש ביהודה ושומרון שנותנים לרשות להשתלט על השטח. וכמובן כל מיני דברים בתוך מדינת ישראל הקטנה – עניינים של פיקוח נפש: כבילת ידיים לאזרחים, לשוטרים. זה דבר נורא אני חושב שצריך לשנות את זה. צריך לשנות את נוהל פתיחה באש ולתת חסינות לחיילים כדי לאפשר להם להגן על עצמם. וכמובן יד קשה מול כל פורע. לעמוד בתוקף על הזהות היהודית של מדינת ישראל.

השמאל לא סתם תוקף אותי. חלק מהפוליטיקאים אצלם זה מהשפה ולחוץ, אצלי זה על אמת. כשראיתי שפוגעים ביהודים בשכונת שמעון הצדיק עזבתי הכל והלכתי לשם. אני לא שוכח שחמאס איים עלי והם הקימו גם חוליית חיסול ומאז אני מאובטח 24/7. ואני אמרתי שלא יכול להיות כזה מצב שישרפו 9 פעמים רכב של יהודי ו-4 פעמים ינסו לשרוף בית, בפעם האחרונה בקבוק תבערה נפל על עריסת התינוק והשבח לבורא עולם שהם לא היו בבית. אני עזבתי הכל והייתי איתם, הגעתי לשם. בעקבות זה הגיעו משטרה ושב"כ ועצרו את הפורעים.

אותו דבר קרה במירון. בטח אתה זוכר את הילולת הרשב"י ואת כל התוהו ובוהו שהיה שם בחניונים. הבטיחו לנו בוועדה לביטחון פנים שהייתי חבר בה שידאגו להכל, לאוכל ולשתייה. הייתי חזרה בדרך הבייתה לפנות בוקר וקיבלתי הודעה על הכאוס שמתרחש שם. עזבתי הכל. עברתי חניון-חניון, חניון-חניון ופתחתי את הפקקים וגם דאגתי לאנשים. ככה אני רואה את התפקיד שלי.

וזו הנקודה שצריך להבין כשרוצים לנתח למה השמאל כ"כ שונא אותי.

במקרה שנתניהו משיג 61 איתכם אבל רוצה להכניס בנוסף את גנץ וסער כדי לתת לכם קונטרה משמאל שתמנע שינויים במערכת המשפט, האם תתנו לזה לקרות?

תהיה לי בעיה קשה. אני זוכר את גנץ והמעשים שלו. זו לא רק העובדה שאמר שסיכן חיילי גולני כדי להיות הומני, ולא רק המדיניות הביטחונית המקילה שלו בהסרת המחסומים ואפשור פגיעה בחיילים. זה בעיקר הנושא של השיחות עם אבו מאזן. ברור לך על מה הם מדברים שם... מדברים שם על מסירת שטחי ארץ ישראל. זה משא ומתן עם מישהו שקורא כיכרות ע"ש רוצחים. לכן אני חושב שאסור לנו בשום פנים לאפשר ממשלה עם גנץ. ממשלת ימין מלא-מלא. אסור לצרף את גנץ. גנץ הוא לא ימין, הוא שמאל. ולצערי מי שנמצא אתו הם לא בימין – הם בשמאל.

הבהרה: אין בריאיון זה כדי הבעת תמיכה במפלגה זו או אחרת. חב"ד על פי הוראתו של הרבי אינה מפלגתית וכל אחד יצביע כפי הוראת רבו.



 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.