שניאור דייטש | יום כ"ח תשרי ה׳תשפ״ג 23.10.2022

ייחתם ללא הצבעה בכנסת: בג"צ דחה עתירה נגד ההסכם עם לבנון

פה אחד: שופטי בג”ץ החליטו הבוקר (ראשון) לדחות את ארבע העתירות שהוגשו נגד ההסכם בין ישראל ללבנון על הגבול הימי של המדינות • חה"כ יריב לוין מהליכוד: "ויתרנו על כל השטח שבמחלוקת, ועל כל הגז שנמצא בו • ח"כ רוטמן: "למי שהיה ספק, מפלגת בג"ץ כבר הודיעה מי יושב איתה בקואליציה"
ייחתם ללא הצבעה בכנסת: בג
אסדת גז | צילום: Andriy Markov, שאטרסטוק


פה אחד: שופטי בג”ץ החליטו הבוקר (ראשון) לדחות את ארבע העתירות שהוגשו נגד ההסכם בין ישראל ללבנון על הגבול הימי של המדינות.

הרכב השופטים הבכיר, שכלל בין היתר את הנשיאה אסתר חיות והשופטים עוזי פוגלמן ונעם סולברג, הודיע כי הנימוקים לדחיית העתירות יינתנו בנפרד, כפי שקורה כאשר מדובר בפסיקה בסד זמנים צפוף.

מ"פורום קהלת" שהיה בין מגישי העתירות, נמסר בתגובה להחלטת בג”צ: “בדיון בבג”צ ביום ה’ נותרו סימני שאלה גדולים ביחס לחוקיות ההסכם שלא קיבלו כל מענה מצד נציגי הממשלה. ציפינו כי בית המשפט העליון ידרוש הסברים והבהרות. נמתין לפרסום ההנמקות”.

מארגון 'לביא' נמסר: “להבנתנו פסק הדין שגוי, ומאפשר ללא הצדקה לממשלת מעבר ברגעים האחרונים לכהונתה להביא על ישראל הסכם כניעה לחיזבאללה המסכן את ביטחון ישראל”.

ח”כ שמחה רוטמן מסיעת הציונות הדתית אמר בתגובה לדחיית העתירות נגד הסכם הגז עם לבנון: ”בג”ץ דחה את העתירות בלי נימוקים. למי שהיה ספק, מפלגת בג”ץ כבר הודיעה מי יושב איתה בקואליציה”.

חה"כ יריב לוין מהליכוד: "ויתרנו על כל השטח שבמחלוקת, ועל כל הגז שנמצא בו. בגלל שוויתרנו על כל השטח, כפועל יוצא ויתרנו על כל הגז שבשטח שבמחלוקת. אם מחר יתגלה שדה נוסף, צפונית לקו 23. השאלה אם זה נכון או לא נכון".

היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, פרסמה את חוות דעתה בנוגע להסכם. לדבריה, ראוי ונכון להביא הסכמים כמו ההסכם זה לאישור הכנסת. היא המליצה לקחת בחשבון את תקדימי העבר בנוגע להסכמים שהובאו לאישור המליאה.

העיתון הלבנוני “אל-אחבאר” המזוהה עם חיזבאללה דיווח כי החתימה על מסמכי הסכם הגבול הימי צפויה ביום רביעי או ביום חמישי הקרוב.

ככל הנראה, מעמד החתימה יתקיים בעיירה הלבנונית נאקורה שבגבול עם ישראל, אחרי שהמתווך האמריקני עמוס הוכשטיין יגיע לאזור ביום שלישי או ביום רביעי.

החתימה תתקיים בחדרים נפרדים, כשהמשלחת הלבנונית בחדר אחד, והמשלחת הישראלית בחדר אחר. לצדדים יצטרפו נציגים של האו”ם ושל הממשל האמריקני, שאותו מייצג המתווך לשיחות עמוס הוכשטיין.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.