כתב רכב COL | יום כ"ח תשרי ה׳תשפ״ג 23.10.2022

הארונה מפתיעה: רכב הסיאט ממשפחת הג'יפונים הקטנים

אם תדרשו להצביע על חברת רכב עממית שדגמיה הכי פחות נראים בציבור החרדי, אין ספק שרבים מכם יצביעו על סיאט • הפעם בחרנו בארונה כיוון שהיא הפכה לפופולארית מאוד בארץ ובעולם, ובחלק מהזמן אף התברגה בראש הקטגוריה בשוק הישראלי
הארונה מפתיעה: רכב הסיאט ממשפחת הג'יפונים הקטנים

אם תדרשו להצביע על חברת רכב עממית שדגמיה הכי פחות נראים בציבור החרדי, אין ספק שרבים מכם יצביעו על סיאט.

סיאט, החברה הספרדית שנרכשה מאוחר יותר על ידי קונצרן הרכב הגרמני פולקסווגן והפכה אם כן לבת דודתה של חברת סקודה המאוד פופולארית במגזר ובכלל, מציגה רכבים טובים אבל נשרכת מאחור ובפרט בציבור החרדי.

הסיבה? כי אין לה דגם 'סדאן' – כלומר מכונית משפחתית בתצורה רגילה וכי אין לה דגם של שבעה מקומות. שני הדגמים הפופולאריים (והכמעט יחידים שהיא מציגה) נמצאים בסגמנטים ספציפיים. הארונה, במשבצת הג'יפונים הקטנים, והאיביזה במשפחת הסופר-מיני.

הפעם בחרנו בארונה כיוון שהיא הפכה לפופולארית מאוד בארץ ובעולם, ובחלק מהזמן אף התברגה בראש הקטגוריה בשוק הישראלי. המתחרות שלה לא מעטות והן רק הולכות ורבות כל הזמן. ביניהן ניתן למנות את יודאי וניו, טויוטה יאריס-קרוס וקיה סטוניק. מתחרות שיושבות על אותה משבצת אבל נראות גדולות מעט יותר הן רנו קפצ'ור החדשה, סוזוקי קרוסאובר, יונדאי קונה וכן מאזדה CX-3.

בכנות, הופתענו לגמרי. בתום המבחן התברר שהארונה היא מכונית מעולה. היא מצוידת במנוע מעולה, מעניקה תחושה של מעט גובה בשל היותה ג'יפון והיא די מאובזרת. הופתענו כשראינו את תג המחיר שלה באולם התצוגה של סיאט כיוון שחשבנו שהיא עולה 15-20,000 שקלים יותר. (דגם המבחן שלנו, שנקרא בשמו המלא סיאט ארונה FR 1.0 ליטר, הוא השני מבין שלשה דגמים של הארונה ומחירו עומד על כ-126,000 שקל כאשר דגם הכניסה עולה 116,000).

המראה החיצוני של הארונה הוא של ג'יפון צנום. יש שיחלקו עלינו אבל לנו זה היה נראה רכב סופר-מיני שעבר הגבהה. 
בסיאט הוסיפו חישוקים יפים, שבכה גדולה יותר, פגוש קדמי אגרסיבי מבעבר ופנסי ערפל עגולים ובולטים בקו האמצע של החרטום – סממנים חשובים כשלעצמם אבל אין פה משהו שובר שיוויון. למעשה הוא מתאים ככפה ליד לנשים שרוצות ג'יפון ולא רכב סטנדרטי, אך חוששות להתמודד עם רכב גבוה ו"מפחיד" לנהיגה.

כניסה פנימה מגלה תא נוסעים נעים לעין שנמצא גם ביתר דגמי החברה. אין שואו מיוחד, אבל יש אווירה נחמדה שמשרה תחושה נוחה ועוטפת. הסעיף העיצובי הכי "דרמטי" הם העיגולים האדומים סביב פתחי האוורור בצדדים והמלבן סביב פתח האוורור המרכזי, שבלילה זוכים גם לתאורה תואמת מרשימה. בכסא הנהג, תחושת הגובה של הג'יפון מורגשת במעט. המרכב גבוה יותר אבל אין הרגשה של שליטה מהגובה כמו בחלק מהמתחרות.

מתיחת הפנים של הדור השני של הארונה מביאה בכנפיה שיפור דרסטי בדמות מערכות בטיחות חדשות ובכללן גם 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטיה מנתיב כולל תיקון סטיה אקטיבי, בקרת ערנות נהג, ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית בעת הצורך, מערכת להתרעת עייפות נהג ועוד... בתחום הנוחות תקבלו חלונות אחוריים כהים, חיישני תאורה וגשם, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת וכמובן מפתח חכם לניסה ויציאה, התנעה וכיבוי ללא מפתח.

עכשיו מגיע הסעיף המפתיע ביותר: הנסיעה עצמה.

קוראי המדור שלנו רגילים לקרוא מידי פעם על רכבים עם נפחי מנוע ונתוני כוחות סוס גדולים מאוד, אבל דווקא הסיאט הקטנה, זו עם מנוע של שלשה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר סיפקה לנו הנאה. לא יודע מה עשו שם בסיאט אבל המנוע הקטן היה פשוט מעולה ומהנה – כולל גם ממנועי רכבים מנופחים ויקרים ממנו. בכנות, לא היה צריך כלום מעבר. הוא עף בזריזות בכל פעם שלחצנו על הדוושה וזה היה משהו שלא ציפינו מיצור מכני כה קטן. לשואלים, המנוע המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (DSG) מגיע עם הספק של 110 כ"ס ומציע מומנט מרבי של 20.3 קג"מ. על הנייר חלש, בפועל חזק ונהדר.

אם תוסיפו לזה צריכת דלק חסכונית של ליטר לכל 15.8 קילומטר, הרי לנו מוצר מעולה שנותן פייט במונחים רבים.

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.