שניאור דייטש | יום כ"ו תשרי ה׳תשפ״ג 21.10.2022

למה בכיתי בליל שמחת תורה? • מונולוג מרגש מאריזונה

כך רקדנו עד כלות הנפש עם נח - Noah, שלושה סירוטוקים, עשרות יהודים, ונח אחד שעבד קשה כדי להספיק להגיע לאירוע יהודי שמעולם לא שמע עליו ושרים יחד 'הו סביבון' • ר' שמוליק קרביצקי מקראון הייטס, מנכ"ל סוכנות הנסיעות סקיי 2000,  במונולוג מרגש מפרסקוט אריזונה, שם התארח בחג אצל חתנו ובתו השלוחים, הרב אלי וברכה פילר
למה בכיתי בליל שמחת תורה? • מונולוג מרגש מאריזונה
מבצע לולב בעיר הנופש פרסקוט באריזונה

בברית כנראה קראו לו נח. מאז  קוראים לו noah (נועה), בן 21, גר בעיירת קייט בשם פרסקוט באריזונה, ועובד בסופרמרקט המקומי במשמרת ערב. 

כשיצאתי באחד מימי חול  המועד למבצע לולב בכיכר העיירה, עם חתני השליח במקום, הרב אלי פילר, נח עצר וברך על ארבעת המינים.

למחרת בבוקר נענה להזמנה לעבור בסוכה של בית חב"ד, לברך שוב על הלולב ו"לישב בסוכה".  על  ההזמנה לבוא ביום שני בשש וחצי בערב להקפות, הגיב שהמשמרת שלו נגמרת ב10 בלילה, אך לפעמים ניתן להשתחרר מוקדם אם המנהל רואה שאתה עובד  מאד קשה. "אשתדל, אבל לא מבטיח".

באמצע ההקפה השישית, ברבע לתשע, הוא נכנס עם חיוך מבוייש על שפתיו, מנסה לעכל את המראה של עשרות יהודים שנראים ולבושים  ממש כמוהו, אושר על פניהם, מכרכרים בעוז  וספרי התורה בידיהם בסתם ליל חול בסיום יום עבודה, זיעה של שמחה ניגרת מהם בכמויות.  עיניי  הצטלבו בעיניי חתני. היה ברור שנח מתכבד בהובלת הקפה ז' "מיט חזנות", אותה הועיד חתני עבורי.

כשסיים להקריא בשיבוש רב את ששת הפסוקים, נח התבקש כמוביל ההקפה, לבחור כמנהג המקום, שיר יהודי החביב  עליו, אשר לצליליו ירקוד הקהל את ההקפה.

אני מכיר רק שיר יהודי אחד, ענה נח.

Oh dreidel dreidel dreidel,  I made you out of clay.... בתרגום לעברית: הו סביבון סביבון סביבון, הכנתי אותך מחימר... (שיר חנוכה יהודי עממי).

וכך, רקדנו עד כלות הנפש שלושה סירוטוקים, עשרות יהודים שלחלקם אלו ההקפות הראשונות בחייהם, ונח אחד שעבד קשה עבור סיכוי להשתחרר מוקדם כדי להספיק להגיע לאירוע יהודי שמעולם לא שמע עליו עד לפני יומיים, חוזרים שוב ושוב בהתלהבות עצומה על  סיפורו של אותו הסביבון, שנח גבל מחימר, ו.... ממתין לייבושו כדי שיוכל כבר לשחק בו.

אם זה לא גילוי העצמות - מה כן?

שמוליק

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.