שניאור דייטש | יום כ"ה תשרי ה׳תשפ״ג 20.10.2022

מל"טים מתאבדים בניקולאייב; השליח: "התעוררות דווקא כעת"

סמוך לחצות הלילה וגם הבוקר, נמשכה מתקפת 'מל"טים מתאבדים' של הרוסים על תשתיות ומבנים אזרחיים בעיר ניקולאייב באוקראינה • שליח הרבי בעיר, הרב שלום גוטליב: "ב"ה אין נפגעים בקרב הקהילה היהודית, אך יש נזק לרכוש" • הוא מתאר: "רואים מל"טים טסים מעל לבתים ושומעים את הרעש שלהם, יורים עליהם מהקרקע. מחזה מפחיד" • על חודש החגים בצל המלחמה: "תקיעות שופר עם אזעקות, סוכה עם אזעקות. התעוררות יהודית גדולה, קיבלה ביטוי מוחשי מאוד בחגים"
מל
השליח הרב שלום גוטליב במבצע לולב בקהילה. ברקע: ממראות ההרס בעיר ניקולאייב (צילום: הקהילה היהודית) משמאל למעלה משמאל: צללית של מל"ט 'שהאב 136' שמשמש לתקיפה

סמוך לחצות הלילה אמש (רביעי) תקיפה של מל"טים מתאבדים בשמי העיר ניקולאייב. על פי עדויות מקומיים, כ-4 מל"טים כאלו התפוצצו על יעדי תשתיות, יש נפגעים ונזק כבד.

הבוקר (חמישי), שוב אירעו תקיפות אוויריות של מל"טים מתאבדים, ופגיעה בתשתיות. על פי דיווחים, בית ספר נפגע.

הרב שלום גוטליב, שליח הרבי בעיר ניקולאייב, עיר הולדתו של הרבי, עסוק מאוד בימים אלו, למרות שהחגים כבר חלפו. הוא מתפנה לדבר, לאחר שהבוקר הגיש סיוע במים ובמזון לחברי קהילה שנותקו מאספקה באזור שהופצץ לפני כמה ימים.

את המל"טים המתפוצצים הוא ראה אמש, מרחפים מעל מרכז העיר בדרכם להתפוצץ על מטרה כלשהי. הוא מתאר לנו: "בסביבות השעה 12 וחצי בלילה שמענו זמזום אופייני וראינו הבזקים מהמל"טים שריחפו מעל העיר. בעום טסים, חיילים יורים עליהם בניסיון להפיל אותם. מחזה מפחיד למדי".

הרב גוטליב מספר שאספקת המים נותקה בעיר כמעט מתחילת המלחמה, ובמשך מספר חודשים העיר הייתה ללא מים. "בתחילת המלחמה פוצצו את הצינור הראשי של אספקת המים שנמצא בין ניקולאייב לחרסון הכבושה", מספר הרב גוטליב. "מחזה נפוץ היה לראות הרבה אנשים מסתובבים ברחוב עם דליים ובקבוקים, הולכים לנהר למלא מים. לא היה עם מה לשטוף את הריצפה, לכבס את הבגדים. לאחרונה חודשה אספקת המים לחלקים נרחבים בעיר, אך איכות המים לא טובה והם מלוחים ולא ראויים לשתייה, לכן מחלקים בצורה סדירה מים לשתיה באמצעות משאיות."

הרב שלום גוטליב ורעייתו, לא עזבו את קהילתם, ומסייעם להם בגשמיות וגם ברוחניות, מחזקים ומעודדים. במשך כמעט חודשיים סיפקו מים לחברי הקהילה, עד שהחלה אספקת מים סדירה.

למעלה: השליח הרב שלום גוטליב מחלק מים בקהילה בתקופה שהעיר היתה מנותקת מאספקת מי שתייה


 

"דווקא כעת יש התעוררות גדולה יותר, יהודים שבעבר לא היו באים לבית הכנסת, התחילו להגיע, הם מרגישים שיש להם גב קהילתי חזק", הוא מספר. "זה קיבל ביטוי מוחשי מאוד בחגים".

"לקהילה שלום, אך נגרם נזק ברכוש, לדוגמא מספר חנויות של יהודים מחברי הקהילה נפגעו בהפצצות, אך ב"ה כולם בריאים ושלמים. יש הפסקות חשמל לסירוגין, אך הרשויות ממהרות לטפל בכל תקלה במהירות האפשרית".

בחגים הגיעו מאות יהודים, לתפילות, סעודות החג, ולסוכה שהקימו השלוחים. "היו אזעקות בין התקיעות, ביום הכיפורים וכן בסוכה", אומר הרב גוטליב. בשמחת תורה השתדלנו להקדים קצת את התפילות כי בשעה 10 בלילה ועד 6 בבוקר יש עוצר מוחלט והאפלה, אנשים לא מסתובבים ברחוב".

"מתפללים לטוב ולסיום המלחמה במהרה", מסכם הרב גוטליב וממהר לסייע לעוד חברים בקהילה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.