צבי סופר | יום כ"ה תשרי ה׳תשפ״ג 20.10.2022

"מודל בני ברק" שמפעיל כולל חב"ד הוצג לצמרת משרד הרווחה

הסניף הבני ברקי של המיזם הלאומי לביטחון תזונתי המופעל על ידי כולל חב"ד בשיתוף משרד הרווחה - הוצג לבכירי משרד הרווחה • ההשקעה הגדולה של המתנדבים והערבות החרדית בעיר התורה והחסידות גרמה לקידוש השם • בכירי המשרד הבטיחו לסייע בהגדלת משאבים נוספים לרווחתם של מעוטי היכולת בעיר

קידוש השם בביקור של בכירי משרד הרווחה בעיר התורה והחסידות, במסגרת הסקירה הנרחבת שקיבלו על תפעול הסניף המקומי של המיזם הלאומי לביטחון תזונתי - יוזמת משרד הרווחה וכולל חב"ד. במסגרת המיזם שהושק לפני שנים אחדות, ניתן סיוע אישי לכ-27,000 משקי בית המוכרים למחלקות לשירותים חברתיים בסיוע חודשי קבוע.

במסגרת הסיוע, כל משפחה זכאית לכרטיס אשראי הנטען מדי חודש ב-350₪, לקניה ברשתות המזון הגדולות והזולות בארץ. במקביל מקבלת כל משפחה המשתתפת בתכנית, סל מזון עשיר מגוון של פירות וירקות המגיע באמצעות שליח עד לבית המשפחה. בנוסף, 3,000 משפחות להם תינוק בגילאי 0-18 חוד' זכאים לקבל מידי חודש מארז מכובד של 5 חבילות מטרנה במשלוח עד לבית. החבילות נשלחות לפי צרכי כל משפחה בכשרות, בשלבים השונים של המזון ובסוג התמ"ל. המיזם הורחב בחודשיים האחרונים  ל-239 רשויות מקומיות ברחבי הארץ.

מי שמפעיל את המיזם בכל הארץ הם אשל חב"ד - זרוע של המוסד כולל חב"ד שנוסד והופעל לאורך השנים על ידי אדמו"רי חב"ד. המיזם פועל בכל מקום באמצעות רכזים עירוניים העומדים בקשר שוטף עם המשפחות, דואגים לביטחונם התזונתי, מסייעים למשפחות במיצוי זכיותיהם ומזמינים אותם לסדנאות בריאות, תזונה וסדנאות כלכליות מגוונות.

בימים האחרונים הוזמנו בכירי משרד הרווחה, בראשות השר מאיר כהן – שהקדיש זמן רב מזמנו בשנה האחרונה לקידום המיזם – לביקור מקצועי כדי לראות ולהתרשם מתכנית המיזם הלאומי לביטחון תזונתי ומדרך מימושה בעיר בני ברק. אבי בן זיקרי המשנה למנ"כלית המשרד יחד עם ד"ר רון שביט והגב' אילוז מנהלת מחלקת עזבונות במשרד, הקדישו לביקור המקצועי יום ארוך בכדי להיווכח וללמוד מפעילות המיזם בעיר.

הביקור החל בסיור ובדברי פתיחה של הגב' מויאל מנהלת האגף לשירותים חברתיים. הגב' מויאל סקרה את תולדות המיזם בעיר משלב הפיילוט ועד היום. הגב' גרינוולד מנהלת מרכז עצמה  שע"י האגף לשירותים חברתיים נתנה את המשא המרכזי והסבירה את שיטת העבודה של  שילוב המשפחות המשתתפות בתכנית "ביטחון תזונתי" בתכניות העצמה, סדנאות, מיצוי זכויות ותעסוקה.
בכירי המשרד התרשמו מאוד מעובדה שמעבר לסיוע החודשי הקבוע, כל משפחה מקבלת כלים נוספים לפי הצרכים המקצועיים. 

העדויות המרגשות מהשטח

מרגש במיוחד היה שמיעת סיפורן האישי של שתי משפחות מתוך מאות המשתתפות בתכנית בבני ברק. האחת, זוג צעיר הורים ל-3 ילדים קטנים שבעקבות השקעה כושלת בדיור נקלעו לסחרור כלכלי ולחובות רבים ולא אפשרו להם לרכוש מזון מספיק להם ולילדים.

המשפחה ביקשה את עזרת מחלקת הרווחה והופנו למיזם לביטחון תזונתי. במקביל לסיוע מהמיזם לביטחון תזונתי, השתתפה אם המשפחה בסדנאות תעסוקה ויזמות שמפעיל מרכז עצמה. כיום לאחר תקופה של עזרה ושל ליווי, יש לאם המשפחה עסק צומח לקינוחים ומתוקים. המשפחה עומדת על רגליה לבד ויצאה לדרך חדשה.  

דוגמא נוספת ששמעו המשתתפים, היא מהגב' א. עד תקופת הקורנה היה לה עסק מצליח ומוכר. העסק גדל ופתח שלוחות והפרנסה הייתה מצויה בשפע רב. 

נגיף הקורונה גרם לעסק של א. לקרוס ויכולת השיקום של העסק עדיין בעיצומה בימים אלו. מרכז עצמה הכניס את א. לתכנית ביטחון תזונתי ודאג במקביל לזכויותה מול הביטוח הלאומי.

הדוגמאות הללו שמייצגות את סיפורם האישי של שתי משפחות מתוך עשרות אלפים המשתתפים בתכנית, המחישו יותר מכל את הצורך בתכנית ממשלתית לביטחון תזונתי ואת המשמעות של התכנית לאותם משפחות.

בכירי המשרד היו קשובים לצרכים של המחלקה לשירותים חברתיים בבני ברק והבטיחו לסייע בהגדלת משאבים נוספים של התכנית לביטחון תזונתי.

"היה מרגש לראות איך הערבות החרדית של המתנדבים בעיר התורה והחסידות, הפועלים במסגרת המיזם, מסייעים במוחש למשפחות החרדיות ומסייעות להן לעמוד על הרגליים כפשוטו", סיכם הרב מנדי בלוי מהנהלת 'כולל חב"ד'.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.