צביקה קעניג | יום כ"ד תשרי ה׳תשפ״ג 19.10.2022

באווירה נעלית נחתם ירח האיתנים במוסקבה

התפתחות של מנייני תפילות בשכונות. צעירים רבים שהגיעו לראשונה לתפילות בעקבות המצב ברוסיה. התרגשות לקראת פתיחת מרכז תורה מפואר
באווירה נעלית נחתם ירח האיתנים במוסקבה
צילום: לוי נאזרוב

עם סיומו של חודש תשרי - ירח האיתנים, המשופע בחגים קדושים, מסכמים בסיפוק בקהילה היהודית במוסקבה, הצלחה מיוחדת וגדולה, גם ביחס לשנים עברו, הצלחה שבאה לידי ביטוי בהתפתחות של מנייני תפילות חדשים, לצד מקומות התפילה הקיימים בבתי חב"ד ובמוסדות הציבור והחינוך הפזורים בכל העיר, שהתרחבו השנה במיוחד עם מתפללים חדשים, במיוחד צעירים רבים, שזה לראשונה הגיעו לתפילות, בעקבות המצב ברוסיה וקיבלו על עצמם קיום מצוות ולימוד תורה.  

הפעילות המרכזית והראשית נערכה בבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" שבמרכז מוסקבה, בראשות רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, החל משבת סליחות ועד לעריכת כינוס תורה באסרו חג דשמחת תורה. שבכל החודש המה המקום עם מתפללים, לומדים והמוני יהודים מכל גווני הקשת היהודית ברוסיה, שבאו לברר שאלות הלכתיות, לקבל עזרה, להשתתף באירועים שונים ולחוש מקרוב את החגים הנעלים. 

רגעי שיא רבים ידע המקום בחודש שחלף, אם זה ב'כל נדרי', זעקות 'שמע ישראל' בתפילת 'נעילה', או בסעודות הגדולות לכל דיכפין בסוכה רחבת הידיים שבחצר בית הכנסת המרכזי, כאשר במהלך הסעודה קמו המשתתפים ויצאו להביא את שמחת החג לרחובה של עיר. 

אך ללא ספק אחד האירועים החשובים ליהודי רוסיה, הוא זמן ההקפות בשמחת תורה. ואכן זה למעלה משני עשורים, מאז הוקם על ידי רבה של רוסיה שליט"א המרכז היהודי ובית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה", מגיעים אלפים להשתתף בהקפות הנערכות על גבי במה גדולה הנבנית מבעוד מועד בקדמת היכל בית הכנסת, ומשם נמשכות ההקפות עם כל ספרי התורה אף לרחובה של עיר; רבים מהמשתתפים זוכים לומר פסוק מ"אתה הראת", או לאחוז בספר תורה במהלך ההקפות, לאחר שקיבלו על עצמם תוספת מצוות, הבטחה להניח תפילין כל יום, הוספה בשיעורי תורה ועוד. 

מלאים בכוחות רעננים ששאבו במהלך החגים, מוכנים שלוחי חב"ד בבירת רוסיה לקראת חורף גדוש בפעילות יהודית, שתגדל השנה במיוחד לרגל שנת הקהל, והתחלתו בפתיחת "מרכז תורה" חדש ומפואר ללימודים במשך 24 שעות ביממה בתנאים נוחים ומכובדים, בראשו עומד הרב מנחם מענדל ווילנסקי שכבר החל בפעילות המרכז, עם שיעורי תורה וחסידות רבים, חברותות ותוכניות רבות, להגדיל תורה ולהאדירה במוסקבה ולהשפיע לכל יהודי רוסיה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.