COL | יום י"ד תשרי ה׳תשפ״ג 09.10.2022

הרבי ועיר הבירה: מהדורה מורחבת לספר "כפר חב"ד"

חדש בכפר חב"ד, עיר הבירה החב"דית: ערב ו' תשרי, יום ההילולא של הרבנית הצדקנית מרת חנה ע"ה, אימו של הרבי, ראה אור בכפר חב"ד ספר חדש ורב ערך, הספר "כפר חב"ד – לקט משיחות ומכתבי כ"ק אדמו"ר רבי מנחם מענדל מליובאוויטש על כפר חב"ד" - במהדורה חדשה, מעודכנת ומורחבת • מקיף למעלה משבע מאות עמודים משיחות הקודש, אגרות הקודש וכלל התייחסויות הרבי לכפר חב"ד,  במהדורה איכותית ומפוארת, וחולק לכל בית בכפר • פרי יוזמתו של יו"ר ועד האגודה כפר חב"ד, הרה"ח ר' נחמן יהושע הכהן רייכמן ובעריכת הרה"ח ר' זושא וולף
הרבי ועיר הבירה: מהדורה מורחבת לספר

חדש בכפר חב"ד, עיר הבירה החב"דית: ערב ו' תשרי, יום ההילולא של הרבנית הצדקנית מרת חנה ע"ה, אימו של הרבי, ראה אור בכפר חב"ד ספר חדש ורב ערך, הספר "כפר חב"ד – לקט משיחות ומכתבי כ"ק אדמו"ר רבי מנחם מענדל מליובאוויטש על כפר חב"ד" - במהדורה חדשה, מעודכנת ומורחבת.

הספר החדש מקיף למעלה משבע מאות עמודים משיחות הקודש, אגרות הקודש וכלל התייחסויות הרבי לכפר חב"ד, והוא הופיע במהדורה איכותית ומפוארת, ובצבע מלא.

הוצאת הספר החדש הנה פרי יוזמתו של יו"ר ועד האגודה כפר חב"ד, הרה"ח ר' נחמן יהושע הכהן רייכמן. עריכת הספר החדש נעשתה על ידי הרה"ח ר' זושא וולף.

שני שערים הם לספר החדש:

השער הראשון הוא "הוראות והדרכות, עידודים וברכות". שער זה כולל שנים עשר פרקים, כדלהלן: פרק ראשון - המייסד והמנהל - כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ; פרק שני - מטרתו וייעודו; פרק שלישי - חשיבותו וייחודו של כפר חב"ד; פרק רביעי - ביסוסו והתפתחותו של כפר חב"ד; פרק חמישי - מנהלי הכפר; פרק שישי - ההתיישבות בכפר וסוג התושבים; פרק שביעי - ואהבת לרעך כמוך - אחדות וקירוב לבבות; פרק שמיני - תפארת הכפר - מוסדות התפילה, התורה והחינוך בכפר חב"ד; פרק תשיעי - בנינו ערבים בעדינו – החינוך בכפר חב"ד; פרק עשירי - ארגונים, מוסדות ופעולות בכפר; פרק אחד-עשר - על המחי' ועל הכלכלה - אמצעי הפרנסה בכפר חב"ד; פרק שנים-עשר - דרך ארץ - ניהול תקין ומסודר.

השער השני הוא "מעגל השנה". שער זה כולל מברק לראש השנה; שיחות לבאי כח כפר חב"ד - בעת מסירת האתרוגים; מברק לחג הסוכות; מברקים להקפות שניות במוצאי שמחת תורה; "יחידות כללית" לתושבי כפר חב"ד; מברקים לי"ט כסלו; מברקים ליו"ד שבט; מכתבים לחג הפסח; מברקים לחג השבועות; מברקים לי"ב תמוז; מכתבים בקשר להגרלה לנסיעה לרבי.

הספר "כפר חב"ד" ראה אור לפני כעשרים שנה, בשנים תשס"ג – תשס"ד, בשני חלקים, בעריכת הגה"ח הרב אברהם שמואל בוקיעט ז"ל, משלוחי הרבי לארץ הקודש ומשפיע בית הכנסת "ישראל ארי' לייב" בכפר חב"ד.

עתה, בחלוף עשרים שנה, ספר זה נערך במהדורה חדשה ומורחבת, כאשר בהוצאה החדשה ישנם שורת מעלות חשובות:

לכל לראש, במהדורה החדשה אוחדו שני חלקי הספר "כפר חב"ד" וי"ב פרקיו לכרך אחד, כך שעתה נקל יותר לכל מבקש למצוא את מכלול ההתייחסויות של הרבי בכל נושא השייך לכפר חב"ד בכרך אחד, דבר דבר על אופנו.

כמו כן, במשך עשרים השנים שחלפו מאז שנדפסו שני חלקי "כפר חב"ד", התפרסמו בספרים חדשים וב'תשורות' אשר ראו אור עוד שורה ארוכה של אגרות-קודש, מענות וכתבי יד חדשים מהרבי, שלא נכללו בספרים שיצאו לאור, ובראשם הספר "התמים הראשון" אודות רבו הראשון של הכפר הגה"ח הרב שניאור זלמן גרליק ז"ל, וכן הספר "הרב אשכנזי", אודות רבו הקודם של הכפר הגה"ח הרב מרדכי שמואל אשכנזי ז"ל. בספר שלפנינו באו אפוא הוספות רבות ונכבדות מהתייחסויות הרבי לכפר חב"ד, ונכללו במקומם המתאים.

עקב איחוד שני הספרים לכרך אחד, והחומר הרב שהתווסף במהדורה זו, התווספו במהדורה החדשה פרקים חדשים, ובראשם - פרק "בנינו ערבים בעדינו", פרק מיוחד המגיש את כלל התייחסויות הרבי לחינוך הבנים והבנות בכפר חב"ד.

כמו כן, לחשיבות ולמרכזיות העניין, נערכו בספר בפרק-משנה מיוחד את כלל התייחסויות הרבי להתוועדות חג הגאולה י"ט כסלו המרכזית בכפר חב"ד, וכן חלק מן הפרקים ומפרקי-המשנה של הספר נערכו ונסדרו מחדש.

זאת ועוד: מדור ה'הוספות' של הספר כפר חב"ד הורחב רבות. בתחילתו מובאת סקירה היסטורית מקיפה מלווה בתצלומים נדירים על התייסדות כפר חב"ד. בהמשך מובאת סקירה מקיפה על מאורעות שנת תשט"ז בכפר חב"ד – רצח התלמידים ביד החמשה וביקור שלוחי הרבי בארץ הקודש. כמו כן מובאת בספר סקירה על הקמת "בית שז"ר" בכפר. סקירה נוספת ומיוחדת המובאת במדור ההוספות – היא מאורעות השתתפות הרבי שלושה פעמים בהכנסת ספרי תורה לכפר חב"ד.

בחלקו האחרון של מדור ההוספות מובאת סקירה נרחבת ומקיפה על בניית "בית אגודת חסידי חב"ד" 770 בכפר חב"ד, המלווה בתצלומים רבים ובפרוטוקולי ועד כפר חב"ד מתקופת בניית 770.

במדור ה'הוספות' מובא גם שורה של תצלומי אגרות קודש ומענות קודש מהרבי אודות כפר חב"ד, וכן לקט נרחב של תמונות היסטוריות השייכות לתוכן פרקי הספר, מארכיונו של ר' שמואל ריבקין.

הספר הופיע בסמיכות לו' תשרי, ולקראת חג הסוכות חולק הספר החדש בקרב אלף ושלוש מאות בתי משפחות התושבים בכפר חב"ד, והוא התקבל בהערכה ובסיפוק רב בקרב התושבים, שהודו מאוד על היוזמה החדשה והמבורכת.

כאמור, הוצאת הספר "כפר חב"ד" במהדורתו החדשה והמורחבת, הנה ביוזמת יו"ר ועד האגודה הרה"ח הרב נחמן יהושע הכהן רייכמן. אומר יו"ר הועד:

"זכות גדולה וקדושה היא לכולנו, תושבי כפר חב"ד, להתגורר בבירת חסידות חב"ד בארץ הקודש, היישוב שזכה ליחס מיוחד במינו מהרבי נשיא דורנו.

אין עוד יישוב שהרבי כה הרבה לדבר ולכתוב אודותיו כמו כפר חב"ד, ואף היה מעורב בחיי היום-יום של הכפר בכל היבטיו הגשמיים והרוחניים. מידי שנה בערב חג הסוכות, משלחת מבאי-כח הכפר אף היו מגישים לרבי בפתח חדרו הק' מאתרוגי הכפר, והרבי היה מאחל מברכותיו הק' לכלל תושבי כפר חב"ד, לשנה טובה ומתוקה.

הספר שלפנינו 'מקהיל' ומלקט את מכלול התייחסויות הרבי לכפר חב"ד, משיחות ומאגרות הקודש, בהוצאה חדשה ומורחבת, יחד עם הוספות חשובות. מטרת הספר היא שכל אחד ואחת מתושבי כפר חב"ד היקרים, בתוך כלל הקוראים והמעיינים שיחיו, יוכל לחיות עם הוראות והדרכות קודש נצחיות אלו, וינהל על פיהם את חיי הפרט ואת חיי הכלל של כפר חב"ד".

*

בשער האחורי של הספר מופיע:

ספון וחשוב הוא היישוב "כפר חב"ד", בירת חסידות חב"ד בארץ הקודש, בעיני כ"ק הרבי נשיא דורנו, כידוע לכל הטועמים מעץ החיים ומנועם זיו דבריו.

בהזדמנויות רבות ייחד הרבי דברים על "כפר חב"ד". אין עוד יישוב שהרבי הרבה לדבר ולכתוב אודותיו כמו כפר חב"ד. אין כמעט רב או איש ציבור שעמד בקשרים עם הרבי, שהרבי לא עודדו לבקר בכפר חב"ד, לכתוב לו בפרטיות את התרשמותו ממנו, ולפעול למען התפתחותו.

הרבי היה מעורב בחיי היום יום של כפר חב"ד, ודאג לכל הפרטים ופרטי הפרטים הנוגעים לביסוסו והתפתחותו של הכפר והמוסדות שנבנו בו, מאז ייסודו על ידי הרבי הריי"צ בשנת תש"ט.

מעורבותו של הרבי הייתה גם בנוגע לעניינים הגשמיים של הכפר, שלכאורה הם כטפל ו"חיצוניות", כמו ניקיון, סגנון בניית הבתים, כיצד ייראו רחובות הכפר, וכדומה. ואין צריך לומר על דאגתו של הרבי לרוחניות של הכפר, שכפר חב"ד יתנהל ככפר חסידי בכל הפרטים, מתאים לרצון רבותינו נשיאינו מייסדי ומנהלי הכפר, ושתושביו יתנהלו באופן תקין ומסודר בכל התחומים.

הספר "כפר חב"ד" שלפנינו מביא אל הקורא והמעיין את חשיבות היישוב כפר חב"ד בכל היבטיו, על פי משנתו של הרבי. נעשה כאן מאמץ רב ללקט חומר מעניין ומגוון ככל שניתן, ולהגישו בצורה תמציתית וקצרה, ערוך ומסודר לפי נושאים ופרקים.

דומה שאכן החומר שבספר מקיף, ויש בו כדי ללמד על יחסו של הרבי לרוב השאלות והנושאים שיכולים להתעורר בקשר לכפר חב"ד, ללמוד וללמד לשמור ולעשות, גם כיום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.