מערכת COL | יום י"ז אלול ה׳תשס״ה 21.09.2005

ההוריקן "ריטה" בדרכה לטקסס, שלוחי חב"ד נערכים

סופת ההוריקן "ריטה" התחזקה הבוקר (יום ד') בעוצמתה והפכה להוריקן בדרגה 4 עם רוחות של כ-185 קמ"ש. "ריטה" חלפה במיצר המפריד בין פלורידה וקובה, היכתה באיי הקיז שדרומית לפלורידה, ועושה דרכה לכיוון טקסס - שם הורו על פינוי העיר גלבסטון. אין זו הפעם הראשונה שגלבסטון נפגעת מהוריקן - בשנת 1900 נהרגו כ-8,000 מתושביה בשל הסופה. שלוחי חב"ד במדינת טקסס בראשות השליח הראשי של חב"ד הרב שמעון לזרוב החלו בהערכות לקראת הסופה המתקרבת. השלוחים נערכים לקליטת מפונים מהעיר גלבסטון, ויעזרו בכל המצטרך במידה ויתרחש אסון בעיר עם פגיעת הסופה הקטלנית. עוד על הסופה 'ריטה' וההערכות בארה"ב - ב'כתבה מלאה'
ההוריקן
הסופה 'ריטה' (צילום: רויטרס)
"ריטה", שהרוחות שלה מתפרשות על פני רדיוס של כ-50 ק"מ ממרכזה, נעה במהירות של כ-24 ק"מ לכיוון צפון-מערב. המסלול הזה עשוי להוביל אותה ישירות לכיוון אזור העיר ניו אורלינס, שטרם התאוששה מנזקי הוריקן "קתרינה".
כאמצעי ביטחון, צבא ארה"ב החל לתכנן פרישה של חיילי המשמר הלאומי בלואיזיאנה וניו אורלינס. כ-20 אלף חיילים הנמצאים באזור לצורך פעולות השיקום של העיר המוצפת יהיו אלה שיסייעו לתושבים במקרה שהסופה תפגע באזור.


החשש: הסכרים ייפרצו

החשש הגדול הוא שהסכרים שנפרצו כתוצאה מפגיעת "קתרינה" לפני שלושה שבועות, ונחסמו באופן מאולתר, לא יעמדו בעומס ויקרסו שוב. התוצאה עלולה להיות הצפה מחודשת של אזורים גדולים של העיר. ראש עיריית ניו אורלינס ריי נגין הזהיר גם שתחנות השאיבה המגנות על העיר מפני הצפה, ונמצאות מתחת לגובה פני הים, לא יעמדו גם הן בעומס.

אלפי תושבי איי הקיז של פלורידה התפנו מבתיהם בהוראת הרשויות כבר לפני יממה ויותר. שיירות ארוכות של מכוניות עמוסות מיטלטלים נראו ממהרות צפונה על הכבישים העיליים המפרידים בין האיים וחצי האי של פלורידה (הפנהנדל). לצורך הקלת העומסים, פתחו הרשויות את כבישי האגרה לתנועה ללא תשלום.

אך אלפים התעקשו להישאר ונותרו מאחור חרף ההוראה. כעת הודיעו הרשויות שעליהם להישאר במקומם ולא לנסות לעזוב כעת מחשש שייפגעו. "אם לא עזבתם עד עכשיו, הישארו במקומכם", אמר המושל ג'ב בוש. "זה הזמן להתחפר", הוסיף. בוש פנה לאחיו, הנשיא ג'ורג' בוש, וביקש ממנו סיוע כדוגמת הכרזה על מצב חירום פדרלי בפלורידה לפני בוא הסופה.

ג'ים וויקלי, ראש עיריית קי ווסט, אמר שכמחצית מ-26 אלף התושבים עזבו את העיר. חלקם שוכנו במקלטים באוניברסיטת מיאמי. הוא אמר שהתושבים שעו להוראה שלו להתפנות ביתר רצינות, ככל הנראה כלקח מאירועי "קתרינה".

רשות חיזוי ההוריקנים מסרה ש"ריטה" גרמה לגאות בגובה של כ-2 מטר מעל הגובה הממוצע וגלים חזקים שיכו בחופים. כמו כן צפויים באזור כ-200 מ"מ גשם בימים הקרובים.

ynet
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.