צבי סופר | יום י"א תשרי ה׳תשפ״ג 06.10.2022

לאחר מאבק: מערב קריית גת תותאם לציבור החרדי

הוועדה הארצית לתכנון ובניה קיבלה את העירעור של הח"כים החרדים ושכונת מערב קריית גת תותאם לחרדים, עם צפי ללמעלה מ-10,000 יח"ד • בקרית גת ישנה קהילה חב"דית מבוססת ושכונה חרדית חדשה יכולה להביא חיזוק משמעותי לקהילה הקיימת • הח"כים החרדים מברכים
לאחר מאבק: מערב קריית גת תותאם לציבור החרדי
מפה תכנונית העיר של קריית גת (צילום: עיריית קריית גת)

הוועדה הארצית לתכנון ובניה (הוותמ”ל) קיבלה היום (חמישי) את עמדת חברי הכנסת החרדים והחליטה כי יש לתכנן את שכונת ‘קרית גת מערב’ באופן שיותאם גם למגזר החרדי.

עתירת הח”כים החרדים הגיעה לאחר ששרת הפנים איילת שקד, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין ושר האוצר אביגדור ליברמן הורו לשווק את השכונה המוקמת ממערב לקרית גת לציבור הכללי בלבד – ולא לציבור החרדי, כפי שהובטח בעבר.

ח”כ אורי מקלב הגיב על החלטת הותמ”ל: “לשמחתנו הוועדה לא התעלמה מהדברים שנאמרו והוכחו בוועדה, וראתה את האפליה השרירותית והפוגענית וביטלה את החלטה הפוליטית.

“מצוקת הדיור בציבור החרדי היא מצוקה אישית, קהילתית וחברתית. ההחלטה הפוליטית הייתה פגיעה אנושית בזכויות הציבור לדיור. המשך התכנון תלוי, והמשמעות לגבי מקומות אחרים תלויה בעמדות המשרדים הרלוונטים בממשלה הבא. אין ספק כי תוצאות הבחירות הקרובות יקבעו את פתרון מצוקת הדיור בציבור החרדי”.

יו״ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף: “אני מברך על החלטת הוועדה הארצית לתכנון ובניה לתכנן את העיר שפיר כך שתתאים גם לציבור החרדי. בעזרת ה’ בקדנציה הבאה נפעל הלאה לייצר פתרונות לדיור בר-השגה למגזר החרדי. הוכח היום שוב שלפגיעה במגזר החרדי לא היה יסוד מקצועי, אלא המשך מגמת האפליה שמחובתנו להילחם בה”.

ח”כ יעקב אשר ברך על החלטת הוותמ”ל: “אני מברך על שינוי הגישה המתבקש, זאת לאור טענותינו המקצועיות בדיון הקודם כי הוותמ”ל אינו יכול לסתור החלטות ממשלה ושל המועצה הארצית להן הוא כפוף. ב-21 הימים הבאים שניתנו להתנגדויות נבחן את ההחלטה ונוודא שהיא תעוגן כראוי. לא נאפשר עוד מצב שבהינף שרטוט תכנוני יודר ציבור ענק במדינת ישראל מזכויות הדיור”.

תגובת המכון החרדי למחקרי מדיניות: “לשמחתנו, הצדק המקצועי גבר על השיקולים האחרים. אנו מברכים על החלטת הותמ”ל לקבל את העמדה המקצועית שהגשנו ובכך לשמר את תוכנית ‘קרית גת-מערב’ כפתרון למצוקת הדיור החרדית.

“התוכנית לבניה החרדית במקום וגם ההתנגדויות שהוגשו לוועדה הסתמכו על בסיס הנתונים וההמלצות שגובשו על ידי ׳המכון החרדי למחקרי מדיניות׳. על פי החלטת הממשלה 1823 (2017) המבוססת על התוכנית האסטרטגית לדיור (2016) שנכתבה על ידינו, אזור קרית גת מערב ושפיר נקבע כאזור מתאים ביותר לשכונה חרדית. אנו סבורים כי חילופי שלטון לא מצדיקים שינויים בהחלטות מקצועיות. הוועדה היום עשתה צדק הן עם הציבור החרדי והן עם שוק הדיור בכלל.

“אנו חשים סיפוק רב נוכח התוצאה החשובה, לשנות את התוכנית כבתחילה ולאפשר שכונה חרדית המתאימה לאופי ולאורח החיים הייחודי לאוכלוסיה זו”.

בנצי ראקוב, אחראי תחום דיור במכון החרדי: “כמי שמובילים את סוגיית הדיור בחברה החרדית, בצורה נחרצת ומקצועית הצלחנו לשנות את התוכנית ולאפשר שכונה חרדית המתאימה לתדריך לתכנון שכונות חרדיות, שנכתב על ידי המכון החרדי בשיתוף משרד השיכון”.

עפ"י התכנית המקורית, בשכונה ייבנו בשלב ראשון מעל 10,000 יח"ד.

כפי שפורסם בעבר, שכונת כרמי גת שמתוכננת עבור עשרות אלפי יח"ד יועדה אך ורק לציבור הכללי, וקריית גת מערב מהווה מענה מסויים לצורך הדחוף של הציבור החרדי בפתרונות דיור.

בקרית גת ישנה קהילה חב"דית מבוססת בראשות הרב משה הבלין שליט"א רב העיר, ושכונה חרדית חדשה יכולה להביא חיזוק משמעותי לקהילה הקיימת, בדמות מאות משפחות חב"דיות שימצאו מענה לדיור בר השגה אפשרי במחיר שפוי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.