חיים זלצמן | יום י"א תשרי ה׳תשפ״ג 06.10.2022

מזעזע: תושבים מחריש ביזו את ספר התורה ביום הכיפורים

"צריך לשרוף את כולכם": קומץ קיצוניים בחריש הגיעו עם צאת החג למקום בו התפללו למעלה מאלף מתפללים במהלך היום הקדוש ויצרו מהומה • אחד מהאנשים חטף את ספר התורה הספרדי, והניח אותו בבזיון על הרצפה • הוא מנע בגופו מחסיד חב"ד שנכח במקום, להרימו • ראש העיר חריש, יצחק קשת: "אם זה היה קורה בחו"ל, היינו מכנים זאת אנטישמיות"
מזעזע: תושבים מחריש ביזו את ספר התורה ביום הכיפורים
ראש העיר עולה לתורה במניין חב"ד, הבוקר

במוצאי היום הקדוש, קומץ קטן של תושבים בעיר חריש, אשר לא מייצגים אף אחד מלבד את עצמם, החליטו להתסיס את הציבור ברשת, בזמן שנכנסו אל בית ספר בעיר בו התקיימו כמה מנייני תפילה, על מנת לתעד את ה''הרס והלכלוך'' שמשאירים אחריהם המתפללים, תוך כדי ביזוי נורא של ספר תורה שהיה במקום.

גינויים למקרה לא איחרו להתפרסם מכל גווני האוכלוסייה כולל אלו שאינם שומרים תומ''צ לע''ע על כך שנחצה פה קו אדום לכל הדעות. 

בחריש מתקיימים לאורך השנה מנייני תפילה רבים בשבתות וחגים בכיתות בתי ספר הפזורים בעיר מחמת ריבוי העדות והמנהגים בלי עין הרע בעיר, והכל בהסדר מול העירייה, הכולל ניקיון והשארת כיתות נקיות ומסודרות לטובת תלמידי בתי הספר, כמו שניתן ללמוד גם מהודעת הגינוי שפרסם ראש העיר מר יצחק קשת.

כך גם נעשה במקרה הנ"ל כשהמתפללים חזרו לנקות לאחר ששברו את הצום בביתם.

*

מבית חב"ד חריש הגיעה התגובה ל-COL: "כל לב יהודי דומע מול המראה הכואב שהגיע משכונת בצוותא, של ספר תורה שהונח בביזיון על הרצפה במוצאי יום הכיפורים. ברצוננו להבהיר כי אנשי חב"ד המופיעים בסרטון לא היו חלק מהתקרית, אלא חזרו באותה שעה מ'בית הכנסת הפתוח' שהתקיים במתנ"ס השכונתי - בו השתתפו מאות מתושבי השכונה בתפילות יום כיפור".

עוד נמסר, כי "עם זאת, כיהודים מאמינים, בטוחים אנו שנוכחותנו במקום אירעה בהשגחה פרטית, ועלינו להגיב בדרכה של חב"ד – הוספה באור ובאהבת ישראל".

בנוסף בית חב"ד מסר, כי "בסיוע עיריית חריש, 'בית הכנסת הפתוח' יפעל גם בליל השבת הקרובה, ואנו מזמינים את הציבור להשתתף בתפילה. זו ההזדמנות שלנו להוסיף באהבה, אור ואחדות. לבטא את העובדה שכולנו עם אחד, ולהראות שכל יהודי מחובר לתורה ואוהב אותה. בית הכנסת פונה לכל יהודי, והתפילות בו מתקיימות בצורה מותאמת ובליווי הדרכה. לאחר התפילה יתקיים קידוש ויוגש כיבוד קל".

*

ראש העיר חריש, יצחק קשת הגיע הבוקר (ה') לבית חב"ד לתפילת שחרית ואף עלה לתורה. בפוסט חריף שפרסם בפייסבוק האישי שלו תקף: "אם זה היה קורה בחו"ל, היינו מכנים זאת אנטישמיות - אבל זה קרה כאן אצלנו בחריש, בשכונת בצוותא".

קשת משתף כי "ספר תורה הונח בביזיון על הארץ במוצאי יום הכיפורים. התושב שעשה זאת נשמע אומר בסרטון: "שורף לכם את זה, שורף לכם את זה" ומאוחר יותר גם: "צריך לשרוף את כולכם". המראות האלה מזכירים רגעים אפלים בהיסטוריה של עמנו, ועוד ביום הקדוש ביותר.

"הסרטון צולם בצאת הצום על רקע טענות הורים שמתפללים השאירו את מבנה בית הספר לא נקי ולא מסודר. אלה העובדות: סוכם עם המתפללים שהמבנה ינוקה לאחר שהצמים ישתו ויאכלו כדי שיוכלו להתאושש, ואכן כעבור שעתיים הם שבו וניקו את המקום. אבל התושבת שצילמה לא המתינה אלא בחרה ללבות את הרוחות בשידור חי.

"אנחנו כעירייה משתדלים לתת את המענים לכלל הציבור תוך איזון בין מקומות התפילה לצורכי בתי הספר, אבל מה שקרה אמש חמור ביותר. אני מזועזע. כל יהודי צריך להזדעזע".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.