מערכת COL | יום ט' תשרי ה׳תשפ״ג 04.10.2022

תגלית מרגשת בגנזיו של המזכיר הובילה להדפסת המאמר מחדש

במאמר חסידות שאמר הרבי בהתוועדות חג הסוכות תש"ל, היו כמה ענינים חסרים וכמה ענינים מוקשים ללומדי דא"ח • לאחרונה התגלו בין גנזיו של המזכיר הרב יהודה לייב גרונר ע"ה כמה 'צעטלאך' ובהם מענות שזכה לקבל מהרבי במשך השנים, על שאלות שהכניס באופן פרטי על שיחות ומאמרי דא"ח • חברי מערכת 'ועד הנחות בלה"ק' פענחו את המענות וישבו וערכו מחדש את המאמר, לקראת חג הסוכות הקרב ובא
תגלית מרגשת בגנזיו של המזכיר הובילה להדפסת המאמר מחדש
צילום רקע: JEM

בהתוועדות יום ב' דחג הסוכות ה'תש"ל, אמר הרבי מאמר דא"ח דיבור המתחיל 'ובחמשה עשר יום לחודש השביעי'. המאמר הוא בעל תוכן עמוק, רובו בסודות הקבלה והזוהר במשמעות סדר השתלשלות האורות והגילויים בחג הסוכות, ומבוסס על מאמר דיבור המתחיל 'להבין שורש ענין מקיפים דבינה' שאמר כ"ק אדמו"ר מהר"ש נ"ע, מאה שנים לפני כן בחג הסוכות ה'תר"ל.

לאחר ההתוועדות, הכניס מזכירו של הרבי, הרב יהודה לייב גרונר ע"ה פתק עם שאלה לברר וללבן ענין שנאמר בעת המאמר, וזכה לקבל מענה בכתב יד קודש על גבי הפתקא, שהונחה בקרן זוית, כפי הנראה מחמת העומס הרגיל של חודש תשרי בחצרות קדשנו, השבע ומושבע במועדים, ולא יצא לאור עולם.

לאחרונה ממש, כאשר בני המשפחה הקרובה, עברו על גנזיו של המזכיר המצויים בביתו בשכונת קראון הייטס, גילו לפתע את הפתקא הזו, והעבירו אותה למכון ההוצאה לאור של תורת הרבי – 'ועד הנחות בלשון הקודש', על מנת שיפענחו את תוכן השאלה ואת המענות בכתי"ק.

חברי המערכת, בראשות העורך הראשי הרה"ת הרב דוד פלדמן שיחי', התיישבו ללמוד מחדש את המאמר (שכבר נדפס במקומו, ב'תורת מנחם – מאמרים ה'תש"ל', וב'תורת מנחם התוועדויות – כרך נ"ח'), ופענחו את המענות שמוסיפות הבנה מחודשת בקטע שלם שהיה חסר ב'הנחות' הראשונות של המאמר כפי שנדפס בשעתו. סייע במיוחד בהבנת תוכן קטע זה והמענות שעליו, חבר המערכת הרה"ת ר' שמחה יצחק זאיאנץ שיחי', משפיע דא"ח בישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש, מגדל העמק בארה"ק.

הקונטרס עם הגילוי המרגש שהוביל להדפסת המאמר במהדורתו החדשה, יופיע לקראת חג הסוכות זמן שמחתנו ה'תשפ"ג – שנת הקהל, ויופץ במאות אלפי עותקים בריכוזי אנ"ש ומושבות השלוחים בכל רחבי תבל.

להורדת הקונטרס בצורת קריאה – לחצו כאן

להורדת הקונטרס בצורת הדפסה – לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.