שלום לאופר | יום ח' תשרי ה׳תשפ״ג 03.10.2022

המשאלה האחרונה של הצייר ברוך נחשון התמלאה בנס

היום ח' תשרי, יום השנה לפטירתו של הצייר החסידי הדגול ר' ברוך נחשון שהרבי ביקר בגלריה שלו ועודדו רבות • אנו מפרסמים לראשונה את הסיפור המדהים של מילוי בקשתו האחרונה על ידי בתו בשרשרת מופתים והשגחה פרטית • כך ענקית הקמעונאות 'רמי לוי' מפיצה יהדות בהיקפים אדירים בציוריו של ברוך נחשון וללא כל תמורה • סיפור מדהים
המשאלה האחרונה של הצייר ברוך נחשון התמלאה בנס
הצייר ברוך נחשון לצד עמודי ההוקרה של רמי לוי

איילת הושיאר בתו של ברוך נחשון מספרת היום בריאיון ל-COL:

"לפני כמה חודשים הייתה לי שיחה עם אחותי. היה לנו צער מאד גדול על פטירתו של אבא. דיברנו על כך שאנחנו לא יכולות רק לבכות אלא צריכות לעשות מעשה שיכבד את רצונו. חזרתי הבייתה - ומצאתי פתק. פתק שהוא נתן לי חצי שנה קודם כאשר היה חולה...

באתי אז לבקר אותו ושאלתי מה אני יכולה לעשות בשבילו. הוא אמר לי: "אם את באמת רוצה לעשות משהו בשבילי - אז אלה השמות", הוא הושיט לי פתק עליו היו כתובים שתי שמות. אחת מהן שמה יפית לוי - עם מספר הטלפון שלה; והשנייה – אישה מאד מפורסמת שאני לא יכולה עדיין לפרסם את שמה עם מספר הטלפון שלה. ליד השם של יפית לוי הוא כתב לי "בקבוקי יין, לוחות שנה ונרות נשמה". ליד שם האישה השנייה הוא כתב לי "מטפחות ושמלות".

ראיתי את הפתק, אמרתי לעצמי: 'אמנם לא עשיתי זאת בחייו. ואני יודעת בדיעבד שזה בהשגחה פרטית כי בחייו זה לא היה קורה... אבל עכשיו זה  הזמן למלא את משאלתו האחרונה של אבא'. הרמתי טלפון ליפית לוי וסיפרתי לה דברים כהווייתם. תוך כדי דיבור היא 'גיגלה' עליו ונחשפה לדמותו המיוחדת ומיד אמרה: "נעשה מה שאת מבקשת לזכרו של אביך".

היא דיברה עם כל המעצבים והפרסומאים של 'רמי לוי' ובדקנו שכל העיצובים של המוצרים נראים בדיוק כמו שצריך. עשינו הכל בדיוק כמו שאבא רצה.



יום אחד דיבר איתי איש הפרסום ואמר: "אני לא יודע מה קורה כאן, אבל אני מרגיש שדברים רוחניים קורים, אני לא דתי אבל אני מרגיש שמישהו מזיז לי את העט בזמן שאני מעצב".

'רמי לוי' עושים דבר מדהים: הם עושים מחווה לצייר ללא שום תמורה! כל החברות מקבלות מאות אלפי שקלים על הדברים הללו – על פרסומות, ופה הם ללא תמורה מפרסמים את הציורים של ברוך נחשון.

הרבי אמר לאבי ברוך נחשון "חוש הציור בכשרות טרם נתתקן, ואתה תתקן" (!) ואבא שלי כל החיים שלו יצר ויצר ויצר... הרבי בירך אותו שבכל בית יהודי יהיה ציור שלו. ויפית התרגשה מאד מכך שהיא זוכה שבזכותה בכל בית יהיה ציור שלו. אם זה על ידי לוח שנה, נר נשמה או בקבוק יין שאנשים ירכשו...

יפית עשתה בכל הכניסות ל'רמי לוי' מעמדים מעוצבים עם ציורים של אבא וכתבה עליהם: "מחווה לאמן ברוך נחשון". שבוע לפני שהעמידו אותם התקשר אלי המעצב ושאל על כמה סוגי דגמים. שאלתי אותו: "מתי זה יוצא?", הוא אמר לי תאריך לועזי. אמרתי לו: "אני לא מבינה תאריכים לועזיים, מתי זה  יוצא בעברי?" - הוא אמר "ח' אלול"... - ח' אלול זה בדיוק שנים עשר חודש לאבא. וכשעלינו לקבר של אבא כל החנויות התמלאו במעמדים הללו. כאן ראינו את ההשגחה הפרטית.

באותו  יום בו דיברתי עם 'האישה השנייה' פתחתי את היומן שאבא כתב לי ואני רואה קטע מתוך עיתון שאבא גזר עם תמונה של אותה אישה וכתב שהיא עשתה קידוש ה' גדול. עבורי זה היה מסר מאבא: "איילת, עשית מה שרציתי".

בדיוק היום נולדה לי נכדה חדשה, ביום היארצייט.



באותו לילה שהוא נפטר כמה שעות לפני כן עשו ברית לנין. ביום השתים עשרה חודש נולדה נינה. ועכשיו ביארצייט נולדה לנו נכדה – נינה שלו...

אני מאד התלבטתי אם לפרסם את הסיפור הזה. יפית לוי ביקשה שאספר את הסיפור ויכתבו עליו בעיתונים והתלבטתי, אז כתבתי לרבי. נפתח לי ב'אגרות קודש' מכתב שמדבר על שלושת העמודים שעליהם עומד העולם – תורה עבודה וגמילות-חסדים, נושא שהיה קרוב מאד לליבו של אבי. הבנתי שהרבי רוצה שאפרסם.

סיפרתי בח"י אלול את הסיפור בהתוועדות. ניגשה אלי אישה ואמרה שאבא שלה נגלה אליה בחלומות וזה מטריד אותה. בראש השנה בתשליך היא ניגשה אלי ואמרה שבזכות הסיפור אבא הפסיק להופיע אצלה.

אני חייבת לציין את יפית לוי שעשתה משהו מעל הטבע. הפצת יהדות בקנה מידה הכי גדול וללא שום תמורה! זו אישה מדהימה שראויה להוקרה גדולה."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.