מערכת COL | יום ח' תשרי ה׳תשפ״ג 03.10.2022

שורת חשיפות וגילויים סביב בית הרבי: הצצה למוסף ב'כפר חב"ד'

JEM
בחבילת החג הענקית של "כפר חב"ד" שהופצה היום כלול מוסף נושא מיוחד הסוקר את ביתם של הרבי והרבנית לאורך השנים בארצות הברית. COL מעניק הצצה לגיליון בן ה-64 עמודים, הרווי בשורת חשיפות היסטוריות ובגילויים
שורת חשיפות וגילויים סביב בית הרבי: הצצה למוסף ב'כפר חב
שער מוסף החג

זו כבר הפכה למסורת בחבילות החגים של שבועון "כפר חב"ד" - מוספי נושא מיוחדים סביב נושא מסוים, המעשירים את עולמם של המנויים והקוראים הרבים לאורך ימי חול המועד.

לחבילת החג הנוכחית מצורף מוסף בשם "בית המלכות" - הצולל אל הסיפורים שסביב ביתם של הרבי והרבנית וחושף שורה של גילויים סביב המעבר אל הבית וסביב השהות בו.

את המוסף כתב וערך הסופר מנחם מענדל קורטס, שבשנתיים האחרונות מגיש לקראת כל חג מוסף נושא. המוספים הקודמים עסקו בקשר של הרבי עם הגבירים של חב"ד, בעולם הרפואה במשנת הרבי ובמלחמות שהוביל הרבי לאורך השנים למען ביצור חומות היהדות. המוסף הנוכחי מתמקד, כאמור, סביב ביתו של הרבי.

שש כתבות ישנן במוסף. הכתבה הראשונה מתמקדמת בבית הראשון של הרבי והרבנית, בשש עשרה השנים הראשונות מאז שהגיעו לניו יורק ולפני שעברו לבית שעם השנים הפך למוכר יותר. שורה של עדויות מפי שכנים ומקורבים שופכים אור על צורת הבית והנהגות הרבי והרבנית בו השוות לימוד.


שער הכתבה הפותחת במוסף


בכתבה זו מתפרסמים גילויים סביב המעבר של הרבי והרבנית, בשנת תשט"ז, אל ביתם הקבוע ברחוב פרזידנט.

כתבות נוספות במוסף עוסקות באורחים שהתארחו בבית הרבי והרבנית לאורך השנים, ובתקופת הסתלקות הרבנית שבה נפתח הבית לראשונה עבור הקהל הרחב.

יריעה נחרבת מוקדשת במוסף למנהל הליווי לרבי. לאורך השנים היו בחורים מלווים את הרבי ברחובות שכונת קראון הייטס בעת שצעד מביתו ואל ביתו. לראשונה נעשה סדר בהנהגות הרבי בהליכתו לאורך השנים בשכונה ובליווי הבחורים את הרבי.

במוסף ישנה יריעה הסוקרת בהרחבה את קומות הבית ואת ההנהגות הקדושות בו.

הכתבה החותמת מתמקדת בשבתות שאותן עשו הרבי והרבנית בספרייה הסמוכה ל-770.


שער המוסף


לאורך המוסף, בן 64 העמודים, תמונות מיוחדות של הרבי באדיבות חברת המדיה החב"דית JEM.

"בית מספר 1304 ברחוב פרזידנט בקראון הייטס, השוכן במרחק הליכה קצר מ-770 ,הוא תחנה קבועה בשנים האחרונות עבור רבים המגיעים לביקור בחצרות קודשנו", כותב קורטס בפתח המוסף. "בחמש־עשרה השנים האחרונות נפתח הבית, בקביעות, בידי הנהלת ה'מרכז לענייני חינוך', המוסד הקדוש שהבית רשום על שמו, עבור חסידים ומבקרים ביומי דפגרא קבועים, וכן עבור קבוצות מסודרות המתאמות מראש את הכניסה.

"במשך עשרות שנים נותרו הבית והמתרחש בו רחוקים מעין רואים, 'מחוץ לתחום' עבור קהל החסידים הרחב. רק אחרי פטירת הרבנית חיה מושקא נ"ע, בכ"ב בשבט תשמ"ח, נפתח הבית לראשונה עבור הציבור כולו. במשך מעט יותר משנה הפך הבית למוקד המרכזי שסביבו נעו חיי חסידי חב"ד, במקביל ל-770.בשלהי שנות המ"ם שב הבית ונסגר עבור הציבור. גם אחרי ג' תמוז תשנ"ד, ארכו מספר שנים עד שהחלו לאפשר את הכניסה אל הבית לתפילות".



עוד כותב: "מטבע הדברים חסידים לא עסקו כל כך במשך השנים במה שהתרחש בבית, במה שיש בו, בצורתו. ביומני הבחורים הצעירים בישיבה ב-770 , שנכתבו סמוך לתקופת הסתלקות הרבנית, ניכר המסתורין הרב שאפף את הבית. "הרגשנו שאנו 'פורצים' את נחלתו הפרטית של הרבי", תיאר אחד הבחורים במילים דרמטיות את התחושות שחש ברגעים שבהם נכנס אל הבית לראשונה".

"שיהיה מקום תפילה ושפיכות נפש של כל הצריך ישועה", כתב הרבי בקיץ תש"נ, על דירתו של הרבי הריי"צ נ"ע, במענה לשאלת ספרן ספריית אגו"ח, הרב שלום דובער לוין, שעסק בשיפוץ הקומה שבה שכן הבית, מה אמור להיות ייעודה של הדירה. לוין הציע שתי אפשרויות. הרבי סימן את האפשרות שיהיה המקום בית תפילה ושפיכות נפש, והוסיף בכתב ידו הקדושה שלוש מילים: "וקריאת פדיון נפש".

בסיום המבוא מציין הכותב מענדי קורטס: "במוסף זה, פרי עבודה של חודשים ארוכים, כמיטב המסורת בגיליונות החג של 'כפר חב"ד', נסקר סיפורו של 'בית המלכות' – הבית שבו התגוררו הרבי והרבנית במשך מעט יותר משלושים שנה.

"אומנם זהו סיפורו של מקום, אבל הוא כורך בקשר בל יינתק גם את סיפורה של בעלת הבית, הרבנית הצדקנית שמדמותה עורר הרבי אחר הסתלקותה ללמוד, "והחי יתן אל לבו", וכן רבות מהנהגותיו הקדושות של הרבי".

הוא חותם: "ברגישות ובאחריות גדולה ניגשנו למלאכת הכנת המוסף, שפרטים רבים המתפרסמים בו בכתבות השונות נחשפים לראשונה. תקוותנו שקריאת עמודים אלו תלבה את רגש ההתקשרות אל רבנו נשיא דורנו, ותוסיף בשמחת החג של הקוראים".

צפו בשערי הכתבות במוסף.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.