מערכת COL | יום ז' תשרי ה׳תשפ״ג 02.10.2022

אוסף פריידין ההיסטורי הושלם: סלילים פרטיים נחשפים לציבור

קטעי וידאו שצילם לוי פריידין במיוחד  עבור הרב שניאור זלמן גוראריה, ואותם לא כלל בצילומים שפרסם בציבור מתשרי אצל הרבי, מתפרסמים כעת לראשונה בידי חברת JEM •  אתר COL עם הפרטים המלאים
אוסף פריידין ההיסטורי הושלם: סלילים פרטיים נחשפים לציבור
פריידין אצל הרבי

לקראת הימים הנוראים מתפרסמים לראשונה סרטים מלאים שנערכו בשעתו בהזמנה פרטית מהצלם ר' לוי יצחק פריידין. "ניתן לומר שהוא היה צלם הבית ב-770", אומר הרב אלקנה שמוטקין, מנכ"ל JEM.

משנת תשל"ה ועד לשנת תשנ"ב היה הצלם הרוסי-ישראלי מצלם את רגעי תשרי המיוחדים עם הרבי במצלמת ה־8 מ"מ שלו. כשחזר לישראל, היה נוסע לעשרות ערים, כפרים וקיבוצים.

לקטעי הוידאו > לחצו כאן

החל משנת תשל"ה, כשהגיע לראשונה 770, יצר פריידין קשר מיוחד עם הרבי. במשך שבע עשרה שנים, הוא צילם למעלה מ-150,000 תמונות באיכות גבוהה. בתחילת שנות הס', הצילומים שלו פורסמו על ידי JEM. ודור של יהודים חווה את תשרי עם הרבי דרך מאות הסצנות שצילם בעדשתו.

עם זאת, לא כל סרטיו של פרידין נכללו בסלילים שיצר להקרנה פומבית. משנת תשל"ח, בכל ביקור, הוא היה יוצר סלילים נפרדים אותם היה נותן לרב זלמן גוראריה, בהם היו כלולים קטעים נוספים.

הרב גבריאל שפירא, קרוב משפחתו של פריידין שאירח אותו במהלך ביקוריו בניו יורק, נזכר שישב בכל לילה ליד השולחן עם פריידין, כשהשניים עבדו כדי לחבר את הסרטים - סט אחד של סלילים לצפייה ציבורית, וערכה נפרדת לרב גוראריה.

לכבוד היארצייט של הרב גוראריה ביום הראשון של ראש השנה, משפחתו העניקה ל-JEM את האוסף היקר.



בקשתו לתעד את הרגעים לדורות הבאים נבעה מרצונו העמוק שצאצאיו יוכלו לחוות את הרגעים הללו לנצח. "הוא תמיד אמר שהוא תיעד את הרגעים האלה כדי שהנכדים והנינים שלו יראו", משחזר בן משפחה. "זה היה ממש בבחינת ניבא ולא ידע מה ניבא".

כעת, את הקשר הזה עם הרבי יכולים לחוות גם מיליוני אחרים. "אנו שמחים לעבוד עם JEM ולהנגיש את הרגעים הללו כך שכל חסיד יוכל לחוות", סיכם בן המשפחה.

כלולים בסצנות קטעים רבים עם הרבי שהושמטו מהסלילים הציבוריים של פריידין וצילומים רבים של הרב גוראריה ומשפחתו באירועים עם הרבי.

צוות הארכיון של JEM אומרים שהסצנות הללו משלימות את אוסף פריידין הקודם והצוות עובד כבר כמה חודשים כדי לשחזר את הצילומים היקרים ולקטלג את הקטעים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.