מנחם קרביצקי | יום כ"ד אלול ה׳תשפ״ב 20.09.2022

קבלן שיפוצים – כל מה שצריך לדעת כדי לבצע בחירה מושכלת

אתם חושבים להתחיל שיפוץ בבית, ולא רוצים לנהל את כל בעלי המקצוע בעצמכם. למרבה המזל, קיים תפקיד כזה. מן מנצח על התזמורת של כל בעלי המקצוע. זהו קבלן שיפוצים. אז מתי צריך קבלן שיפוצים וכיצד לבחור את איש המקצוע המתאים ביותר לתפקיד. במאמר זה תגלו הכל.
קבלן שיפוצים – כל מה שצריך לדעת כדי לבצע בחירה מושכלת
תמונה: פריפיק

שיתוף פעולה בין מספר אנשי מקצוע

כפי שציינו, כאשר רוצים לבצע עבודות שיפוץ מקיפות בבית, יש צורך בשיתוף פעולה בין כמה אנשי מקצוע.התפקיד של הקבלן מתבטא בניהול מקיף של העבודות ואנשי המקצוע השונים.

בין אנשי המקצוע השונים נכללים: החשמלאי, האינסטלטור, הרצף והצבעי. כל אחד מהגורמים הנ''ל, מבצע את תפקידו בפרויקט, כאשר מנהל הפרויקט בוחן את טיב העבודה.

מדוע חשוב לבחור קבלן שיפוצים מומלץ?

כאשר רוצים לבחור איש מקצוע אמין לטובת משימת ניהול הפרויקט ובקרת האיכות, ישנן שתי אפשרויות:

  1. לבחור איש מקצוע דרך המלצות מחברים, או מכרים.
  2. לאתר איש מקצוע באינטרנט תוך בחינת המלצות וחוות דעות.

רוב האנשים מעדיפים לקבל המלצות מהסביבה הקרובה אליהם. המסקנה היא, שאנשים שכבר קיבלו שירות מאיש מקצוע, ידעו לספק הכוונה בעת הצורך לחבריהם. עם זאת, חשוב לזכור, שכל מבנה הוא בעל אופי שונה. לכן, חשוב לוודא את רמת המומחיות של איש המקצוע לטובת המקרה הספציפי שלכם

באופן הנ''ל, תוכלו להבטיח את היכולת של הקבלן והצוות, לספק את התוצאה אליה אתם שואפים

ניסיון ועמידה וזמנים – כך תגלו לפי ההמלצות

במקרים בהם בוחרים את הגורם המקצועי תוך בחינת המלצות וחוות דעות באינטרנט:

פרמטר ראשון שיש להתייחס אליו, יהיה רמת הניסיון של מנהל הפרויקט והצוות. כמו כן, חשוב לשאול - אם הצוות הינו צוות קבוע, או משתנה מפרויקט לפרויקט.

הפרמטר השני - עמידה בזמנים ויעדים. אחד היתרונות הבולטים בהשכרת שירותיו של מנהל פרויקטים (קבלן שיפוצים) מתבטא בלוח זמנים קפדני. לוח זמנים מוגדר מצד מנהל הפרויקט, מהווה יתרון חשוב עבורכם. במיוחד אם יש לכם לוח זמנים צפוף, מידע אודות זמני התחלה וזמן סיום הפרויקט, יהיה קריטי עבורכם.

חשוב לזכור 

עבודות שיפוץ נמדדות באופן ריאלי, רק לאחר פרק זמן ארוך. במיוחד בעבודות תשתית האינסטלציה והחשמל, התוצאה נמדדת רק לאחר פרקי זמן ארוכים! לכן, כשעושים מאמצים לאתר איש מקצוע אמין בתחום, ראוי לתת את הדעת על עובדה זו. יש לחפש המלצות ישנות יותר. בכך, יהיה ניתן לבחון את כל האלמנטים של העבודה שנעשתה על ידי מנהל הפרויקט.

ערכו השוואת מחירים

מחיר ביצוע העבודה הכוללת הינו פרמטר חשוב בהחלט. לכן יש לבצע השוואת מחירים אונליין, כדי להבטיח לעצמכם עסקה משתלמת. לצד זאת, חשוב לציין שהמחיר הנמוך יותר אינו בהכרח המשתלם יותר.

חומרים כמו קרמיקה, צבע וחומרי גלם נוספים אחרים, יכולים להסתכם בסכומי כסף לא קטנים. לכן, חיסכון רשלני והתפשרות על טיב העבודה, אינם מומלצים בשום מקרה. עדיף להבטיח לעצמכם רמת שירות גבוהה על מנת לאפשר חיסכון אמיתי - בטווח הארוך.

שיפוץ מקיף לבית עושים רק אחת לעשור, או אפילו שני עשורים. לכן, יש לעשות את החישובים באופן שקול וריאלי יותר, על מנת לאפשר שקט נפשי רציף לאורך זמן.

אפשרות לאתר קבלן ברשת

כיום, לא צריך ללכת רחוק מדי כדי למצוא קבלן שיפוצים טוב. אתם יכולים להכנס לאתרי אינדקס ולמצוא בהם קבלן עם המלצות שביצע עבודות דומות לשלכם. כמובן שחשוב לקרוא את ההמלצות היטב כדי לדעת האם הקבלן הזה מתמחה באמבטיות, דירות או בתים פריים. יש קבלנים שמתמחים בעבודות גמר, ואחרים יותר בתשתית של הבניה.

אחרי שקראתם את ההמלצות על אותו קבלן יהיה לכם קל יותר לבחור את האדם הנכון והמתאים ביותר לתפקיד שאתם מייעדים לו.

לסיכום, תהליך של שיפוץ עשוי לארוך זמן, ולהיות יקר. לכן, חשוב למצוא קבלן שידע לנהל באופן המטבי את הצוות שעובד על הבית שלכם. תוכלו למצוא אתרים שונים של בעלי מקצוע הכוללים אינדקס של קבלנים. שם, תוכלו לקרוא המלצות על טיב עבודתם, זמנים ומחירים. אם תבצעו החלטה מושכלת – תוכלו ליהנות מבית משופץ במחיר סביר, בדיוק כמו שחלמתם. לכן, חיסכו עוגמת נפש ועשו שיעורי בית לפני.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.