צבי סופר | יום ה' תשרי ה׳תשפ״ג 30.09.2022

בסיום השמיטה: הנהלת כללית חתמה על שטר פרוזבול

רגע לפני סיום שנת השמיטה, ערך רבה הראשי של כללית הרב מנחם לפקיבקר טקס רשמי לקיום תקנת הלל הזקן • מ"מ מנכ"ל כללית אלי כהן חתם על שטר הפרוזבול • המעמ נערך בהשתתפות בכירי כללית ומנהל המחלקה החרדית בכללית הרב אברהם קונסקי
בסיום השמיטה: הנהלת כללית חתמה על שטר פרוזבול

בערב ראש השנה, בהובלת רבה של כללית הרה"ג מנחם לפקיבקר, נערך במשרדי כללית טקס חתימה על שטר פרוזבול. שטר הפרוזבול  הוכן  במיוחד עבור כללית  יחד עם רבה של העיר בני ברק הרב הגאון יצחק אייזיק לנדא שליט"א שהיה מעורב בכל הפרטים תוך כדי דיון מעמיק על פרטי הדברים עם רבה של כללית. על השטר שנכתב בעקבות תקנתו של הלל הזקן, חתם מ"מ מנכ"ל כללית אלי כהן. באירוע הרשמי שהתקיים במשרדי ההנהלה הראשית של כללית נטלו חלק נציגי הדירקטוריון של כללית, מ"מ המנכ"ל.

בטקס הרשמי התכנסו ראשי המנהל בכללית לחתום על כתב הפרוזבול, המעניק אישור הלכתי לגביית תשלומי חוב. לאחר שראשי הדירקטוריון יפו את כוחו של מ"מ מנכ"ל כללית אלי כהן כמורשה חתימה מטעם כללית, נערך המעמד המיוחד בנוכחות הרב מנחם לפקיבקר רבה הראשי של כללית, הרב צבי הרשקוביץ סגן מנהל מחלקת דת וכשרות והרב שלמה קוסובסקי, מפקח ארצי.

באירוע נכחו גם סמנכ"ל חטיבת לוגיסטיקה ותשתיות מר גדי כהן ועוזר מנכ"ל כללית מר דוד עוזר. הרב לפקיבקר הסביר לנוכחים על משמעותה של התקנה שמציינת בין השאר את סיומה של שנת השמיטה.

טקס נפרד התקיים עם ראשי ועד העובדים של כללית והאגודה השיתופית, בראשותו של מר פרוספר בן חמו יו"ר הוועד הארצי שחתמו יחד על שטר הפרוזבול בהתאם להנחיות ההלכתיות של רבה הראשי של כללית, הרב מנחם לפקיבקר.

לדברי הרב מנחם לפקיבקר, רבה הראשי של כללית: "בתקופת החגים, קיימת פעילות אינטנסיבית של מחלקת דת וכשרות בבתי הרפואה של כללית כדי שכל מאושפז שנזקק לטיפול רפואי מיטבי יזכה גם לשרות רוחני המיטבי בכל חגי תשרי  החל מתקיעת שופר, וכלה בארבעת המינים , סוכה כהלכתה ו תפילות מוסדרות בתי הכנסת של המרכז הרפואי. השנה זכינו לפתוח את תקופת החגים במעמד מכובד לחתימה על מסורת שהחלה בתקנת הלל הזקן ומתקיימת בקהילות יהודיות לאורך הדורות. כחלק מהחתירה העקבית להנגשת השירותים והתאמתם לצרכי הקהילות, הנהלת כללית מסייעת במציאת פתרונות לאתגרים הלכתיים, בשלל נושאים המטופלים לאורך כל השנה על ידי מחלקת דת וכשרות".

הרב אברהם קונסקי, מנהל המחלקה החרדית בכללית: "בכללית מבינים ומיישמים הצורך בחיבור אמיתי בין הלכה לרפואה ולשמירה על צביון הלכתי בשירותים רפואיים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.