מערכת COL | יום ד' תשרי ה׳תשפ״ג 29.09.2022

מנהל 'ועד התמימים': מאמצים לרכישת מבנה של קבע לאורחים

האתגרים במציאת מקום לינה, הבקשה מנהלות הישיבות ואחורי הקלעים של האירוח בחצרות קודשנו. השליח הרב צבי הירש אלטיין, שמנווט את "ועד התמימים העולמי" בראיון נרחב להרצל קוסאשוילי בצל המוני האורחים
מנהל 'ועד התמימים': מאמצים לרכישת מבנה של קבע לאורחים
בקטן: הרב אלטיין

המוני אורחים מסתופפים בימים אלה בחצרות קודשנו, ב-770 ובאוהל הקדוש של הרבי, בימי חודש החגים תשרי השביעי והרווי במועדים. הרב צבי הירש אלטיין, מנהל 'ועד התמימים העולמי', הארגון האחראי בשיתוף עם הנהלות הישיבות על אירוח התלמידים ועל דאגה להם בגשמיות וברוחניות ובכל הפרטים - בראיון ל-COL.

בשיחה עם הרצל קוסאשוילי בתכנית 'ליל שישי', ששודרה הערב, חשף הרב אלטיין כי לאור ריבוי האורחים ישנה מחשבה על רכישת מבנה של קבע עבור ה'ועד' שבו אורחים יוכלו להתארח.

"יש מחשבה כזו", אמר הרב אלטיין, "עובדים בכיוון הזה. רק הקב"ה יודע בדיוק איך זה יסתיים אבל אנחנו חושבים שבהחלט צריך לעשות את זה, להשיג בניין. היו צריכים לעשות את זה לפני שנים. בכל שנה כשמספר האורחים מתרבה אנחנו מבינים כמה שהצורך בבניין כזה חשוב".

הרב אלטיין פירט כי השנה מתארחים "בערך אלף שלוש מאות או אלף ארבע מאות" בחורים בחודש תשרי, במסגרת תכניות האירוח שמפעיל הועד. "זה מספר גדול", מציין הרב אלטיין, ומוסיף כי "משנה לשנה המספרים רק עולים. מלב שנת הקורונה שבה הייתה ירידה".

האתגר המשמעותי שעומד בפני המארחים, אנשי הועד, מתוחם במקומות הלינה. "בעניין השינה זה באמת הדבר שהוא אולי הכי קשה לסדר בקראון הייטס", משתף מנהל ועד התמימים, "והאמת היא שאחרי כל מה שעושים ברוך השם ומוצאים מקום לכולם  - אבל אני חושב שמה שמגיע לאורחי הרבי, לבחורים הבנים של הרבי, צריך להיות מקומות הרבה יותר יפים.

"אני לא יודע איך ומתי, אבל אנחנו רוצים להגיע לתנאים הרבה יותר טובים. אבל כך או כך יש מקום לכולם, מקום מסודר עם מה שצריך. צריך להגיד תודה לר' יוסף יצחק פופאק שלוקח את זה על עצמו ואיתו עמו הנגיד ר' יצחק מאיר הגר. מגיע להם ישר כוח".

אלטין התייחס גם לסדר היום של הבחורים והתכניות לאורך היום. "יש צוות של בחורים האמונים על קביעת סדר יום ואנחנו עובדים גם עם הנהלות הישיבות.

"השנה ביקשנו מהנהלות הישיבות, שישלחו נציגים שיהיו נוכחים במקום כדי לוודא שהתלמידים משתתפים בסדרים ומנצלים את הזמן. הרבי דרש מאוד שיהיה פה סדר משמעותי ורציני. הנהלות הישיבות שיתפו פעולה".

במהלך הראיון פירט הרב אלטיין גם על הנסיעות המאורגנות אל האוהל ועל מערך הסעודות המסעוף, והזכיר את תמיכתו הגדולה של הנגיד ר' אליהו שלוסברג, והודה לו עליה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.