מערכת COL | יום ד' תשרי ה׳תשפ״ג 29.09.2022

ימי תשרי אצל הרבי, הכנות ליום כיפור - וכמעט חודש לבחירות

הצצה למתרחש בקרב אלפי האורחים בחצרות קודשנו ובקרב שליחי הרבי באוקראינה בצל המלחמה • חודש לבחירות: יועץ התקשורת בראיון על ה"טעויות של השמאל" • וגם: המוזיקאי החב"די על עבודת התשובה והפוסק
ימי תשרי אצל הרבי, הכנות ליום כיפור - וכמעט חודש לבחירות
צילומים: שימי קוטנר, מענדי קורנט, ארכיון COL ובאדיבות המצלם

לאחר הפסקה של כמה שבועות, תוכנית ליל שישי ראשונה לשנת תשפ"ג.

תשרי בליובאוויטש - אלפי תמימים ובחורים מישיבות חב"ד שטסו לחצרות קודשנו, מנצלים את הזמן הנעלה ב-770 ובאוהל הקדוש. איך נראה סדר היום של התמימים ומה עם התנאים הגשמיים. הרב צבי הירש אלטיין מוועד התמימים העולמי יהיה כאן וייתן סקירה על חודש החגים בארגון החשוב הזה ול המחשבה להתרחבות גשמית. 



בעוד קצת יותר מחודש בחירות חמישיות בישראל תוך שנתיים. האסטרטג ויועץ התקשורת דוד רוזנטל יהיה כאן וידבר על טעויות השמאל בפסילתו של עמיחי שיקלי מלהתמודד בליכוד. "על כל פסילה של שיקלי ייכנסו שלושה בן גבירים לכנסת", הוא אומר. עוד הוא מוסיף ואומר: "שם המשחק בבחירות האלה יהיו אחוזי ההצבעה ולא המעבר בין גושים. נתניהו רואה את זה ולשם הוא מכוון. להוציא כמה שיותר מצביעי ליכוד מהבתים".

מספר לא מבוטל של שלוחים חזרו לאוקראינה לחודש החגים, למרות מצב המלחמה מול רוסיה ששורר בכל רחבי המדינה והפחד ברחובות. נהיה כאן בשיחה מרגשת עם השליח בפולטבה הרב יוסף יצחק סגל שידבר על החששות ועל ההתרגשות וההיענות הגדולה של יהודי המקום בראש השנה. "פשוט אי אפשר היה להשאיר אותם כך בחגים" הוא מציין. 

ברוח הימים - עיצומם של עשרת ימי תשובה, נארח כאן את המוזיקאי והיוצר החסידי הרב יאיר כלב, שידבר על עבודת התשובה שעוברת דרך המוזיקה, וכמובן גם על דמותו של רבו ומורו, המשפיע הרב מאיר בליז'ינסקי ע"ה שהתווה לו ולרבים דרך תשובה נכונה ויציבה.

ערב יום הכיפורים שיחול בשבוע הבא, נהיה כאן במדור הלכתי עם הרה"ג הרב מנחם והבה, העומד בראש כוללי 'תורה שלמה' בארה"ק, שישים דגש על ההלכות החשובות בצום יום הכיפורים, לחולים ולנערים ונערות טרם בר ובת מצווה. 

לסיום, המוזיקאי והזמר החסידי ר' אבי פיאמנטה יספר על פרויקט חדש עליו הוא עמל בימים אלו וכמובן על אחיו ר' יוסי פיאמנטה ע"ה שלא מכבר חל יום היארצייט השמיני שלו, והוא גם יבחר את ניגון השבת שלו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.