שניאור דייטש | יום ג' תשרי ה׳תשפ״ג 28.09.2022

עקיבא בפרוייקט 'צמאה': ניגון 'השתטחות' של הצמח צדק

באווירת אלול, ימי הרחמים והסליחות: עקיבא בסינגל חדש ומרגש מתוך צמאה 7 – ניגון השתטחות • הרבי ה'צמח-צדק' היה שר את הניגון בדבקות רבה, בעת עלייתו לקבר אימו, הרבנית דבורה-לאה, בתו שלהאדמו"ר הזקן. היא נפטרה בשעה שבנה היה כבן שלוש, במוסרה את נפשה למען המשך נביעתו של מעיין החסידות, בג' בתשרי ה'תקנ"ג - לפני 230 שנה • עקיבא על הניגון: "כשהקלטנו את הניגון המרטיט הזה, השתדלתי לקשר עצמי למחבר הניגון האדמו"ר הצמח-צדק, הכנה נפלאה לימים הנוראים" 
עקיבא בפרוייקט 'צמאה': ניגון 'השתטחות' של הצמח צדק

באווירת אלול, ימי הרחמים והסליחות:

עקיבא בסינגל חדש ומרגש מתוך צמאה 7 –

ניגון השתטחות

עקיבא על הניגון: "כשהקלטנו את הניגון המרטיט הזה, הרגשתי שמביצוע לביצוע אני הולך ומתכוונן. השתדלתי לקשר עצמי למחבר הניגון האדמו"ר הצמח-צדק, והאמת שזו היתה הכנה נפלאה לימים הנוראים"

שנה חדשה נכנסת ובפרויקט המוזיקלי 'צמאה' ממשיכים את מסורת הניגונים המתחדשים.

ב'צמאה', אמנים ישראלים מבצעים ניגוני חב"ד עתיקים ולקראת יום הכיפורים מוציאים סינגל מתוך 'צמאה 7', הפעם עם הזמר עקיבא שכבר ביצע מספר להיטים בפרויקט.

ניגון השתטחות הינו דבקות מרעיד לב, המיוחס לאדמו"ר השלישי לחסידות חב"ד, רבי מנחם-מענדל שניאורסון, המכוּנה 'צמח צדק'. בשונה מניגונים אחרים, אינו מוכר לרבים אך הוא מרטיט ונוגע גם במי שייתקל בו בפעם הראשונה.

ה'צמח-צדק' היה שר את הניגון בדבקות רבה, בעת עלייתו לקבר אימו, הרבנית דבורה-לאה, בתו של בעל התניא. היא נפטרה בשעה שבנה היה כבן שלוש, במוסרה את נפשה למען המשך נביעתו של מעיין החסידות, היא הלכה לעולמה בג' בתשרי ה'תקנ"ג - לפני 230 שנה בדיוק.

כששומעים את הניגון אפשר להרגיש את  הכמיהה המתפרצת מבין צליליו אל האין-סוף האלוקי.

עקיבא אמר: "כשהקלטנו את הניגון המרטיט הזה, הרגשתי שמביצוע לביצוע אני הולך ומתכוונן. השתדלתי לקשר עצמי למחבר הניגון האדמו"ר הצמח-צדק, והאמת שזו היתה הכנה נפלאה לימים הנוראים. כרגיל, אני נהנה מאוד לקחת חלק בפרויקט 'צמאה' שמחבר עבר עם הווה".

הרב משה שילת, מנהל אירועי צמאה ויזם הפרויקט אמר: "אנו משתדלים להמשיך ולחדש מאלבום לאלבום ומתרגשים שהשירים מושמעים גם שנים אחרי. אנו עומדים ערב הכניסה לשנת 'הקהל', והקסם של צמאה הוא בדיוק כזה- מתאים לכולם. לכל העם- אנשים, נשים וטף"

נאור כרמי המפיק והמעבד המוזיקלי של צמאה אמר: "לא בכל יום מזדמן לנו לבצע ב'צמאה' כזה ניגון מורכב מוזיקלית ומרטיט לבבות. היה ברור לי שעקיבא בקולו הצלול ועם הכוונות איתן הוא מגיע לשירה, יתאים בדיוק למשימה".

האזינו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.