שלום לאופר | יום כ"ה אלול ה׳תשפ״ב 21.09.2022

שניאור הפסנתרן בן ה-16 שמביא את ניגוני חב"ד למאות אלפים

פסנתרן מחונן שאוהב לנגן ניגוני חב"ד, מבצע ניגוני חב"ד לתינוקות שמושמעת במעונות שאינם דתיים ועושה הכל לעילוי נשמת הסבא שמאד אהב • הכירו את התמים שניאור לרר בן 16 מביתר עילית שכולם צופים לו עתיד מוזיקלי מזהיר • ריאיון לרגל חגי תשרי
שניאור הפסנתרן בן ה-16 שמביא את ניגוני חב
שניאור לרר מנגן באירוע. צילום: מענדי קורנט
שניאור לרר הוא 'תמים' בן 16 המתגורר בביתר ולומד בישיבת תורת אמת בירושלים. שניאור הוא פסנתרן מחונן והביצועים שלו זוכים למאות אלפי האזנות. לרגל הימים הנוראים ריאיינו אותו על ניגוני הימים הנוראים שביצע ועוד.
 

שלום שניאור!
 
מתי למדת לנגן על כלי נגינה?
 
מגיל 9 בערך למדתי אצל כמה מורים. התחלתי לבד והוריי שלחו אותי. אבא תמיד דחף אותי להתקדם בניגוני חב"ד. המשכתי ללמוד אצל מורים. אבל הבסיס האמיתי הוא ניגוני חב"ד.
 
אני מאד נהנה מזה.
 
מה זה פרויקט ניגוני חב"ד לתינוקות?
 
זה פרויקט שנוצר בסיעתא דשמיא בתחילת הקורונה כשכולם היו מפוחדים בבתים, ניגנתי כי היה לי זמן פנוי ויום אחד עלה הרעיון הזה בעקבות אחיינים שלי, הם היו שומעים מוזיקה מרדימה לתינוקות ויום אחד הרדמתי את אחייני כשאני מנגן והבנתי שיש כאן בגלוי משהו שמדבר לנשמה, אבא  שלי דחף אותי מאד. אמא שלי תחי'ה בקשה ברכה מהרבי להפצת יהדות וחסידות באמצעות המוסיקה, זה היה בשנת הקהל תשרי מ"ח  ובאמצע עומס החגים אביה, סבי ,הרה"ח ר' מנחם וילהלם ז"ל בישר לה בשמחה והתרגשות כי הרבי ענה על בקשתה "אזכיר על הציון" כך זה התחיל...
 
חשבתי שאחרי שאפרסם זה יהיה עוד משהו, אבל מהיום הראשון זה סחף הרבה צפיות והרבה תגובות.  יש כאן רעיון חדשני והיו המוני צפיות והיה קצב, וככה לאט לאט זה התפתח. בפעם הראשונה הוצאתי 20 דקות, ואז עוד ועוד והחלק  השלישי קיבל הכי הרבה חשיפה - 60 דקות.
 
למה זה קרה בקורונה? יש פתגם בהיום יום ש"ניגון חסידי מחזק את התקוה והבטחון, מביא שמחה ומעמיד את הבית ואת בני הבית בקרן אורה" באמת בקורונה כולם היו זקוקים לתקווה ורוגע. הרבה הורים אמרו לי שגם הם נרגעו מזה. הגיעו אלי תגובות גם מאנשים שאינם שומרים תורה ומצוות לעת עתה  שהשמיעו לתינוקות שלהם ניגוני חב"ד. וגם כל מיני מעונות לאו דוקא חב"דיים שמשתמשים בזה.
 

תוכל לספר על תקליט הניגונים לימים הנוראים שהעלית שנה שעברה?
 
אחרי שהוצאתי ניגוני חב"ד לתינוקות וראיתי סיעתא דשמיא מרובה,  חשבתי מה יכול להיות דומה. לא רציתי להישאר בז'אנר של תינוקות אלא להעלות עוד ביצועים של ניגוני חב"ד. ואז הוצאתי את ניגוני חב"ד לימים הנוראים ואנשים התרגשו מהאווירה. הסבא רבה שלי הרה"ח ר' בנימין לוין ז"ל היה בעל מנגן ידוע מהעיר נעוול והיה בעל תפילה מיוחד בימים הנוראים.
 
לאיזה אירועים מזמינים אותך?
 
כיום אני בישיבה ב"ה אז אני משתדל בזמן הלימודים לשמור על הסדרים ושזה לא יבוא על חשבון הלימודים כי זה מה שנותן לי כוח. בחופשים ובחגים אני יוצא מדי פעם לאירועים אם זה מתאפשר וגם מנגן הרבה לחיילים וב'מבצעים'. אם מציעים לי אירוע על חשבון הלימודים אני דוחה את זה.
 
ראיתי שהקדשת את הניגונים לסבא הרה"ח ר' מאיר לרר ז"ל, מדוע? אתה יכול לספר עליו?
 

סבא שלי נפטר באותה תקופה, קצת לפני שהתחילה הקורונה. כל המשפחה הייתה סביב זה והוא היה אדם מאד מיוחד. הייתה לו השפעה מאד גדולה וכולם הרגישו את החסר. הוא מסר את הנפש עבור ענייני הרבי, מבצעים ותרם הרבה לתומכי תמימים. אני מאד אהבתי אותו. כשעשיתי את הפרויקט הזה החלטתי להקדיש אותו לעילוי נשמתו כי הוא מאד השפיע עלי. למדתי ממנו המון.
 
משהו שאתה רוצה לומר לקוראים.
 
אני שמח שיש לי את הזכות ללמד את עם ישראל ניגוני חב"ד ואני מקווה שזה יפעל את מה שזה צריך לפעול וימתיק את השנה לכל עם ישראל
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.