שניאור דייטש | יום כ"ה אלול ה׳תשפ״ב 21.09.2022

800 חתני וכלות מצווה, 4,000 חוגגים: 'כולל חב"ד' שבר שיא

כזה עוד לא היה: 800 חתני וכלות מצווה, של"ע התייתמו מהוריהם, חוגגים את הגעתם לגיל המצוות עם 4,000 בני משפחותיהם בחגיגת ענק היסטורית – כשלחתנים ולכלות המצווה ממתינה תכנייה נפרדת וייעודית | החגיגה המרגשת, פרי יוזמת הביטוח הלאומי, בביצוע 'כולל חב"ד', התקיים במתחם ה'סופרלנד'. כל ילד מכיר את הפארק מהאטרקציות, אלא שהפעם הוא הוסב לפארק "מצוולנד", היחיד מסוגו | לסיפור המלא וגלריית תמונות
800 חתני וכלות מצווה, 4,000 חוגגים: 'כולל חב
צילומים: חיים טויטו, ושמואל עמית

מתחם ה'סופרלנד' בראשון לציון לא ראה מעולם מחזה כל כך מרגש: 800 חתני וכלות מצווה, של"ע התייתמו מהוריהם, חוגגים את הגעתם למצוות עם 4,000 בני משפחותיהם בחגיגת ענק היסטורית – כשלחתנים ולכלות המצווה ממתינה תכנייה נפרדת וייעודית. 

זו הייתה חגיגה שלא תשכח מאף אחד מהמשתתפים הרבים, חגיגה מרגשת ומושקעת, פרי יוזמת הביטוח הלאומי, בביצוע המוצלח והמוקפד של עמותת חסד מנחם מנדל של 'כולל חב"ד' - המתמקדת בפעילות ענפה ומגוונת כל השנה עבור משפחות אלמנות ויתומים מכל רחבי הארץ ומכל המגזרים והעדות. מתחם המשחקים מהגדולים בישראל, ה'סופרלנד', שכל ילד בישראל מכיר מהאטרקציות הרבות שבו, הוסב לפארק "מצוולנד" יחיד מסוגו, שהוקדש לתכנים ולשמחה הגדולה של החוגגים. 

הייתה בחגיגה הזו השקעה בכל פרט. החשיבה והתכנון המדוקדק של כל רגע ותשומת הלב והאכפתיות מכל משפחה, ילד וילדה - הביאו לידי ביטוי את היחס המכבד והרגישות של צוותי אגף השיקום בביטוח הלאומי, אליה חברו המיומנות והלבביות של 'כולל חב"ד' והתוצאה, כצפוי, הייתה אושר צרוף ויום עתיר תוכן ורווי רגעי שיא לאלפי החוגגים.

החל משעות הבוקר נהרו למתחם 'מצוולנד' מאות החתנים והכלות הנרגשים, מכל רחבי הארץ, עם עוד כארבעת אלפים בני משפחה, שהקדישו את היום כולו לחגוג את הגעתם לגיל מצוות. כלייזמרים ולוליינים הנעימו ושימחו את החוגגים, ולצד מתקני השעשועים הוקם ב'מצוולנד' מתחם ענק של סדנאות תוכן מושקעים, עשירים בערכים יהודיים-ערכיים.

כאמור, לבני ובנות המצווה, נערכו פעילויות נפרדות. וכך, חתני בר המצווה יכלו בני המשפחה לפגוש סופרי סת"ם במלאכתם, לעקוב אחר תהליך עיבוד והכנת קלף ותפילין, ליצור בית מזוזה מרהיב מעץ מגולף, להשתתף במסע להכרת השופרות ולימוד על הכנת הדבש. ואילו כלות המצווה נהנו מפעילות סביב פמוטות ונרות אמנותיים ססגוניים בשלל צבעים, וזאת לצד הזדמנות לקיים מצוות הפרשת חלה, לקלוע בצק ולאפות במקום חלות ריחניות.

מתחם התוכן היהודי נוהל על ידי "חינוך לטף" ור' יוסי פרבר שפיקד על הפעילות עשירת התוכן, שכללה טקסי הנחות תפילין אישיים לנערים ופעילות סת"ם עשירה ומיוחדת לרגל חודש אלול, וכן סדנאות שופר, מסע לעולם הדבש, ועוד. כל אחד מהנערים יצא עם מטענים מרוממים ממתחם התוכן המושקע. 

זו לא חגיגת המצווה הראשונה, אבל זו בהחלט חגיגת המצווה הענקית ביותר שנערכה עד כה. "החידוש העיקרי הפעם", אומר הרב מנדי בלוי מה'כולל', "הוא האמון העצום של המשפחות. ההצלחה של השנים האחרונות, באירועים הקודמים בהפקת חסד מנחם מנדל, מהדהדות, והשנה הייתה היענות מפתיעה וגבוהה". 

הרב בלוי מספר כי "משפחות הגיעו בהרכב מלא, סבים וסבתות, הורים, אחים ואחיות - וכולם זכו להסעות נוחות בחינם, השתתפות חינם ביום פעיל שכלל בילוי מהנה בסופרלנד על כל מתקניו, מתחם סדנאות ענק, מזנוני ארוחות בשריות בתפריט עשיר ומגוון בהתאמה לכל הסוגים הנדרשים – כולל ללא גלוטן ועמדה של בד"צ עדה חרדית), ומבחר דוכני מתוקים שפוזרו לאורך כל הפארק להנאת כל המשתתפים בשפע וללא הגבלה".

לאורך כל שעות החגיגה, להקת כלייזמרים סובבה בשבילי הפארק והנעימה את האווירה. וזה לא הכול: ליצנים גבוהים הולכי קביים עברו ושעשעו את כולם, והיה גם רגע של מתנות אישיות. החתנים והכלות זכו למתנה יוקרתית מאוד. 

גם הצד הקולינרי זכה לתשומת לב והשקעה מדוקדקת. לצד בר עשיר בקבלת הפנים וארוחת צהריים עשירה ומגוונת, הופעלו ברחבי המצוולנד דוכני פופקורן, קרחונים ופינוקים מתוקים שהוסיפו נופך מושלם להנאת החוגגים.

לצד הנהלת כולל חב"ד, השתתפו בחגיגה גם שר הרווחה מאיר כהן, מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר, מנהלת אגף השיקום כרמל סטינגר, וצוותי אגף השיקום של הביטוח הלאומי מכל הארץ. כולם יחד עמלו, התייגעו, עזרו והתייחסו לכל המשפחות והילדים באופן אישי ובלבביות. יצויין כי שר הרווחה כהן התרגש במיוחד ושיבח את המתכון המנצח של שיתוף הפעולה בין אגף השיקום של הביטוח הלאומי וכולל חב"ד.

במהלך שעות חגיגת המצווה, הייתה היענות עצומה להנחת תפילין בדוכני הסדנאות, ולשלל הפעילויות היהודיות-ערכיות. בנוסף, בדוכן ייעודי של עמותת חסד מנחם מענדל – החטיבה החינוכית של 'כולל חב"ד', יכלו המשתתפים המעוניינים בכך להירשם לקבלת תפילין מהודרות לבני המצווה, במידה והם זקוקים לכך.

התגובות האדירות והמרגשות של ההורים, זרמו בדקות שאחרי סיום האירוע. "תודה שאתם בשבילנו כל השנה! אין עליכם בעולם ושום תודה לא תספיק", כתבה אחת האמהות, וכמו ביטאה את התחושה של כלל החוגגים, ללא יוצא מן הכלל.

"כשחושבים על העובדה שכל יהודי הוא עולם מלא", אומר מנהל ה'כולל' הרב שלום דוכמן, "הרי שהייתה כאן שמחה של 800 עולמות מלאים! אי אפשר אפילו לתאר, בשום מונח שבעולם, איזו תחושה זו ואיזה סיפוק עצום זה". 

על ההפקה המושקעת ניצחה חברת 'צבעים הפקות'. 'מצוולנד' נוסף צפוי להתקיים אי"ה בחודש הבא, במתכונת דומה - לקבוצה גדולה מבני המצווה בציבור החרדי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.