מערכת COL | יום כ"ב אלול ה׳תשפ״ב 18.09.2022

18 'תמימים' מרחבי העולם יטוסו לאוקראינה ויסייעו לשלוחי הרבי

בצל המלחמה המתמשכת באוקראינה, כשמונה עשרה תלמידי ישיבות תומכי תמימים מרחבי העולם, יטוסו לאוקראינה, שם יחברו לשלוחי הרבי ורבני הערים ויסייעו בפעילות העמוסה בחודש החגים עם יהודי הקהילות בערים השונות
18 'תמימים' מרחבי העולם יטוסו לאוקראינה ויסייעו לשלוחי הרבי
צילומים: חב"ד אוקראינה

בצל המלחמה המתמשכת באוקראינה, כשמונה עשרה תלמידי ישיבות תומכי תמימים מרחבי העולם, יטוסו בימים הקרובים לאוקראינה, שם יחברו לשלוחי הרבי ורבני הערים, ויסייעו להם בפעילות העמוסה בחודש החגים עם יהודי הקהילות בערים השונות. 

נסיעתם של הבחורים, מתבצעת בהליך מסודר של ה"מרכז לענייני חינוך", והוא חלק מפרויקט "מרכז שליחות" שייסד הרבי לפני למעלה מיובל שנים, ובמסגרתו נוסעים תלמידי ישיבות בתקופות "בין הזמנים" לסייע לשלוחי הרבי במדינות העולם. 

לקראת נסיעתם, פגש סיו"ר המל"ח הרב משה קוטלרסקי, את התמימים השלוחים, לפגישת הכנה מיוחדת בניו יורק. 

הרב קוטלרסקי דיבר עם תלמידי הישיבות על ההוראות שהתקבלו בשעתו מהרבי זבנוגע לזמן השליחות הייחודי הזה וביקש מהם לכתוב מידי יום ביומו דו"ח שיישלח היישר אל הציון הק' של המשלח, הרבי. בהמשך הוצבה לתלמידים תמונת מצב רחבה בנוגע להתנהלות הבטחונית בימים אלה באוקראינה, כשחודדו בפניהם הנחיות הביטחון וכל המסתעף לכך. 

התמימים יפעלו בערים השונות, לצד שלוחי חב"ד, בין היתר בערים: אודסה, חרקוב, ויניצה, קייב, ניקולייב, ז'אפרוז׳ה, צ׳רקאסי ואוז׳גורוד. יצויין כי כלל שלוחי הרבי באוקראינה ממשיכים להנהיג את הקהילות היהודיות גם בחודש החגים, למרות המצב הקשה. 

במסגרת המבצע הייחודי שמרכז הת' איתמר וולף, תלמידי הישיבות ייקחו איתם ערכות מושקעות לחודש תשרי ובהם פריטים מגוונים הקשורים לחגים, לצד אלפי מזוזות מהודרות, אותם יתקינו במהלך ימי החודש בבתיהם של יהודי הקהילות. 

המצב המאתגר לא מרפה את ידיהם של השלוחים. במהלך חודש החגים צפויה פעילות חסרת תקדים של שלוחי הרבי עם בני קהילותיהם, לצד מערך של תפילות בימים הנוראים ושיעורי התורה, יקיימו השלוחים חלוקת ענק של מצרכי מזון וכן חלוקת תרופות לנזקקים לכך. פעילותם של שלוחי הרבי באוקראינה, בתנאים מורכבים של ימי המלחמה, מאפשרת לשמר בפועל את הקהילות היהודיות שנבנו בעמל רב, גם בימים קשים אלו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.