שניאור דייטש | יום כ"ב אלול ה׳תשפ״ב 18.09.2022

אירוע היסטורי ומרגש לצאצאי אדמו"ר הזקן מהציבור הכללי

כשלוש מאות צאצאים מהציבור הרחב נענו להזמנת 'איגוד הצאצאים' והגיעו להשתתף באירוע שחסה תחת הסלוגן 'מרגישים קשורים' לכבוד יום הולדתו של הסבא הגדול, האדמו"ר הזקן בעל התניא והשו"ע, מייסד חסידות חב"ד • הצאצאים קיבלו שי יוקרתי וייחודי, 'אילן יוחסין אישי' מוטבע על עץ, הכולל את שרשרת הדורות מהצאצא עד לרבנו הזקן
אירוע היסטורי ומרגש לצאצאי אדמו
צילום: חיים טויטו

 

הצלחה מהדהדת:

שלוש מאות צאצאים במפגש 'מרגישים קשורים' שהתקיים בפתח תקווה

אווירה משפחתית חמה וחסידית באירוע 'מפגש הצאצאים' שהתקיים בח"י אלול בפתח תקווה, אירוע שאיווה הזדמנות פז להצצה לפעילות המדהימה של 'איגוד הצאצאים' המתקיימת מתחת לרדאר, בדיסקרטיות מלאה, בעקביות, ביסודיות, ובעיקר ברגישות הנדרשת.


יומן של אחד ממשתתפי האירוע

כשלוש מאות צאצאים מהציבור הרחב נענו להזמנת 'איגוד הצאצאים' והגיעו להשתתף באירוע שחסה תחת הסלוגן 'מרגישים קשורים' לכבוד יום הולדתו של הסבא הגדול.

תופעה מיוחדת ומשמחת ראויה לציון היא ההשתתפות הרבה של צעירים וילדים, תופעה המעידה ומהווה אינדיקציה להשפעה הברוכה של הפעילות והמודעות הגוברת לרעיון 'איגוד הצאצאים' - חיבור הצאצאים הצעירים לצור מחצבתם.

האירוע שתוכנן בקפידה והושקעה בו מחשבה הרבה החל בקבלת פנים ומפגשי הכרות של הצאצאים בינם לבין עצמם. קטע שנמשך כשעה וחצי כאשר הצאצאים נרגשים על הזכות להשתתף באירוע המיוחד.

בתחילת האירוע קיבלו הצאצאים שי יוקרתי וייחודי, 'אילן יוחסין אישי' מוטבע על עץ, הכולל את שרשרת הדורות מהצאצא עד לרבנו הזקן, באדיבות קרובים נכבדים שהקדישו זאת לע"נ אביהם ע"ה.

שערי האולם נפתחו והצאצאים הוזמנו לחלקו השני של האירוע, תוכנית הערב. הקהל תפס את מקומו ועל הבימה מופיעים הכנר הרב מרדכי ברוצקי והזמר מנחם שוקרון, שפתחו בניגון ישן לרבנו הזקן, שמרומם את הנוכחים ל'אטמוספירה של סבא'.

דברי פתיחה ע"י הרב יצחק מאיר הלפרין שקיבל את המשתתפים בהתרגשות רבה והביע את תקוותו שהשפעת האירוע תורגש ותתן אותותיה להעצמת הקשר לסבא הגדול ביום יום ובשגרה. עם סיום דבריו העביר את שרביט ההנחיה לידיו האמונות של הסופר הנודע הרב זלמן רודרמן אשר הנחה את האירוע בחן ובנעימות משפחתית.

הרב רודרמן הזמין את הקהל לצפות בקטע מולטימדיה בו משפחת כותן-פלטיאל,  דור שמיני לרבנו הזקן משתפים את הקהל במקום ש'איגוד הצאצאים' תופס כיום בחייהם. דבריהם נחתמים בזיכרונות העבר מחוויית המפגש הראשון עם הרב הלפרין שהפתיע ונקש בדלת עם ערכת המצות לקראת פסח כאשר הוא מסיים את דבריו ש"מאז הם לא סגרו את הדלת..."

הרב מנחם ברוד עורך שיחת השבוע שתף את הקהל בסוד השופר שגילה סבא.

הרב ברוד בכישרונו הצליח ל'הוריד' דברי חסידות עמוקים והגיש אותם הטוב טעם ובנעימות והקהל האזין לדבריו בקשב רב.

נערכה ההשקה הרישמית של אתר 'איגוד הצאצאים' ובשם כל משפחות הצאצאים הובעה הערכה עמוקה למשפחת ירדן לבה ואמוץ אשר מלווים את איגוד הצאצאים בחום ובאהבה זה זמן רב ובאדיבותם הרבה זוכים הצאצאים לאתר הנפלא. משפחת ירדן הוזמנה לבמה לקבל את אות ההוקרה מאת ראשי האיגוד.

גולת הכותרת ושיא האירוע היה בהקרנת הסרט שהופק במיוחד על ידי 'עולם ומלואו' בהנהלת ר' אהרן אוריאן, על ניגונו של סבא ניגון ארבע בבות.

הסרט בסייעתא דשמיא מיוחדת הצליח להעביר ולחבר את הצופים לשגב סגולת וקדושת הניגון ובסיומו החלו לנגן את הניגון ברוממות עילאית, בניצוחם של מנחם שוקרון והרב ברוצקי.

הוקרנו קטעי צפייה נוספים של צאצאים משתפים בחוויית ההשתייכות המשפחתית לרבנו הזקן והפעם משפחת מר רענן בם בניו ונכדיו. התרגשות מיוחדת אחזה בקהל למראה סבא שלוקח אחריות ודואג לחיבור נכדיו לצור מחצבתם, תוך שהוא מציין את ההשפעה העצומה של איגוד הצאצאים על משפחתו.

הרב נחמיה שמרלינג שליח הרבי בכפר יונה העלה על נס את פועלם של הרבנים האחים הלפרין ראשי האיגוד והקהל הגיב במחיאות כפיים סוערות כאות הזדהות.

המנחה הרב משה צבי הלפרין בדברי נעילה וסיכום, הודה לבורא עולם על הסייעתא דשמיא המיוחדת שליוותה את כל ההכנות לאירוע הנפלא לכל הנוטלים חלק באירוע המוצלח ב"ה.

בדבריו הצדיע לכל המשתתפים שבואם לאירוע מהווה הצהרה שאינם רוצים להיכלל בקטגוריית 'המאבדים מה שנותנים להם' ויודעים לייקר זכות נפלאה שנפלה בחלקם, הרב הלפרין סיכם את דבריו בברכות לשנה החדשה העומדת בפתח, כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה.

בשולי האירוע היו אפיזודות מרגשות. אחת מהן הראויה לציון מיוחד, היא השתתפותו של מר יהודה לבל, דור שישי לרבנו הזקן שהינו בשנות התשעים המאוחרות שיאריך ימים ויזכה לביאת המשיח, שלא ויתר על ההשתתפות באירוע והגיע עם שבט שלכם ממשפחתו במטרה לשדר להם את חשיבות האחיזה בצור מחצבתם.  

האירוע הופק ע"י חברת צבעים הפקות.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.