צביקה קעניג | יום כ"ב אלול ה׳תשפ״ב 18.09.2022

הנתונים מוכיחים: גזירות ליברמן לא השיגו את המטרה המוצהרת שלהן

מס המשקאות שהוטל על ידי ליברמן לא גרם לירידה בצריכת המשקאות אלא רק העשיר את קופת האוצר ותרם לעליית יוקר המחיה ולפגיעה בציבור  
הנתונים מוכיחים: גזירות ליברמן לא השיגו את המטרה המוצהרת שלהן
צילום: ארכיון COL

חברת 'סטורנקסט' מפרסמת נתונים חדשים אודות הרגלי הצריכה בציבור החרדי בישראל, מהם עולה כי בחודשים האחרונים ישנה עליה של %2 במכירות המשקאות בהשוואה לתקופה שלפני מגפת הקורונה וכי רכישת משקאות הדיאט צמחה בציבור החרדי בכ %-,15 זאת למרות העובדה שמדד מחירי המשקאות זינק ב% ,9.6 בעקבות המס שהטיל ליברמן על רכישת משקאות.

נתונים אלו עומדים בניגוד לטענות שהוצגו בועדת הכספים של הכנסת לפיהן מטרת המס שהוטל על רכישת משקאות היא להביא לירידה בצריכת משקאות אלו בקרב הציבור ולהפחית את צריכת הסוכר בישראל.

ב'סטורנקסט' טוענים כי הנתונים מוכיחים כי הממשלה עתה בהחלטה הרעה למסות את המשקאות הקלים ובכלל זה גם את משקאות הדיאט, על אף הביקורת הנוקבת שמתחו רופאים מומחים לסוכרת וטיפול בהשמנה.

"מחקרים שנערכו על ידי ארגוני בריאות ברחבי העולם מציגים ממצאים שונים על ההשפעה של צריכת משקאות עם ממתיקים מלאכותיים על בריאות הציבור במספר רב של מדדים, אך יש תמימות דעים בנוגע לטענה כי צריכת משקאות דיאט עדיפה על משקאות המכילים סוכר, כך שהמיסוי על משקאות הדיאט מנוגד למטרת החוק, להפחית את צריכת משקאות המכילים סוכר.

"הנתונים מוכיחים כי הציבור החרדי ממשיך במנהגו לשתות משקאות קלים בסעודות שבת וחג, באירועים ובשמחות. הנתונים מצביעים גם על מעבר של הציבור לצריכת משקאות ללא סוכר או מופחתי סוכר, אך מכיוון שגם על משקאות הדיאט הוטל מס גבוה, אין תמריץ כלכלי למגמה המבורכת הזו.

"טוב תעשה הממשלה הבאה אם תתמקד בהסברה ובחינוך על הנזקים של מאכלים עתירי סוכר ושומנים, ובמקביל תבטל את המס שהוטל על ידי ליברמן שלא גרם לירידה בצריכת המשקאות אלא רק העשיר את קופת האוצר ותרם לעליית יוקר המחיה ולפגיעה בציבור," טוענים בחברה

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.