שלום לאופר | יום י"ט אלול ה׳תשפ״ב 15.09.2022

התנכלויות, התנגדות חריפה • שליח הרבי חושף: כך פתחנו גן חב"ד

"כל יום מנסים להוציא לי צו סגירה". הרב אביגד עקיבא מבית חב"ד המרכזי בראש העין מספר ל-COL על סיפור הקמת הגנים החדשים של חב"ד בעיר • התנכלויות, התנגדות חריפה וקשיים בירוקרטיים לא מנעו מהשלוחים המסורים להקים מוסדות חדשים • על הנוכחות של הרבי שניבטת בכל צעד ועל חזון ההתפתחות של חב"ד בעיר • ריאיון
התנכלויות, התנגדות חריפה • שליח הרבי חושף: כך פתחנו גן חב

הרב אביגד עקיבא, שליח בבית חב"ד המרכזי בראש העין מספר ל-COL את הסיפור השמיימי של הקמת הגן החדש של רשת אהלי יוסף יצחק בראש העין, בשנת הלימודים החדשה:

"בשנת הלימודים החדשה הצלחנו בסייעתא דשמיא לפתוח גן חב"ד שני, המשך לגן הראשון שנפתח בשנה שעברה וזאת אחרי שבמשך כמה שנים אנחנו מנסים לפתוח גן וכל העולם התנגד להקמת הגן. 

לפני כמה שנים הייתה כותרת בעיתון של פתח תקווה והסביבה: "מי מפחד מגני חב"ד בראש העין?".

שנה שעברה, לאחר מס' שנים בהם יחד עם מנכ"ל הרשת נפגשנו עם ראש העיר וניסינו את כל האפשרויות, הגענו למסקנה משותפת כי צריך לקפוץ למים והתקבלה החלטה לפתוח גן בכל מחיר. 

הגיע מצב של הפגנות אצל ראש העיר, הפיקוח התנגדו, המחוז, וגם הגנים של החרדים שהם מאד חזקים פה בראש העין התנגדו להקמה ועשו צרות, גם לא בפיקוח ה"מוכר שאינו רשמי" ושלא ייפתח בפיקוח רשת הממ"ח.

ב"ה בסייעתא דשמיא אדירה, בתמיכה האדירה של הנהלת ה"רשת", הן מול משרד החינוך, הן מול העירייה, הן תמיכה כלכלית בהוצאות ובכל תהליכי הרישום והשיווק, הגן הראשון נפתח אחרי מלחמות קשות.

קיבלנו איזו כיתה בבית ספר, השקענו 150,000 ₪ ובתמיכה שקיבלנו מהנהלת הרשת בהפיכת הכיתה לגן, קיבלנו ב-10 לאוגוסט את האישור וב-1 לספטמבר כבר התחלנו, כלומר פחות מחודש.



מה היה שם? בפגישה שלנו עם ראש העיר יחד עם מנכ"ל הרשת פניתי לראש העיר חודש לפני הפתיחה ואמרתי לו: "מרחתם אותנו מספיק אני רוצה לדעת אם יש אישור או אין". 
הם לקחו את הרשימות והתקשרו לכל ההורים אחד-אחד ואמרו להם שכן יפתח ולא ייפתח - עד שבתחילת אוגוסט התקשרתי שוב, המזכירה חוזרת אלי ואומרת: "ראש העיר שואל כמה ילדים יש לך?", "עשרים," עניתי, "ועוד יומיים יהיו פחות." כי בכל יום ירדו לנו ילדים שנרשמו כי ראו שהעסק לא מתקדם. היא אומרת: "ראש העיר אומר שעם עשרים לא יהיה גן".

שיתפתי את סגן ראש העיר מר מיכאל מלמד. הוא הלך לראש העיר ואמר לו שחייבים לעשות הכל כדי שייפתח גן חב"ד. לאחר מכן ראש העיר אישר את הגן מבחינתו ובמקביל מיד צוות אגף גני ילדים ברשת טיפלו במסמכים הנדרשים מול משרד החינוך ופתחנו את הגן.

אבל הקשיים המשיכו,
תוך שבועיים ב"ה הבאנו את כל האישורים וב-30 באוגוסט הגשנו את כל המסמכים. אבל, צריך להכיר איך עובדת המערכת, אי אפשר לפתוח את שערי הגן ללא "קוד מוסד" וגם גילינו שאין הקצאה כי זה נתקע במשרד הפנים. לבסוף מהנהלת הרשת סידרו את העניין במשרד הפנים. אך לאחר שהסתיימה הסאגה הזו, פתאום אמרו לנו "אין לכם ביטוח". 
ב-31 באוגוסט, יום לפני הפתיחה, ב-10:30 בלילה, ראש העיר מתקשר אלי ואומר "לא איש בשורות אנוכי. דיברתי עם המפקחת ואין לי קוד מוסד לתת לכם כי הביטוח לא תקף. אתם לא יכולים לפתוח את הגן". אציין שהוצאנו את כל הכסף שהוקצה לבניין בית חב"ד עבור הגן הזה, כתבתי על כך לרבי, הרבי ענה לי: "תמשיך הלאה". ברגע שאני לא יכול לפתוח הגן ייסגר. אמרתי לראש העיר: "בסדר" ולמחרת פתחנו את השנה...

כל יום מנסים להוציא לי צו סגירה לגן. בשלישי לאוקטובר הזמינו אותי לפגישה בבניין העיירה על התנגדויות של השכנים להקצאת קרקע של הגן. זה היה ביום שישי שעתיים לפני שבת. אני לא עונה לטלפונים מהעירייה. כל יום שהגן פתוח זה היה נס. הזמינו אותי לוועדת הקצאות ושעתיים לפני שבת יו"ר אגף החינוך הדתי בעיירה שאנחנו תחתיו אומר לי: "יש לי מכתב עכשיו, צו סגירה דחוף לגן שלכם. אמרו לי לשלוח לך עכשיו. לא ייתכן שתהיה ישיבה ביום ראשון על הקצאה והגן פתוח..." התחננתי שיישלח לי את זה ביום ראשון בבוקר, מה שקורה הוא אמר שישלח בראשון ואז אני מגיע לפגישה כאילו  עוד לא פתחתי את האימייל.

הוא מתקשר אלי במוצאי שבת ואומר שכל העולם התקשר אליו, משרד החינוך, משרד הפנים, העירייה. בקיצור הוא שולח את זה עכשיו ואני מגיע למחרת לישיבה עם צו סגירה וגן סגור...

כתבתי על כך לרבי - הרבי ענה במכתב מדהים. עשו את הישיבה למחרת בבניין העירייה, יושבים שם כולם: מנכ"ל העירייה, יועצת משפטית לעירייה, עוד שתי נשים שמתנגדות לגן, הרכב מכובד מאד. איך אני נכנס? אני אומר לעצמי: "הרבי מדבר זה לא אתה". נכנסתי. אומר מנכ"ל העירייה מה עם הקוד מוסד? אני משיב: "ברשותך באנו לישיבה של ההתנגדות, אחר כך נדבר על קוד מוסד". היו שם שתי נשים שהטיחו בנו  על כך שהחרדים השתלטו על העיר וכו' וכו'. שתקתי, והן סיימו ויצאו מהחדר.

אמרתי לנוכחים: "קודם כל תדעו שהגן פתוח." הם התחילו לגעור בנו ולצעוק: "הכל אצלכם מאוחר. לא ייתכן שתעשו כזה דבר לא חוקי...". לא ממש נתנו לי לדבר. דפקתי על השולחן ואמרתי: "ברשותכם, אני רוצה לדבר 2 דקות ללא הפרעות!". שמתי הכל על השולחן, דיברתי 'ברחל בתך הקטנה'. מחודש דצמבר שלחתי רשימות של הורים. השם שם מילים בפי... היועמ"ש מצביעה עלי ואומרת: "אני מאמינה לך. "הרשת מטפלת בזה", אמרתי, "יותר מזה אני לא יודע." היא אמרה "בסדר. תלך."

הייתי ב'שוק'. ככה מאפשרים לגן להמשיך להתקיים. אני נוסע חזרה ועוד לפני שהגעתי לבית חב"ד אני מקבל מייל מהנהלת הרשת: "שהחיינו. קיבלנו את הקוד מוסד. מבחינה חוקית אפשר לפעול."



הרבי הראה לי שגם כשזה לא נראה אפשרי, כשפועלים באופן של 'לכתחילה אריבער' ובדרך המסודרת כפי ההוראות של הרבי, זוכים לברכה והכל הולך למעלה מדרך הטבע.

את הניסים ממשיכים לראות בכל יום גם בהתנהלות הסדירה של הגן. אני נזכר שיום אחד היה צריך בידוד בגלל הקורונה. ובגלל שעניין הפיקוח עוד לא הוסדר, אף אחד לא היה מוכן לקחת אחריות על הגן הזה, צריך להבין שמדובר בצוות וצהרונים. הפסדים כספיים כבדים. לא הייתי ישן בלילה.

במאמצים רבים בתחילת חודש ינואר למניינם הגן עבר לפיקוח רשמי של משרד החינוך עם התחייבות ששנה הבאה ייפתח עוד גן וב"ה נפתח השנה עוד גן ושני הגנים שלנו מפוצצים ויש ביקוש אדיר בעיר ב"ה.

בקצב ההתפתחות הנוכחי אני  מאמין שדרישה לבית ספר של הרשת שמתאים לאוכלוסייה שלנו כאן יעלה מהשטח ללא ספק בהמשך.

בעז"ה אני גם מאמין שכחלק מהתנופה שיש במוסדות החינוך בעיר, זה ישפיע גם על זה שיהיה לנו גם בניין בית חב"ד. ב"ה הרבי עשה לנו את כל הסיפור הזה. הרבי הצליח לעשות את זה.
כבר חתמו לנו על היתר בנייה לבנות בית חב"ד בראש העין. צריך עכשיו להשיג הרבה כסף וכנראה שכל הסיפור הזה עם הגנים היה כדי להרים אותנו לדרגת אמונה גבוהה שנוכל לעמוד בקשיים. ב"ה חב"ד בראש העין מתפתחת - "ומלאה ראש העין שלוחים". יש הרבה שלוחים. אנחנו כבר תשעה שלוחים ברוך השם. וכך נמשיך לפעול ולהתפתח עד שהרבי יבוא!"


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.