חרדים10 | יום י"ח אלול ה׳תשפ״ב 14.09.2022

רב-סרן בר פלח הי”ד, נהרג בחילופי אש עם מחבלים

בר פלח הי"ד, תושב נתניה בן 30, סמג"ד בחטיבת הנח"ל נהרג בהיתקלות עם מחבלים • הכוח שהוקפץ בעקבות התרעה, פתח בנוהל מעצר חשוד, המחבלים הגיבו בירי, ממנו נהרג הלוחם הי"ד
רב-סרן בר פלח הי”ד, נהרג בחילופי אש עם מחבלים
צילום: דו"צ

רב-סרן בר פלח הי”ד, סגן מפקד סיירת חטיבת הנח”ל, נהרג הלילה (רביעי) בחילופי האש, במהלך התקלות עם מחבלים בקו התפר, בסמוך למעבר ג’למה שבשומרון.

רב-סרן בר פלח הי”ד, בן 30 מנתניה.

“צה”ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה”, נאמר בהודעת דובר צה”ל.

הלווייתו תתקיים בשעה 18:00 בבית העלמין הצבאי בנתניה.

משפחתו סיפרה לחדשות 12 כי בחודשים האחרונים בר הי”ד שהה בארה”ב במסגרת שליחות מטעם המדינה, קיבל הצעה מהצבא לחזור לגדוד – וחזר לישראל.

דודו אלי חסון: “היה מלח הארץ. כבר היה בארה”ב בשליחות המדינה אבל עם כל התנאים חזר לשטח עבור התפקיד הזה. אמר לי ‘אני בגופי אשמור על החיילים’, וכך היה”.

האירוע החל כאשר תצפיות צה”ל זיהו שני חשודים במרחב גדר התפר סמוך לכפר ג’למה. כוחות צה”ל שהוזנקו לנקודה איגפו את החשודים ופתחו בנוהל מעצר חשוד, במהלכו המחבלים ירו לעבר הלוחמים. לוחמי צה”ל הסתערו וירו לעבר החשודים וחיסלו אותם.

שני המחבלים שחוסלו הם אחמד איימן איברהים עבד, שהיה איש מנגנוני הביטחון הפלסטינים, ועבדול רחמן האני סובהי עבד ימ"ש.

מתחקיר ראשוני עולה, כי התצפיות של צה”ל זיהו את שני החשודים כשהם שוכבים במרחק של 15 מטרים מהגדר. התצפיתנית לא ראתה נשק על המחבלים והקפיצה כוחות לאזור. שני המחבלים זוהו כלא חמושים שעתיים וחצי לפני ההיתקלות.

כוח בפיקוד מח”ט מנשה אל”מ אריק מויאל וכוח נוסף מחטיבת הנח”ל איגפו את השניים מתוך השטח הפלסטיני. הלוחמים לא פתחו לעבר המחבלים באש כי, כאמור, לא זיהו עליהם אמצעי לחימה. המחבלים, שהחזיקו רובה קרלו ונשק אוטומטי מאולתר, הקדימו אותם בהיתקלות – וירו. הכוח ירה בחזרה והרג את שני המחבלים.

ככל הנראה המחבלים היו בדרכם לבצע מארב לסיור של צה”ל על הגדר. תא”ל בלוט שיבח את עירנות התצפיתנית ואת גבורת לוחמי סיירת הנחל. בחילופי האש נעזר צה”ל ברחפן.

מפקד אוגדת איו”ש תא”ל אבי בלוט אמר: “נמנע כאן פיגוע. ייתכן שיועד נגד סיור של צה”ל או עמדה על קו התפר. קיבלנו תזכורת כמה ההחלטה על החזקת התפר היתה חשובה וקריטית לצד סיכול מחבלים בעומק. האירוע מהווה תזכורת לכך שצה”ל מהווה השכפ”ץ של ישראל. כל הלוחמים באירוע הסתערו וחתרו למגע”.

הרמטכ”ל רא”ל אביב כוכבי: “לצערי הלילה איבדנו קצין בפעילות נגד טרוריסטים פלסטינים כשמהמפקדים היו בחזית. זה מה שלוחמי צה”ל מתמודדים איתו להגנה על ביטחון תושבי ישראל. לפעמים יש לזה מחיר כבד. אני שולח תנחומים למשפחתו, לחברה שלו, ומחבק אותם”.

שר הביטחון בני גנץ אמר: “אני מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחתו, לחבריו ולפקודיו של רס”ן בר פלח, סמג”ד גדס”ר נח”ל, שנפל בהיתקלות עם מחבלים סמוך למעבר ג׳למה. הכוח בפיקודו הסתער על המחבלים וחיסל אותם. צה”ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול בשומרון ובכל מקום בו הטרור ירים את ראשו”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.