מנחם קרביצקי | יום י"ח אלול ה׳תשפ״ב 14.09.2022

סיפור הצלחה: ללמוד פסיכולוגיה בלי לצאת מהבית

זה התחיל בחלום ילדות והמשיך באוניברסיטה היחידה בישראל שמאפשרת ללמוד תואר איכותי בלי להגיע לקמפוס ובלי לשנות את אורח החיים החרדי • סיפורו של חיים, נשמע נדיר ומפתיע אבל הוא אחד מאלפים שלומדים מידי שנה באוניברסיטה הפתוחה ומסיימים תואר בהצלחה ומשתלבים בתפקידים איכותיים במגוון חברות וארגונים   
סיפור הצלחה: ללמוד פסיכולוגיה בלי לצאת מהבית
צילום: האו"פ

זה אולי ישמע מפתיע, אבל את הקורס הראשון בדרך לתואר הנכסף, חיים למד באוקראינה. לא, הוא לא למד באוניברסיטה מקומית, הוא למד באוניברסיטה הפתוחה, שנחשבת לאחת האוניברסיטאות האיכותיות  בישראל.

כשחיים החליט שהוא רוצה להגשים חלום ישן וללמוד פסיכולוגיה, הוא היה שליח של חב"ד באוקראינה. הוא התחיל להתעניין בספרות מקצועית, באנגלית ומתמטיקה, לצד הפעילות היהודית עם הקהילה המקומית. תוך כדי ניסיונות וחיפושים, הוא שמע על האוניברסיטה הפתוחה. וכך, בעודו מתגורר בשליחות הרחוקה, הגיעו לסניף הדואר המקומי ספרי הלימוד של הקורס הראשון בפסיכולוגיה.


גם אתם רוצים להוציא תואר בלי לצאת מהבית לחצו כאן>>>


עם תום מועד שליחותו, ולאחר שסיים בהצלחה מספר קורסים בדרך אל התואר הנחשק, חזר חיים עם משפחתו הצעירה לישראל. אך גם כאן, הוא המשיך במסלול הלימודים מבלי להגיע לקמפוס האוניברסיטה, תוך שהוא משלב את הלימודים לצד עבודה, חיי משפחה ושעות לימוד תורה יומיות קבועות.

שיטת הלימוד באוניברסיטה הפתוחה, סייעה לחיים רבות בהתקדמות להגשמת החלום. הגמישות של האוניברסיטה הפתוחה, משאירה את הבחירה על צורת ההנחיה ומקום הלימודים בידיו של הסטודנט. מי שמעדיף ללמוד בבית, יכול לעשות זאת באמצעות הצטרפות לשיעורים חיים או להקשיב לשיעורים מוקלטים. למעדיפים כיתה פרונטלית מציעה האוניברסיטה פריסה רחבה מאוד של כיתות לימוד בכל רחבי הארץ עם היצע קורסים מגוון ב-68 מסלולים לתואר ראשון.

חיים העדיף ללמוד מהבית. לפני תחילת כל קורס, הגיעו לסניף הדואר ספרי הלימוד, נוחים לקריאה וללימוד וקלים להבנה. בשעות הערב הוא השתתף בשיעורים, עבר את כל המבחנים בהצלחה ונטל חלק בקהילת הסטודנטים החרדים הפעילה של האו"פ. בחודשים האחרונים הוא סיים את התואר בהצטיינות יתירה.

חיים, הוא אחד מ-3,000 סטודנטים וסטודנטיות חרדים שלמדו באוניברסיטה הפתוחה בשנה החולפת. סקר מקצועי שנערך לאחרונה, גילה כי האוניברסיטה הפתוחה היא מוסד הלימודים המועדף על חרדים שמתעניינים בלימודים.

בין החרדים הרבים שלומדים באו"פ, תואר ראשון בפסיכולוגיה הוא אחד ממסלולי הלימוד המועדפים. מנתונים שמתפרסמים באתר AVODATA של משרד הכלכלה שמרכז מידע רב על תעסוקה ושכר לפי מקצועות, תחומי לימוד, הכשרות מקצועיות ומוסדות לימוד, עולה כי שכרם של בוגרי תואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה הוא מהגבוהים בתחום. לפי הנתונים, שכר ממוצע של בוגר תואר ראשון בפסיכולוגיה באו"פ כשנה מסיום הלימודים יעמוד על 10,500 ש"ח ויעלה ל-12,400 לאחר 5 שנים, שכר הגבוה ב1,000 ש"ח מממוצע השכר של בוגרי כלל המוסדות בתואר זה.


גם אתם רוצים להוציא תואר בלי לצאת מהבית לחצו כאן>>>


 

 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.