שניאור דייטש | יום ט"ז אלול ה׳תשפ״ב 12.09.2022

בביקור מרגש בכפר חב"ד: שלוחי הרבי באוקראינה העניקו את "אות ההצלה" לשר התפוצות

סיור בפרדס אתרוגים, שמיעת קול שופר, ביקור במכוורת הדבש וכמובן הנחת תפילין - עמדו במרכז הביקור של שר התפוצות נחמן שי בכפר חב"ד. השר הופתע לראות כי בין המארחים, גם שלושה מחשובי שלוחי הרבי באוקראינה שהעניקו לו את "אות ההצלה" על הסיוע שלו לקהילות היהודיות בשנה החולפת. סיקור ותיעוד
בביקור מרגש בכפר חב
צילומים: שניאור שיף

שר התפוצות נחמן שי ערך ביקור מקיף בכפר חב"ד לרגל השנה החדשה והופתע לראות כי בין המארחים החב"דיים שמחכים לו בפתח היישוב, ישנם שלושה מחשובי רבני ושלוחי הרבי באוקראינה, הרב משה מוסקוביץ - רב העיר חרקוב, הרב נחום ערנטרוי - רב העיר ז'פרוז'ה, והרב מרדכי לבנהרץ - מרבני העיר קייב, שהגיעו במיוחד כדי לקבל את פניו ולהצדיע לו על פעילותו למען יהודי המדינה בשנה המאתגרת ביותר בחייהם. יחד עמם הוביל את הביקור השליח הרב שלמה חיים פלס, המנהל את מערך החירום וההצלה של חב"ד באוקראינה.

שלושת ערים מרכזיים אלו, עלו פעמים רבות לכותרות בחודשים האחרונים מאז פרצה המלחמה. הרב מוסקוביץ, הרב ערנטרוי והרב לבנהרץ, שנשארו על משמרתם בשליחות הקודש, עומדים בקשר רציף עם שר התפוצות, והוא התרגש לפגוש אותם פיזית בביקור המיוחד ביישוב החב"די.

הביקור של השר שי נפתח בפרדס האתרוגים של הכפר. השר התקבל על ידי החקלאי החסידי אלעזר גרליק שסיפר לו על היסטוריית הפרדס שמספק מידי שנה אלפי אתרוגים מהודרים. משם המשיך השר שי למכוורת הדבש של הכפר, שם התקבל על ידי משפחת שניאורסון. השר נחשף לתהליך ייצור הדבש במפעל הכפרי.

בלב הביקור של שר התפוצות עמד הביקור בבית "770" - העתק ביתו של הרבי. השר נאות להניח תפילין ולשאת תפילה. הרב ערנטרוי, רבה של ז'פרוז'ה תקע בשופר.

הביקור נחתם בהענקת "אות ההצלה" לשר התפוצות, אותו העניקו בחום השלוחים, יחד עם הרב פלס, בשם כלל שלוחי הרבי באוקראינה. חברי המשלחת הודו לו על פעילותו המתמשכת למען הקהילות היהודיות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.